English Version
English

با تفکر ساختار‌ها آغاز می‌گردد و بدون تفکر آنچه هست رو به زوال می‌رود

با تفکر ساختار‌ها آغاز می‌گردد و بدون تفکر آنچه هست رو به زوال می‌رود

جلسه‌ سیزدهم از دوره‌ بیست‌و پنجم کارگاه‌های آموزشی خصوصی مسافران کنگره ۶۰؛ نمایندگی اروند آبادان، با استادی مسافر محسن، نگهبانی مسافر میثم و دبیری مسافر محمدحسن با دستور جلسه « وادی اول و تاثیر آن روی من» سه شنبه ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۳ رأس ساعت ۱۶ آغاز به کار کرد.

سخنان استاد:

ممنونم از نگهبان جلسه آقا میثم که فرصت دادند در این جایگاه خدمت کنم. اولین جلسه سال 1403 سال نو را به همه عزیزان تبریک می‌گویم، انشالله بیشترین بهره را از تعطیلات و ماه مبارک رمضان برده باشید.

ما هرچه داریم از وادی یکم تفکر هست، دستور جلسات کنگره فروردین ماه کامل‌ عوض می‌شود. هفته‌ی دیگه درباره اضافه وزن می‌باشد، ولی در کل خیلی از دستور جلسات سال هاست همین هست و برگزار می‌شود الان وادی اول و تاثیر آن روی من، با تفکر ساختارها آغاز می‌شود و بدون تفکر آنچه هست رو به زوال می‌رود.

 سی‌دی‌های قدیم را که گوش می‌کنید، آقای مهندس می‌فرماید بیمارستان تعطیلی ندارد که ما تعطیلی داشته باشیم، کنگره اگر درست بگویم در سال 1393و 1394 تعطیلات نداشت به جز روز عاشورا، ولی الان 14 روز در عید و دو هفته تعطیلات تابستانه داریم که از 30‌‌‌ام تیرماه شروع می‌شود. این تعطیلات را آقای مهندس گذاشتند برای بچه‌هایی که خد‌متگزار هستند و برای بچه‌ها که یک محک بخورند.

برنامه‌ها و دستور جلسات را نگاه می‌کردم، با خودم برنامه ریزی می‌کردم برای تعطیلات تابستان به کجا بروم، حالا می‌خواهم بگویم بی ارتباط با دستور جلسه نیست. ما چهارده وادی داریم و هر وادی می‌تواند کلیدی برای هزار مشکل باشد، یعنی یک شاه کلید که می‌توانید هزاران مشکل را حل بکنید.

 در وادی اول با تفکر ساختار‌ها آغاز می‌گردد و بدون تفکر آنچه هست رو به زوال می‌رود یعنی شما همیشه باید فکر بکنید، معنی تفکر یعنی یک حرکت ذهنی از یک مبدأ معلوم به یک مقصد مجهول یا از مجهول به معلوم.

 در سال 1388 یک شب پای بساط نشسته بودم و گفتم فردا یک سوپرمارکت می‌زنم، کرایه کردم و هزاران کار انجام دادم، وقتی سر رشته‌ای نداشتم معلوم هست که سر یک سال جمعش کردم بعد از آن آمدم یک آژانس خریدم آن موقع 15 میلیون تومان خریدم و بعدش 1 میلیون هم نمی‌خریدند امتیازش را از دست داده بود.

 اینها کارهایی بدون تفکر بود، زمانی که آمدم کنگره متوجه شدم، اگر یادتان باشد زمان مصرف می‌گفتند سوراخ بافور کوچک است ولی خانه و ماشین داخلش می‌رود، اصلا اینطور نیست.

 شخص شاید درآمدش 50 میلیون تومان باشد و ماهی 10 میلیون تومان هزینه مصرفش باشد. آن تصمیم‌های اشتباه که در زندگی مي‌‌گيريم باعث نابودی زندگی می‌شود.

آقای مهندس می‌گوید امیر‌المؤمنین می‌فرماید یک دقیقه تفکر، معادل چند سال عبادت هست، می‌خواهد بگوید شما تمام کارها‌یتان را با تفکر انجام بدهید و مطمئن باشید تفکر با فکر کردن خیلی فرق دارد.

فکر کردن، الان من فکر می‌کنم که می‌خواهم مغازه بزنم، زن بگیرم اینها افکار هستند هیچ کدامشان انجام نمی‌شود، ولی تفکر، من باید از لحاظ شغلی به یک ثبات کلی برسم الان چه وضعیتی دارم و در آینده به کجا باید برسم.

یکسری تفکرات هستند؛ آقای مهندس می‌گوید یکسری از کارهایم را الان سی سال هست که دارم فکر و تفکر می‌کنم؛ ولی ‌من می‌خواهم یک روزه، ده روزه انجام بدهم و مطمئن باشید آخرش شکست می‌خورم، تفکر یک مثلث دارد القاء، احیاء و تحرک.

 القاء، سعی کنید در کنگره با عقاب‌‌ها بگرد‌ید‌ شما را به اوج آسمان می‌رساند، با مگس نگرد شمارا به سطل زباله می‌برد. از اشخاصی که می‌نا‌لند و نا‌شکر هستند فاصله بگیرید چون این القاء صورت می‌گیرد، شما دوتا اسب سفید و سیاه را جفت هم نگه دارید هیچ موقع رنگشان یکی نمی‌شود ولی خلق و خو‌ی‌ آنها حتما مثل هم می‌شود پس با اشخاصی بگردید که افکار خوبی دارند.

 احیاء هم زنده شدن هست انشالله اگر سفر اولی هستم باید؛ من محسن، یک محسن جدید از دلم در بیاد، تحرک هم فقط با تفکر خالی بدرد نمی‌خورد حتما باید تحرک و حرکت داشته باشیم.

انشالله بیشترین استفاده را از ماه مبارک رمضان ببریم، خودم شخصا امسال خیلی استفاده کردم و شش کیلو و نیم وزن کم کردم واقعا حالم خوب هست، سرکار احساس زانو درد می‌کردم ولی الان خوبم و از نظر جسمی بهتر شدم. ممنون از اینکه به صحبت‌های من گوش دادید.

تایپ: مسافر امین لژیون یازدهم

ارسال مطلب: مسافر محمود لژیون هفتم 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .