English Version
English

تعطیلات؛ فرصتی برای پاک‌سازی فکر و ذهن

تعطیلات؛ فرصتی برای پاک‌سازی فکر و ذهن

نهمین جلسه از دوره پنجاه وهشتم کارگاه‌های آموزشی خصوصی ویژه همسفران نمایندگی پروین‌اعتصامی‌ اراک، با استادی همسفر فاطمه، نگهبانی موقت همسفر اعظم و دبیری موقت همسفر اکرم با دستور جلسه « چگونه از تعطیلات استفاده کنیم؟ » روز دوشنبه مورخ ۲۸ اسفند ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:٠٠ آغاز به کار کرد.

سخنان استاد:                                       
شاکر و سپاس‌گزار خداوند هستم که اجازه داد این جایگاه را تجربه کنم، از آقای مهندس و خانواده محترم‌شان که این بستر را فراهم کردند تشکر می‌کنم. از هر دو راهنمای خوبم خانم اعظم و خانم نسیم که من را در این مسیر یاری کردند تشکر می‌کنم. امیدوارم طاعات و عبادات شما عزیزان مورد قبول درگاه حق قرار گرفته باشد و بتوانیم از برکات پرفیض این ماه بهره کافی را ببریم. پیشاپیش فرا رسیدن سال نو را تبریک می‌گویم و امیدوارم در کنار هم جلسه خوبی داشته باشیم.

در گذشته تعطیلی در کنگره‌۶۰ وجود نداشت؛ چون تفکر آقای مهندس این بود که کنگره یک مرکز درمانی مانند بیمارستان است و همان‌طوری که بیمارستان هیچ‌گاه تعطیلی ندارد، کنگره هم تعطیلی ندارد؛ اما با آموزش‌هایی که ارائه شد جهان‌بینی اعضای کنگره۶۰ بالا رفت و آقای مهندس تعطیلات را در کنگره۶۰ قرار دادند. جناب مهندس برای گذاشتن تعطیلات دلایل مختلفی داشتند که شاید اولین دلیل ایشان این بود که خدمت‌گزارن کنگره‌۶۰ از جمله دیده‌بان‌ها، ایجنت‌ها، مرزبان‌ها و راهنماها در طول سال بیشترین وقت خودشان را صرف کنگره می‌کنند؛ بنابراین نیاز دارند تا یک زمانی را برای خود و خانواده‌ اختصاص بدهند تا بتوانند دوباره بعد از تعطیلات با انرژی و توان بیشتر به کنگره برگردند. جسم و ذهن انسان نیاز به استراحت دارد، به همین دلیل تعطیلات لازم است، حتی خداوند هم روزه را برای ما واجب کرده است تا در طول سال که ۱۱ ماه غذا می‌خوریم یک ماه را روزه بگیریم و به جسم خود استراحت بدهیم تا جسم‌مان پاک‌سازی شود.

تعطیلات فرصت مناسبی است برای پاک‌سازی فکر و ذهن، فرصتی است برای تفکر کردن، فرصتی است برای برنامه‌ریزی کردن برای سال جدید. بهتر است در تعطیلات اهداف خود را برای سال جدید بنویسیم و برای آن‌ها برنامه‌ریزی کنیم، می‌توانیم به کارهایی که سال گذشته انجام داده‌ایم، موفقیت‌هایی که کسب کردیم و شکست‌هایی که خورده‌ایم فکر کنیم و ببینیم دلیل آن‌ها چه بوده است.

ما همسفرها در هفته دو جلسه در کارگاه آموزشی و لژیون شرکت می‌کنیم و جمعه‌ها هم به پارک می‌رویم؛ یعنی در هفته سه جلسه آموزش می‌گیریم و با راهنما و هم‌لژیونی‌های خودمان در ارتباط هستیم. اکنون در تعطیلات از این آموزش‌ها دور هستیم؛ یعنی باید خودمان باشیم. این‌جا مشخص می‌شود که آیا من چیزی آموزش گرفتم یا نه؟

در تعطیلات قطعأ نیروهای منفی زیادی سر راه ما قرار می‌گیرد و در گذرگاه‌های مختلفی قرار می‌گیریم. منِ همسفر در دید و بازدیدهای نوروز  و دورهمی‌هایی که شرکت می‌کنم ممکن است در موقعیت غیبت، قضاوت و.. قرار بگیرم یا یک مسافر ممکن است در کنار افرادی که قبلاً با آن‌ها هم‌مصرف بوده قرار بگیرد هر کدام در گذرگاه‌های مختلفی قرار می‌گیریم؛ در واقع تعطیلات فرصتی است که خود را محک بزنیم، امیدوارم همه سفراولی‌ها از این گذرگاه به سلامت عبور کنند و سربلند بیرون بیایند.

در این تعطیلات نباید از آموزش‌ها دور باشیم و همان‌طور که آقای مهندس فرمودن؛ هفته‌ای یک سی‌دی بنویسیم. تعطیلات نوروز امسال با ماه مبارک رمضان مصادف شده است و معمولاً دید و بازدیدها بعد از افطار است؛ بنابراین فرصت بیشتری داریم و بهتر است یک‌زمانی هم برای خواندن منابع آزمون راهنمایی در نظر بگیریم.

در تعطیلات سفر اولی‌ها باید بیشتر مراقب رفتار و کردار خود با مسافرهایشان باشند و آن‌ها را بیشتر درک کنند؛ چون قبلاً مسافرها سه روز در هفته در لژیون شرکت می‌کردند؛ اما در تعطیلات در خانه هستند؛ بنابراین باید این خلاء را پر کنیم و سخت نگیریم و ساده از کنار مسائل بگذریم.

آقای مهندس در صحبت‌های روز چهارشنبه فرمودند: با نو شدن طبیعت دل‌های‌مان را نو کنیم اگر با کسی قهر هستیم، از کسی کینه به دل داریم، رنجشی داریم با او تماس بگیریم یا به دیدنش برویم و پیوند محبت را دوباره بین‌مان برقرار کنیم. در پایان امیدوارم تعطیلات به همگی عزیزان خوش بگذرد و از در کنار خانواده بودن و  رفتن به دل طبیعت لذت ببرید.

تهیه عکس: مرزبان خبری، همسفر فرزانه
تایپ: رابط خبری، همسفر اعظم ( لژیون دهم )
ویراستاری و ارسال: همسفر فاطمه رهجوی راهنما همسفر نسیم( لژیون یازدهم )
همسفران نمایندگی پروین‌اعتصامی اراک

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .