English Version
English

اتوفاژی و تأثیر آن بر افزایش عمر

اتوفاژی و تأثیر آن بر افزایش عمر

آقای مهندس در سی‌دی اتوفاژی در ابتدا راجع به تقدیر صحبت می‌کنند و می‌گویند انسان هرچه بکارد همان را دریافت می‌کند و انسان‌ها درگرو اعمالی هستند که انجام می‌دهند و این تقدیر آن‌ها می‌شود و همه‌چیز سیستم حساب‌شده، دقیق و مشخص است؛ در مورد جسم هم همین‌طور است. ما هر کاری انجام می‌دهیم پاسخگوی جسم خود هستیم. واژه اتوفاژی به معنای خود خوردن است. جسم مانند یک بلد و شهر است و اتوفاژی یک نوع بازیافت است. خودخوری یعنی خوردن سلول‌هایی که از تعادل خارج‌شده‌اند و مریض و سرطانی هستند.

اتوفاژی معمولاً از زمانی اتفاق می‌افتد که بیشتر از ۱۲ ساعت به بدن مواد غذایی نرسد و بدن برای تأمین مواد اولیه شروع به خوردن سلول‌های بیمار می‌کند. سلول‌های سرطانی ۱۲ برابر سلول‌های دیگر گیرنده دارند و سریع رشد می‌کنند و وقتی مواد به آن‌ها نرسد نابود می‌شوند. در روزه گرفتن پدیده اتوفاژی اتفاق می‌افتد که در صورت راه‌اندازی سیستم، ۳۰ درصد عمر افزایش پیدا می‌کند. این پدیده در انسان‌های چاق اتفاق نمی‌افتد و خوردن مواد خوراکی به مقدار زیاد به‌خصوص کربوهیدرات‌ها باعث بیماری می‌شود. ورزش هم باعث اتوفاژی در بدن می‌شود. بزرگ‌ترین خوراک برای سلول‌های سرطانی قند است.

در ادامه به آیه‌ای از کتاب آسمانی اشاره می‌شود که می‌گويد: کُلُ نَفس بِما کَسَبت رَهینه، روح، روان و جسم ما درگرو اعمالی است که انجام می‌دهیم و هر کاری که انسان انجام می‌دهد با خواست و تقدیر خودش است و درنهایت باید فرمان هم صادر شود، فقط اختیار و تقدیر است که ما می‌توانیم در آن دخیل باشیم. در کتاب آسمانی گفته می‌شود اگر کار خوبی انجام می‌دهید پاداش آن چندین برابر است و زمانی که ما برنامه‌ریزی، تلاش و کوشش می‌کنیم تقدیر بهتری برای ما در نظر گرفته می‌شود. هدف چرخش سیستم است و در اثر این چرخش حیات به وجود می‌آید و حیات بهترین و لذت‌بخش‌ترین چیزی است که برای موجودات و هستی وجود دارد.

در تقدیر نکات مثبت و منفی وجود دارد و این انسان است که باید از شرایط بد، شرایط خوب بسازد. تلقین مسئله بسیار مهمی است و روح می‌تواند جسم را حرکت دهد و اگر استوار نباشد به قهقرا می‌رود. درختان ایستاده می‌میرند و ما باید مانند درختان باشیم و در مشکلات مهم این است که ما از چه قدرتی برخوردار باشیم و همه‌چیز قدم‌به‌قدم است. فرمان‌ها به انسان‌ها داده می‌شود؛ ولی همه پذیرای آن برای اجرا کردن نیستند. کسانی که اشتباه می‌کنند و از عذرخواهی امتناع می‌کنند جاهل هستند. انسان دانا می‌داند که با دیگران تفاوتی ندارد و دانایی، مردم‌داری و خدمت به انسان‌ها چیزهایی هستند که بین انسان‌ها تفاوت قائل می‌شود.

منبع: سی‌دی اتوفاژی
نویسنده: مسافر لژیون تغذیه سالم همسفر آرزو رهجوی راهنما همسفر سمیرا از نمایندگی پاکدشت در بوستان ولایت
ویراستاری و ارسال: همسفر فاطمه راهنمای (لژیون چهارم) نمایندگی شهرری
گروه ورزش همسفران کنگره ۶۰

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .