English Version
English

ما برای کسب انرژی، نیاز به استراحت داریم

ما برای کسب انرژی، نیاز به استراحت داریم

خداوند را شاکر و سپاسگزار هستم که به بنده اجازه خدمت در این جایگاه را داده‌اند.

ابتدا تأسیس و شروع به کار سیستم کنگره‌۶۰، آقای مهندس بر این باور بوده‌اند که این سیستم نبایستی تعطیل شود و باید تحت هر شرایطی به فعالیت خود ادامه دهد؛ زیرا ایشان معتقد بودند که کنگره هم‌چون بیمارستان و کلانتری است و از آن‌جایی که این ارگان‌ها را نمی‌توان تعطیل کرد و شبانه‌روز فعالیت می‌کنند، کنگره نیز باید همین‌گونه عمل کند. آقای مهندس فرموده بودند: باتوجه به این‌که فروشندگان مواد مخدر و مصرف‌کنندگان تعطیلی نداشته و در همه حال دایر هستند؛ بنابراین کنگره نیز بایستی دایر باشد، اما به مرور زمان اعتقادات ایشان تغییر کرد و به این باور رسیدند که خدمتگزاران کنگره نیاز به استراحت دارند تا راندمان و کیفیت کار بالا برود. جناب مهندس می‌فرمایند: ما در گذشته نمی‌دانستیم که چگونه از تعطیلات نوروز و تعطیلات تابستانی استفاده کنیم! 

فعالیت دائم همچون سم عمل کرده و باعث کاهش راندمان افراد می‌شود. ما برای کسب انرژی، نیاز به استراحت داریم. زمانی که فکر آزاد باشد، می‌توانیم به درستی تصمیم گرفته و عمل کنیم. وقتی ما به طور دائم در حال کار و فعالیت بوده و زمانی را به استراحت خود و خانواده اختصاص ندهیم؛ تعادل فکری، ذهنی و جسمی ما بهم‌ریخته و نمی‌توانیم تصمیمات درستی بگیریم؛ درواقع ما زمانی می‌توانیم تفکر صحیح داشته باشیم که اوقات فراغت داشته و خسته نباشیم. 

برای اینکه بتوانیم از تعطیلات به خوبی استفاده کرده و سفری باکیفیت و لذت‌بخش داشته باشیم، باید سه مؤلفه؛ بودجه کافی، برنامه‌ریزی دقیق و هدف را در نظر داشته باشیم؛ هم‌چنین مقصد ما باید مشخص باشد. برای تعطیلات نیاز نیست که به سفرهای آن‌چنانی برویم؛ حتی به اطراف‌ شهر که آب و هوای خوب و طبیعتی زیبا دارد نیز می‌توان سفر کرد و بهره برد.

تعطیلات نوروز بهترین فرصت جهت آماده شدن برای آزمون راهنمایی و نوشتن سی‌دی‌های عقب افتاده است. نکته مهم دیگر که از جمله قوانین کنگره نیز هست این است که هیچ دید وبازدیدی در کنگره نداریم و یا اینکه یک راهنما نمی‌تواند با رهجوهای خود به مسافرت یا گردش خانوادگی برود.

در پایان از آقای مهندس بابت تمام آموزش‌های ایشان تشکر می‌کنم؛ هم‌چنین فرارسیدن ماه مبارک رمضان و سال نو را خدمت جناب مهندس، خانواده پرمهر ایشان و تمام اعضا کنگره۶۰ تبریک می‌گویم و امیدوار هستم که با آمدن بهار، دل‌هایمان نیز به طراوت و شادابی بهار شود.

نویسنده: راهنمای ویلیام همسفر زهره، بارشته ورزشی ایروبیک از پارک تمدن

تنظیم و ارسال: راهنمای تازه‌واردین همسفر الهه، خدمتگزار سایت از نمایندگی ملاصدرا

گروه ورزش همسفران کنگره۶۰

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .