English Version
English

ظرفیت، مسئولیت، قبله گم کردن

ظرفیت، مسئولیت، قبله گم کردن

جهان هستی و هرآنچه توسط باریتعالی خلق شده است دارای ظرفیت می باشد و ظرفیت به معنای گنجایش و اندازه است. توسط سه عامل مهم تفکر تجربه و آموزش کافی میتوانیم شناخت و دانایی کسب کرده و دانایی را به دانایی موثر تبدیل کنیم و به این شکل ظرفیت ذره ذره بالا رفته و از درون آماده پذیرش مسئولیت محوله و جایگاهی که به ما داده شده می شویم و در مورد آن مسئولیت پاسخگو می باشیم و درنهایت به هدف نزدیک شده و هرگز دچار منیت نشده و رفتارمان از تعادل خارج نمی شود.

اگر مسئولیتی را بپذیریم که خارج از گنجایش و ظرفیت ما باشد برای خودمان و دیگران تخریب ایجاد نموده و آن زمان است که هدف خود را گم میکنیم که همان قبله گم کردن است .

انسان موجودی است که به واسطه قدرت عقل و تشخیص می تواند مسیر حرکت خود را در زندگی انتخاب نماید و هریک از ما انسانها در این دنیا علاوه برمسئولیتی که در قبال خانواده وجامعه خود داریم، در قبال خالق خویش نیز باید پاسخگوی اعمالمان باشیم. اولین مسئولیت ما درست زندگی کردن و حرکت در مسیر ارزش ها و دوری از ضد ارزش ها است. زمانیکه در راستای صراط مستقیم حرکت کنیم راه برایمان روشن می شود. دراین مسیر با مشکالت متعددی روبرو می شویم ولی خوب میدانیم که در این دنیا هر چیزی بهایی دارد و برای بدست آوردنش باید بهای آنرا بپردازیم. زمانیکه ما در راستای آگاهی و در مسیر حق و حقیقت قدم برمیداریم ظرفیت ها برای ما ذره ذره و به مرور زمان ایجاد می شود و آن زمان است که توانایی پذیرش هر مسئولیتی در ما ایجاد شده و دچار خودشیفتگی و منیت نشده و قبله را هیچگاه گم نخواهیم کرد.

 

نکته قابل ذکر این است که انسان دارای صور آشکار وصورپنهان می باشد. بعضی از اعمال ما در صور آشکار ما ظاهر می شود و دیگران می بینند اما بخش مهم تر نیت و افکار انسان است که در باطن او نقش می بندد و هر انسانی خودش بهتر از همه میداند که مسئولیت های خودش را درست انجام میدهد یا ناقص و نیمه کاره آنها را رها میکند.

پس تلاش کنیم که با تفکر، تجربه و بکارگیری دقیق آموزش های کنگره 60 ظرفیت خودرا بالا برده تا از عهده هر مسئولیتی که در زندگی برعهده داریم و به ما محول می شود به نحو مطلوب برآمده و قبله را گم نکنیم.

نگارنده: راهنما مسافر حمید راهنمای لژیون پنجم
تایپ و تنظیم: مسافر محمدرضا
تهیه‌شده در نمایندگی کاسپین

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .