English Version
English

به دست آوردن آگاهی، به وجود آمدن مسئولیت

به دست آوردن آگاهی، به وجود آمدن مسئولیت

جلسه نهم از دوره دهم سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی ویژه همسفران آقا کنگره ۶۰، شعبه شیخ‌بهایی با استادی همسفر سعید، نگهبانی همسفر علی و دبیری همسفر ایمان، با دستور جلسه "ظرفیت و مسئولیت (قبله گم کردن، نق زدن، حاشیه)" شنبه ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۳، ساعت ۱۷ آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد؛

خداوند را شاکر و سپاس‌گزارم که در این جایگاه قرار گرفتم. همیشه تلاش کرده‌ام که ظرفیت و مسئولیت‌پذیری خود را به‌موازات یکدیگر ارتقا دهم.
خداوند در روزی مشخص ودیعه‌ای را به انسان واگذار کرد. آن ودیعه همان آگاهی بود، اما انسان گاهی اوقات این امانت را ارج نمی‌نهد و به دنبال اطلاعات و آگاهی نمی‌رود.
به‌راستی چرا انسان تلاش نمی‌کند تا آگاهی به دست آورد؟ اگر راجع ‌به موضوعی آگاهی به دست بیاورد، در پی آن مسئولیت به وجود می‌آید؛ بنابراین انسان برای این‌که مسئولیتی پیدا نکند، به دنبال آگاهی نیز نمی‌رود و این عمل برای انسان بسیار مخرب است؛ عواقب آن شامل مسئولیت نپذیرفتن و کاهش آگاهی است.
سیر تکاملی جهان شامل: جمادات، نباتات، حیوانات و انسان‌ها می‌باشد. در رأس هستی خداوند است. تنها انسان است که می‌تواند هم به مرتبه پایین‌تر نزول کند و هم به مرتبه بالاتر صعود نماید.
بنابراین انسان می‌تواند ظرفیت خود را وسعت بخشد و درعین‌حال مسئولیت‌پذیرتر باشد. اگر انسان مسئولیت‌پذیر نباشد، گویی هیچ‌چیز ندارد. مشکل انسان این است که فکر می‌کند تمام مخلوقات در خدمت او هستند و او نباید برای دیگران کاری انجام بدهد.
ازیک‌طرف ظرفیت انسان یک‌روزه رشد و افزایش پیدا نمی‌کند و از طرفی دیگر مسئول بودن یعنی پاسخ‌گو بودن در قبال کاری که انجام می‌دهیم.
در پایان باید اشاره کرد که انسان در تفکرات خود می‌تواند از ضد ارزش‌ها به ارزش‌ها برسد؛ اما در عمل باید بارها زمین بخورد و عزم راسخ برای برخاستن داشته باشد.

تایپ و ویرایش؛ همسفر سجاد
تنظیم‌ و ارسال؛ همسفر سهیل
نمایندگی شیخ بهائی، همسفران آقا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .