English Version
English

گروه خانواده- با بالا رفتن ظرفیت‌ در ما؛ قدرت پذیرش نیز بالاتر می‌رود

گروه خانواده- با بالا رفتن ظرفیت‌ در ما؛ قدرت پذیرش نیز بالاتر می‌رود

سلام دوستان لیدا هستم همسفر   
ما اگر دلیل کارهایی که باید انجام دهیم را ندانیم نمی‌توانیم نسبت به آنها احساس مسئولیت داشته باشیم. اگر در انجام کاری ظرفیت نداشته باشیم و خود را برتر از دیگران بدانیم دچار منیت می‌شویم. منیت باعث می‌شود که به‌حاشیه برویم و قبله خود یا همان صراط مستقیم را گم کنیم. اگر ما حدومرز خودمان را در همه موارد رعایت کنیم هیچ‌گاه قبله خود را گم نمی‌کنیم، باید هدف خود را از آمدن به کنگره مشخص کنیم. وقتی هدف مشخص شد دنبال چیزهای دیگر نمی‌رویم و به آن‌مقصد نهائی فکر می‌کنیم و در ذهن خود تصویرسازی می‌کنیم تا ان‌شاءالله به آن‌هدف که رهایی مسافرمان هست برسیم.

سلام دوستان اعظم هستم همسفر
به‌نظر من هر انسانی برای پذیرش هر مسئولیتی ابتدا باید نگاهی به‌خود بیندازد و ببیند که آیا ظرفیت و یا گنجایش آن‌کار را دارد یا خیر؟ ما زمانی آماده انجام مسئولیت می‌شویم که مسئولیت‌پذیر باشیم و درمورد کارهایی‌ که می‌خواهیم انجام دهیم دانایی لازم را کسب کنیم. ظرفیت دست خود ما نیست. ناگهانی و یک‌شبه بالا نمی‌رود، ما ذره‌ذره ظرفیتمان با تفکر، تجربه و آموزش در کنگره بالا می‌رود و وقتی ظرفیت ایجاد شد می‌توانیم مسئولیت‌پذیر باشیم و هرچقدر ظرفیتمان بالاتر برود به‌همان نسبت پذیرشمان هم بالا می‌رود و می‌توانیم مسئولیت‌های مهم‌تری را تجربه نمائیم. حال اگر کسی ظرفیت برایش فراهم نشده باشد و به او مسئولیتی داده شود قبله و هدفش را گم می‌کند و باعث ایجاد تخریب و فساد می‌شود.
امیدوارم همه‌ی ما بتوانیم ظرف وجودی  خودمان را با دانش جهان‌بینی و آموزش‌های ناب کنگره لبریز نماییم.

سلام دوستان بیتا هستم همسفر
به هر‌ انسانی که هر مسئولیتی داده می‌شود باید ظرفیت آن کار را داشته باشد تا بتواند به نحواحسن با در نظرگرفتن مسئولیت آن کار را انجام بدهد. انسان در هر جایگاهی که هست باید برخورد خوبی داشته باشد تا مسئله‌ای پیش نیاید. من همسفر باید قدر کنگره و انسان‌هایی که در هر جایگاهی که در این‌مکان مقدس در حال خدمت هستند را بدانم و از این عزیزان درس بگیرم‌؛ باید در کنگره ظرفیت را بالا ببریم. وقتی خدمتی داده می‌شود با دل‌وجان قبول و به‌خوبی آموزش‌ها و قوانین در کنگره را رعایت کنیم.

سلام دوستان مریم هستم همسفر
دستور جلسه: ظرفیت، مسئولیت و قبله گم‌کردن، حاشیه رفتن و غرزدن
از خداوند سپاسگزارم که من را در مسیر کنگره قرار داد تا آموزش بگیرم. ظرفیت، به‌معنی ظرف است و هر کسی برمبنای ظرف وجودی خود می‌تواند پذیرای مسئولیت باشد و این ظرفیت یک‌شبه به دست نمی آید؛ بلکه ذره‌ذره با تفکر، آموزش و تجربه در ما اتفاق می‌افتد. با ایجاد ظرفیت‌ و بالا رفتن آن در ما قدرت پذیرش ما نیز بالاتر می‌رود و در این مواقع می‌توانیم مسئولیتهایی را بر‌عهده بگیریم و باید مراقب باشیم، که وقتی مسئولیتها به ما واگذار شد، قبله را گم نکنیم، برای مثال کسی که به کنگره می‌آید آموزش می‌بیند و به درمان می‌رسد، نباید فراموش کند و خود را برتر از دیگران ببیند و از قبله و هدف اصلی که همان یاری و خدمت به دیگران است  دور شود. در مورد نق‌زدن کسی‌که در برنامه باشد آن‌چنان شادی و شعف دارد که چیز دیگری را حس نمی‌کند، اصلاً فرصت نق‌زدن را ندارد؛ ولی کسی‌که در مسیر نباشد قضیه فرق می‌کند. پس کسی‌که نتواند کاری را انجام دهد، شروع می‌کند به نق‌زدن و این نشانه انسانی می‌باشد که در حاشیه است.

سلام دوستان سمیرا هستم همسفر
باید بدانیم که آگاهی و دانایی ظرفیت و گنجایش ما را بالا می‌برد. اگر ما ظرفیت کافی را داشته باشیم، مسئولیت و مقامی که به ما داده می‌شود را به‌خوبی انجام می‌دهیم و حالمان روزبه‌روز خوب‌تر می‌شود؛ مثل خدمتی که راهنمایان کنگره 60 انجام می‌دهند. اگر مسئولیت‌پذیر باشیم ظرفیتمان بالا می‌رود؛ مثلاً از خدمت‌های کوچک شروع می‌کنیم تا کم‌کم عقل، ظرفیت و گنجایش ما بالا برود.  قبله گم‌کرده مصداق فردی است که در مسئولیت جدید، با چشمانی بسته حرکت می‌نماید، بدون آن‌که شکرگذار دیگری باشد، در واقع او پس از رسیدن به حال خوش و تعادل نسبی به مربی و استاد خویش بی‌تفاوت بود و دچار منیت و تکبر شود یا به قول قدیمی‌ها گذشته‌ی خود را گم کند. به نظر من نق‌زدن زیرشاخه‌ی منیت است که غیر از خراب‌کردن حال خود و اطرافیان هیچ مشکلی راحل نمی‌کنیم و برای مقابله  با آن باید آستانه صبر خود را بالا ببریم. حاشیه رفتن، یعنی تجسس‌کردن، دخالت‌کردن در امور دیگران، غیبت‌کردن، قضاوت و قیاس که همه مانع آموزش‌پذیری می‌شوند و به‌عبارت دیگر فرد زمان و انرژی را صرف می‌کند ولی آموزشی دریافت نمی‌کند. همگی  ضدارزش‌ها به دلیل فقدان آگاهی می‌باشد، که ما را از مسیر اصلی خود دور می‌کند و کسب آگاهی با مرور زمان و حضور مرتب در جلسات کنگره 60 به‌ دست می‌آید. درآخر خداوند را شاکرم که همه اعضای این خانواده بزرگ در مسیر هدایت قرار گرفتیم تا از ضدارزش‌ها دور شویم.

ویراستاری: واحد سایت
ارسال مطلب: همسفر اعظم رهجوی راهنما همسفر مرضیه (لژیون پنجم)

همسفران نمایندگی بیستون (کرمانشاه)

 

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .