English Version
English

افرادی که از اضافه وزن فوت می‌شوند از کسانی که از گرسنگی فوت می‌شوند بیشتر هستند

افرادی که از اضافه وزن فوت می‌شوند از کسانی که از گرسنگی فوت می‌شوند بیشتر هستند

جلسه‌ چهاردهم از دوره‌ بیست‌و پنجم کارگاه‌های آموزشی خصوصی مسافران کنگره ۶۰؛ نمایندگی اروند آبادان، با استادی مسافر صادق، نگهبانی مسافر میثم و دبیری مسافر محمدحسن با دستور جلسه «  تجربه من از اضافه وزن و تعادل آن با متد کنگره ۶۰» سه شنبه ۲۱ فروردین ماه ۱۴۰۳ رأس ساعت ۱۶ آغاز به کار کرد.

سخنان استاد:

سلام دوستان صادق هستم یک مسافر 

تشکر می کنم از نگهبان جلسه که امروز این فرصت را به من داد که در این جایگاه قرار بگیرم و خدمت کنم. امروز داشتم در مورد فلسفه استادی در کنگره فکر می‌کردم و چرا استادی در کنگره به این شکل است؟ من از خیلی از بچه‌ها شنیدم و البته عقیده خود من هم این است که باید یکی باشد در اینجا و در مورد دستور جلسه تواناییش را داشته باشد و تجربه آن را داشته باشد که صحبت کند

ولی بعضی مواقع افراد باید در جایگاه استاد قرار بگیرند که آموزش بگیرند و مطمئن هم هستم که فلسفه استادی همین است که فرد به واسطه استادی ۲ روز تحقیق می‌کند و آموزش دریافت می‌کند و در جایگاه قرار گرفته و ارائه می‌دهد و همین یک بار آموزشی دارد و استاد مؤظف است به مشارکت همه گوش بدهد. مثلا ۲۰ نفر مشارکت می‌کنند و با دقت گوش می‌کند و ۲۰ نکته‌ی آموزشی را دریافت می‌کند معمولأ مهم نیست که استاد چه کسی باشد مهم این است که ما از بقیه مشارکت‌ها استفاده کنیم و افرادی که متخصص این کار هستند بهتر است استاد باشند ولی از اهمیت زیادی برخوردار نیست که استاد چه کسی باشد استاد مثل یک گرداننده می‌ماند که بتواند بچرخاند و جلسه را اداره کند ولی این نیست که استاد فقط بنشیند و آموزش بدهد.

اگر متوجه شده باشیم آقای مهندس این دستور جلسه را برای اولین بار است که در لیست سالانه دستور جلسات قرار داده‌اند و دقیقاً دومین دستور جلسه سال است و چیز دیگری که من را به فکر فرو برد که چرا دومین دستور جلسه در سال آمده است که خودش دارای اهمیت زیادی است که دقیقاً بعد از وادی اول است که با تفکر ساختارها آغاز می‌شود که آقای مهندس اهمیت این دستور جلسه در سال جدید را مطرح می‌کند‌، که من مطمئن هستم که آقای مهندس در سال‌های آینده یک مقاله بین المللی از اضافه وزن ارائه خواهند داد. همانطور که در مورد D.sap و سرطان‌ها ارائه داده است و در مورد HPV که جدیداً منتشر شده است‌. این باعث افتخار منِ صادق است که در کنگره‌ سفر می‌کنم و شاهد این پیشرفت‌ها هستم. سال ۱۴۰۲ سال خیلی خوبی برای من بود‌ من مدت‌ها بود که درگیر مواد مخدر بودم و همه راهی را رفته بودم ولی نتیجه نمی‌گرفتم ولی پارسال آمدم و سفر کردم و به نظر خودم سفر خوبی داشتم و این باعث شد که به رهایی برسم و حال خوبی را تجربه بکنم.

همانطوری که آقا سینا پنجشنبه هم صحبت کردند اگر اضافه وزن داشته باشید شاید با یک آدم مصرف کننده از نظر حالت روحی و روانی هیچ فرقی نکنید. اگر بخواهم در مورد دستور جلسه صحبت کنم تجربه من از اضافه وزن و تعادل آن با متد کنگره ۶۰، این دستور جلسه دو بخش است یکی که تجربه من از اضافه وزن است دومی که مهم‌تر از آن با متد کنگره چطوری می‌توانیم این مشکل را حل کنیم؟ اگر در مورد متدهای بیرون از کنگره صحبت کنیم، مثل همان زمان مصرفی بود که می رفتیم با متدهای دیگر و می‌خواستیم درمان مواد مخدر را انجام بدهیم ولی هیچ راهی پیدا نمی‌شد

یک مثال اخیر را بزنم که یکی از بازیگران سینما آقای رضا داود نژاد برای لاغری با متد اشتباه معد‌ه‌اش را جراحی کردند و ۲ سال درگیر همین بود چون عمل جراحی کرده بود باعث شد کبدش را از دست بدهد یک سمی وارد خونش بشود و ۱۳ فروردین فوت کردند بخاطر همین متدهایی که ما بیرون از کنگره داریم برای لاغری و چاقی، اکثراً ما مصرف کننده بودیم یک تعادل در وزن‌‌ ما بوده است. ولی در خانواده‌های ما بخصوص در خانم‌ها دیده‌ایم که اضافه وزن بیرون از کنگره یک معضل است. آقای مهندس در ساختمان جسم صحبت می‌کنند که افرادی که از اضافه وزن فوت می‌شوند از کسانی که از گرسنگی فوت می‌شوند بیشتر هستند که خودش آمار عجیب غریبی است.

من تجربه خاصی از اضافه وزن ندارم همین الان به آقا سینا وزن دقیقم را گفتم چون‌که این چند روز بفکر فرو رفتم که چرا سرکار نمی‌توانم کار کنم چون کارم در ارتفاع است می‌بینم که نمی‌توانم کار کنم پنجشنبه همین را به‌ ایشان مطرح کردم و گفتند خودت را وزن کن و متوجه شدم ۱۲ کیلو اضافه وزن دارم.

درباره فطریه هم بگویم من اصلا آدم مذهبی نبودم ولی از ۲۰ سال پیش چه روزه می‌گرفتم و چه نمی‌گرفتم فطریه را پرداخت می‌کردم اصلامهم نیست شما مذهبی باشید یا روزه بگیرید یا نگیرید. در لژیون سردار می‌گویند ما باید ببخشیم و ما مؤظف هستیم که زکات خود را پرداخت کنیم آقای مهندس فطریه را اعلام کردند فطریه گندم ۶۵ هزار تومان بابت هر نفر و فطریه برنج ۱۸۰ هزار تومان است که وظیفه‌ من است که پرداخت کنم خیلی‌ها می‌توانند بیرون پرداخت کنند ولی منِ صادق در کنگره پرداخت می‌کنم چون دیده‌ام پول‌ها جای درستی خرج می‌شود این نظر شخصی من است و در این چند سال که در کنگره هستم با چشم خود دیده‌ام مثل تجهیزاتی که در ساختمان سیمرغ است و برای کار تحقیقات و پیشرفت علم استفاده می‌شود و خرج و مخارج سنگین که ما از آنها بی خبر هستیم و جزئی از صور پنهان مسئله است مثل پرداخت آب و برق و گاز هر شعبه و همین صندلی که من روی آن نشسته‌ام که با کیفیت بیشتری سفر کنم و به رهایی برسم.

ممنونم که به صحبت‌های من گوش دادید.

تایپ: مسافر صادق 

ارسال مطلب: مسافر محمد

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .