English Version
English

لژیون های ویلیام (درمان نیکوتین)

لژیون های ویلیام (درمان نیکوتین)

گزارش تصویری از لژیون‌های ویلیام (درمان سیگار) به روایت تصویر

خلاصه سخنان راهنمای محترم درمان نیکوتین مسافر جمشید :

سلام دوستان جمشید هستم مسافر نیکوتین؛

وقتی به کنگره آمدم ۶۲ کیلوگرم بودم که بعد از رهایی مواد ۷۰ کیلوگرم شدم و دوسال بعدش هم موفق به اخذ رهایی سیگار شدم و به دنبال آن چاقی و کوچک شدن لباس هایم بود که تا مرز ۹۵ کیلوگرم هم رفته بودم.

چاقی یک معظل برای کل افراد جامعه شده است و به همین دلیل این موضوع مهم به دستورجلسات کنگره اضافه شده است. چاقی باعث بروز یک سری بیماری‌هایی از قبیل قند، فشار، چربی، ضعف عضلات و عدم تحرک و به دنبال آن افسردگی می‌شود. از ۴۰ سال به بالا چاقی عذاب می شود چون بدن مقداری از قدرت و انرژی و توان خودش را از دست می دهد و دیگر نمی تواند جسم را حمل کند و با بیماری‌ها مبارزه کند.

 همانطور که در اطرافیان خود نیز شاهد هستیم افراد چاق عمر کمتری دارند و افراد لاغر عمر بیشتری دارند اما افرادی که تنومند هستند فرق می‌کنند. بدن انسان با اینکه بسیار هوشمند است خیلی زود فریب می خورد و خیلی حریص است، وقتی از بیرون چیزی به بدن می دهیم از ترس اینکه فردایش آن چیز را به بدن ندهیم از آن پس انداز می‌کند، در سن های کم وقتی چیزی مثل چربی و قند به بدن می دهیم آن را می‌سوزاند و روی یک روال ثابت می‌شود اما در سنین بالا که ورودی زیاد باشد و تحرک کم می‌شود، دقیقاً مثل استخری هست که سرریز می‌شود و بدن مقداری را صرف سوخت ساز می‌کند و مابقی را در پهلوها، لپ و شکم ذخیره می کند.

فعالیت کنگره ۶۰ در جهت، مشکلات اجتماعی انسان از قبیل، استعمال دخانیات‌، موادمخدر، بیکاری، چاقی و عدم گذشت می باشد.

در سی‌دی هفتگی (خفته) آقای مهندس می فرمایند که بزرگترین مشکل ما آدم‌ها این است که زندگی نمی‌کنیم و قدر زندگی و اطرافیان خود را نمی‌دانیم، اگر می‌خواهیم درست زندگی کنیم کافیست که فرامین کنگره را اجرا کنیم.

انشااللّه که از وجود راهنمایان تغذیه سالم نمایندگی جهانبین، آقا احمد و آقا محمد استفاده کنیم و این مشکل و معضل چاقی را هم از بین ببریم.

اما در مورد سیگار؛ مقوله سیگار از زمانی وارد بحث درمان کنگره ۶۰ قرارگرفت که آقای مهندس دژاکام سکته کردند و تا قبل از سکته ایشان، درمان سیگار درکنگره ۶۰ هیچ معنی نداشت ، واگر کسی به آقای مهندس میگفت میخواهم درمان سیگار انجام بدهم، آقای مهندس درجواب می‌فرمودند: تازمانی که من خودم سیگار میکشم ،هیچ توصیه ای برای درمان سیگار به کسی نمیکنم واین قضیه ادامه پیدا کرد تا اینکه مشکلی برای ایشان پیش آمد و آقای مهندس به فکر درمان سیگار افتادند. درگنگره به افرادی که سیگار خود را درمان نکرده اند یا درحال درمان نیستند خدمت داده نمی‌شود و دلیل این سخت گیری آقای مهندس برای این است که مارا دوست دارد و حاضر نیست بلاهایی که برای خود ایشان سر قضیه سیگار آمده است برای ما اتفاق بیفتد. جناب مهندس می فرمایند: چاله ای برای شما کندم که در چاه سقوط نکنید؛ یعنی اگر سیگار خود را درمان نکنید سقوط در چاه قطعی است.

یک سال سیگار کشیدن بدون استفاده از مواد برابر با ده سال سیگار کشیدن با مواد مخدر است و سفر اولی ها به واسطه مصرف داروی oT باعث کمتر شدن آسیب ها و مضرات سیگار می‌شوند ولی با کم شدن دارو آسیب های بیشتری به بدن خود وارد می‌کنند، زیرا آلکالوئیدهای موجود در مخدر، بخصوص در تریاک ،آسیب های سیگار به بدن را کمتر می‌کند. آسیب های سیگار به بدن ، نیکوتین نیست، بلکه مونوکسید کربن ،گوگرد، تار (قطران) و چیزی نزدیک به ۱۵۰ نوع ماده شیمیایی است که درون سیگار وتنباکو و قلیان وجود دارد.

نگارنده: مسافر حسین لژیون ۱

ویراستار: مسافر عباس لژیون ۸

عکاس: مسافر سعید لژیون ۱۱

تنظیم: مسافر وحید لژیون ۱۸

ارسال: مرزبان خبری مسافر ایمان

نمایندگی جهانبین شهرکرد /مسافران 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .