English Version
English

گروه خانواده- برای خداشناسی، اولین قدم خود‌شناسی است

گروه خانواده- برای خداشناسی، اولین قدم خود‌شناسی است

خلاصه سی‌دی هفتگی صلح:

اگر سلول یک‌شهر باشد، درنظر بگیرید که خود جسم انسان چه عظمتی دارد. بدن از  ۳۸۲۰۰ میلیارد سلول تشکیل شده و ما خیلی جاهلانه و ظالمانه با این جسم برخورد می‌کنیم. تصور ما از جسم گوشت، استخوان و چربی است و با کارهایی که روی جسم انجام می‌دهند، مثلاً یک‌جایی از بدن را زیاد و یک جایی را کم می‌کنند( پیکرتراشی) و با انجام این اقدامات، نابودی شهر وجودی را در‌پی دارد و از هستی ساقطش می‌کنند. با در‌نظر‌گرفتن لب به عنوان مرکز حس و احساس، از میلیون‌ها سلول و سنسور درست شده است و تزریق ژل به لب آن درک و حس  را از بین می‌برد. به‌طور کلی در بدن ما غوغایی برپا است که اصلاً خبر نداریم. میلیون‌ها و میلیاردها سیستم در بدن در حال کار هستند که ما زندگی کنیم هر چیزی را که درنظر بگیریم یک صور آشکار و پنهان دارد، حتی جسم و بیماری‌ها. در تمام بیماری‌ها؛ باید به‌دنبال صور پنهان باشیم و تا آن را پیدا نکردیم درمان نمی‌شویم.

در مدت ۱۰ تا ۱۵ سال اخیر خبر خوب این است که یک‌سری دستگاه‌هایی اختراع و کشف شد و مخترع این‌دستگاه‌ها برنده جایزه نوبل بودند. این دستگاه‌ها درحد سلولی و مولکولی هر چیزی را مشخص می‌کند. بعضی از دستگاه‌ها در ایران وجود دارد و بعضی از آن‌ها وجود ندارد. ژن‌ها برای ساختمان جسم یک‌سری دستورات را می‌دهند که مرکز آن‌ها DNA است. سرطان شناس‌ها برای بررسی و وضعیت سرطان، ۱۸۰ نوع ژن را مورد بررسی قرار می‌دهند که با کاهش قدرت ایمنی بدن، سلول سرطانی شروع به رشدکردن می‌کنند و این مربوط می‌شود به بیان ژن‌ها. این ۱۸۰ ژن تعیین می‌کند که در چه وضعیتی هستند.

در وجود ما یک‌تعدادی باکتری وجود دارد که در سلامت این‌ها باید کوشا باشیم. هنگامی که ما سرما می‌خوریم سریع به مصرف آنتی‌بیوتیک روی می‌آوریم؛ البته یک‌جاهایی لازم است که از آنتی‌بیوتیک مصرف کنیم و در‌این‌صورت از مرگ هم جلوگیری می‌کند، ولی در همه جا نه. چون آنتی‌بیوتیک باکتری‌ها و میکروب‌ها را از بین می‌برد با خوردن آنتی‌بیوتیک باکتری‌های خوب و بد از بین می‌رود و کلی مشکل برای ما درست می‌شود. ما کسانی را در کنگره داریم که مثلاً ۷۰ کیلو کم کرده‌اند بدون این‌که پوست شل شود،   جسم از ریخت بیفتد و کاهش وزن را انجام داده‌اند به‌خاطر این‌که غذا خوردند؛ چون چاقی از پر‌خوری نیست، بلکه بلد نیستند غذا بخورند.
گاهی اوقات انسان می‌خواهد خودش را بشناسد و اولین قدم خودشناسی است که در مرتبه بالایی قرار دارد. اگر خودمان را نشناسیم امکان ندارد خدا و هستی را بشناسیم. انسان برای شناخت خود، باید به مرحله دانایی و تزکیه برسد و در مسائل خاص که آن هم خداوند اذنش را صادر کرده نیز وارد شود‌. منظور این است که انسان بخواهد خودش را بشناسد نیاز نیست به ملکوت اعلا برود و دائماً عبادت کند.


تهیه و ارسال مطلب: همسفر فریبا رهجوی راهنما همسفر حمیرا ( لژیون دوم )

همسفران نمایندگی بیستون

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .