English Version
English

دنور یعنی بخشنده و به مفهوم رها کردن است

دنور یعنی بخشنده و به مفهوم رها کردن است

جلسه یازدهم از دوره سوم سری کارگاه‌های آموزشی لژیون‌ سردار با استادی مسافر میثم، نگهبانی مسافر سهراب و دبیری مسافر سینا با دستور جلسه " دنور و در ادامه انتخابات دوره‌ی جدید نگهبانی، دبیری و خزانه‌داری " در روز یک‌شنبه ۱۹ فروردین ماه ۱۴۰۳ در نمایندگی اروند آبادان ساعت ۱۵ آغاز بکار کرد.

سخنان استاد:

سلام دوستان میثم هستم یک مسافر 

از نگهبان لژیون سردار آقا سهراب تشکر می‌کنم که اجازه دادند در این جایگاه قرار بگیرم.

امروز جلسه‌ی آخر از سال ۱۴۰۲ است و برای تمام دوستان خدمتگزار آروزی موفقیت دارم و انشالله دوستانی که هم برای دوره جدید کاندید شده‌اند، آرزوی موفقیت دارم.

دستور جلسه در رابطه با دنور است. امروز فرهنگ لغت را نگاه می‌کردم، دنور به معنای بخشنده و مفهوم رها کردن است و یاد این افتادم که خودم به هیچ عنوان بخشش را بلد نبودم و معنای واقعی بخشش را در کنگره و از راهنمای خودم یاد گرفتم چون مدام تاکید می‌کرد و می‌گفت اگر می‌خواهید حالتان خوب باشد چیزی را که به دست می‌آورید یک مقدار آن را ببخشيد و حتما هم نیاز نیست که به کنگره ببخشید و به بیرون از کنگره هم می‌توان بخشید. 

یاد صحبت آقای مهندس افتادم که همه‌ی انسان‌ها قرار نیست که داشته باشند و ببخشند حتما باید این وسط یک عشقی وجود داشته باشد که یک چیزی را از وجود و مال خود ببخشد. آقای صحبت می‌کنند که یهودی‌ها چرا انقدر قدرت مالی قویی دارند و آقای مهندس اشاره می‌کند که وقتی یکی از بچه‌های یهود به دنیا می‌آید در همان سن پایین یک سیستمی را برایش می‌گذراند به نام چهار شیشه و چهارتا شیشه کنار می‌گذارند و مثلا ده تومان دارند و پنج تومان آن را در یکی از این شیشه‌ها برای خرج یومیه خودشان کنار می‌گذارند و سه تومان آن را در یک شیشه دیگر برای سرمایه گذاری کنار می‌گذارند و دو تومان دیگر که باقی می‌ماند یک تومان برای پس‌انداز و یک تومان هم برای بخشش استفاده می‌کنند. پس ببینید این پس‌انداز و بخشش مهم و با اهمیت است و یهود آنقدر در دنیا قویی شده‌ است چون از بچه‌گی این کار را انجام می‌دهند. چه خوب است که منِ میثم برای خودم پس‌انداز را شروع کنم و این بخشش را از یک جایی شروع کنم. برای من به عنوان یک حقوق بگیر خیلی سخت بود که از پس‌انداز و یا از حقوق خودم بتوانم ببخشم ولی آقای مهندس می‌فرماید که از حالت سکون در بیایید انگار که پنجاه درصد راه را رفته‌اید و یک کارت آبر‌بانک داشتم و رفتم بانک و شماره تماس ارسالی و دریافت کارت را حذف کردم و قناعت را شروع کردم و از خرید چیز‌های غیر ضروری امتناع کردم و آن پول را به آن حساب واریز کردم و کارت را کنار گذاشتم و از آن هیچ خبری ندارم و این کارت را من برای پس‌اندازِ دنور شدن گذاشتم و استارت آن را از امسال زدم و قطعاً در سال آینده دنور می‌شوم چون به صحبت‌ها آقای مهندس ایمان پیدا کردم و مطمعن هستم در این مسیر موفق می‌شوم.

از کنار بخشیدن روز به روز شرایط مالی بهتر می‌شود ولی باید یک فرآیند زمانی بگذرد آقای مهندس می‌فرماید که کسی که الان وضع مالی ‌اش عالی است و پولدار است، ایشان یک فرآیند زمانی را گذرانده است. امروز استارت را زده است و ۱۵ سال بعد تاجر شده است و یا ۲۰ سال بعد صاحب کارخونه شده است و اگر من استارت این کار را امروز بزنم چند سال دیگر قطعاً می‌توانم پهلوان هم بشوم.

مرسی که به صحبت‌های من گوش دادید.

تایپ: مسافر صادق لژیون هفتم

ارسال مطلب: مسافر محمود لژیون هفتم 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .