English Version
English

گروه خانواده - هر چیزی از ظرفیت خود بگذرد باعث خرابی می‌شود

گروه خانواده - هر چیزی از ظرفیت خود بگذرد باعث خرابی می‌شود

جلسه سوم از دوره پانزدهم کارگاه‌های آموزشی ویژه همسفران نمایندگی شیروان با استادی راهنما همسفر فاطمه و نگهبانی همسفر گلثومه و دبیری همسفر سمیرا با دستور جلسه « ظرفیت، مسئولیت، قبله گم کردن(نق زدن)» در تاریخ 27  فروردین ماه ساعت ۱۶ آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد
می‌خواهیم ببینیم هدف از این دستور جلسه‌ها چیست. چه برداشتی می‌کنیم. تکه‌تکه معنی می‌کنم، ظرفیت از ظرف می‌آید که هر چیزی می‌شود. چقدر ما انسان‌ها ظرفیت داریم، ظرفیت ما برای هر حرکتی متفاوت است. مثلاً من یک معلم هستم و در جایگاهی هستم و کنگره جور دیگری با من رفتار می‌شود ولی باید این را بدانم که وقتی وارد کنگره می‌شوم ظرفم صفر هست و گنجایشش کم است و کم‌کم که جلوتر می‌آیم با آموزش، گنجایش ظرف من بیشتر می‌شود. مثلاً دو نفر با هم وارد کنگره می‌شوند ولی هر دو یک ظرف ندارند و ظرفیت‌ها و گنجایش آنها متفاوت است. مثلاً اگر گنجایش یک لیوان ۲۰۰ سی‌‎سی باشد بیشتر از آن آب در داخلش بریزیم خرابی به بار می‌آورد. چه خرابی؟ مثلاً اگر اینجا فرشی باشد اون فرش خیس می‌شود دقیقاً ما انسان‌ها هم همینطوریم یک مثال مثلاً یک تریلی اگر وزنی را که تحمل می‌کند مثلاً ۴۰ تن باشد اگه بیشتر از آن و ظرفیتش به آن بار بدهیم خیلی خرابی به بار می‌آورد و آسفالت و جاهای دیگر را خراب می‌کند. مسئولیت من براساس ظرفی است که دارم، مسئولیت به من داده می‌شود. وقتی به شخصی مسئولیتی می‌دهد یا در آن به اندازه آن ظرف دارد یا لیاقت آن را دارد. اینجا به من برمی‌گردد که آیا من درست خدمت می‌کنم یا اینکه نه، من امروز اگر راهنما هستم و ۴ سال خدمت دارم اگر درست خدمت نکنم خرابی به بار می‌آورم و رهجو، رهجوهای خوبی نمی‌شود و پرورش درستی نمی‌دهم یعنی من اگر ۵ رهجو دارم و هر پنج رهجوی من خوب در نیامدند یعنی من ظرفیت این جایگاه را نداشتم و کارم را درست انجام ندادم.

یک وادی در مورد انفجار سلولی صحبت می‌کرد یعنی این ظرف تا حدی گنجایش دارد اگر بیشتر از آن به آن فشار بیاوریم می‌شکند. انسان هم همینطور، اگر بیشتر از ظرفیت فشار بیاورم خرد می‌شوند و ریز می‌شود حالا این ریز شدن به حالت مختلف می‌باشد مثلاً من در شعبه ایجنت می‌شوم من یک جایی لیاقت هست و یک جایی باید ظرفم را بزرگتر کنم اگر درست رفتار نکنم حالم بد می‌شود. من امروز مرزبانم و ۱۴ ماه بعد انسان سفر دومی می‌شوم و اگر در این مدت درست رفتار نکنم از من به نیکی یاد نمی‌شود ولی اگر جایگاهم را یادم برود فردا می‌گویم فلانی این جایگاه را داشت و خودش را گم کرد. پس باید وارد حاشیه نشویم و از نق زدن دور باشیم.
من در تجربه شخصی خودم دیده‌ام که کسانی که وارد حاشیه شده‌اند در کنگره مثل آن مثال گردباد از کنگره حذف شده‌اند. پس بیایید همیشه الگو باشیم و در چارچوب باشیم و قوانین را رعایت کنیم و هر کس وظیفه خودش را انجام دهد.

و در ادامه جلسه هماهنگی راهنماها برگزار شد

و در ادامه آزمون داخلی همسفران شیروان برگزار شد

 

عکاس: مرزبان خبری همسفر محبوبه
تایپ: همسفر سمیرا رهجوی راهنما همسفر زهرا لژیون(سوم)
ویراستاری و ارسال: همسفر عصمت رهجوی راهنما همسفر فاطمه لژیون (یکم)
همسفران نمایندگی شیروان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .