English Version
English

خواب با حس ارتباط مستقیم دارد

خواب با حس ارتباط مستقیم دارد

انسان برای ادامه حیات، نیاز به کسب انرژی داشته و این انرژی باید از طریق خواب شب، تامین شود؛ در غیر‌ این‌صورت این انرژی، از گوشت، پوست و استخوان گرفته می‌شود.
داشتن ذهن آرام، پایین بودن فرکانس و نوسانات امواج مغزی، باعث خواب عمیق‌ و جذب انرژی لازم از کائنات می‌شود؛ اما زمانی که ذهن انسان، ناآرام و درگیر خشم، عصبانیت، کینه و نفرت باشد، خواب عمیق نداشته؛ بنابراین در طول شب، چند مرتبه بیدار شده و این عمل، مانع جذب انرژی لازم می‌شود.


ذهن ما جزء صور پنهان و غیر قابل رویت است؛ اما وجود دارد؛ بنابراین برای حل مشکلات، باید دل صاف شده و خشم فروکش کند تا بتوانیم دیگران را بخشیده و مسئولیت اعمال خود را بپذیریم.
ترشح هورمون‌های انکفالین، سروتونین و استیل کولین، در انسان ایجاد خواب می‌‌کنند.
خواب و حس با هم ارتباط مستقیم دارند؛ بنابراین افراد با داشتن، حس آرام، ذهن و دل پاک، خواب راحت‌تری را تجربه کرده و از به هم‌ریختگی، به‌خاطر اشتباهات، اتفاقات و واکنش‌های بیرون، عکس‌العمل نشان نمی‌دهند.


کسی که در شب، مشکل خواب دارد، به هیچ‌عنوان خواب او از شب درست نمی‌شود؛ بلکه خواب باید از صبح تنظیم شود؛ زیرا تنها زود به رختخواب رفتن کار را درست نمی‌کند؛ بلکه مهم، صبح زود بیدار شدن است؛ یعنی اگر ساعت دوازده ظهر از خواب بیدار می‌شود، کم‌کم ساعت را کم کرده و زودتر بیدار شود، شب هم کم‌کم زودتر بخوابد؛ زیرا این یک قدم بسیار بزرگ در جهت خوابیدن درست برای انسان است.
مغناطیس زمین، مشخص میکند، زمانی که شخص می‌خوابد، هاله یا کالبد دوم، در ارتفاع یک‌متری قرار می‌گیرد و شارژ می‌شود؛ زیرا بخشی از این شارژ شدن، مربوط به مغناطیس زمین است. مغناطیس زمین، شمال به جنوب است؛ بنابراین برای شارژ شدن باید عمود به این میدان خوابید، یعنی شرق به غرب.
انسان‌ها، دارای سه لایه هستند.


لایه اول: ماسک‌ها: انسان تلاش می‌کند که خود را یک شخص دانا، زحمت‌کش و با تجربه نشان دهد؛ بنابراین از ماسک استفاده می‌کند، در نتیجه با زیاد شدن تاریکی‌ها، ماسک‌ها هم، بیشتر می‌شوند.
لایه دوم: تاریکی، پلیدی و شیشه خورده‌ها: در این لایه، ویژگی‌های بد انسان، پشت ماسک‌ها پنهان است.
لایه سوم: خوبی انسان، توسط بدی، اسیر شده و انسان از این وضعیت، راضی نیست؛ مثلاً ترس و نفرت دارد؛ اما خود را شجاع و مهربان نشان می‌دهد؛ بنابراین برای رسیدن انسان به آرامش، باید از لایه‌ی دوم عبور کند: زیرا عبور از این لایه، همان نقطه‌ای است که دیگر به منافع خود توجه نمی‌کند؛ بلکه برای کم کردن عذاب و رنج دیگران تلاش می‌کند.


جهان‌بینی و تفکر هم به انسان کمک می‌کند که از دیگران کمتر ناراحت شده و آنها را ببخشد؛ در ضمن باید بداند که مسائلی که باعث رنجش او بوده؛ باعث شده به توانایی‌های جدیدی دست یابد.
در مورد تغذیه: قبل از خواب از خوردن فلفل، ادویه، نمک و شکر زیاد خودداری کرده و خوراکی‌های آرام‌بخش، مانند: لبنیات، ماست و دوغ بخوریم.

نویسنده: راهنمای تازه واردین همسفر فردوس رشته ورزشی والیبال نمایندگی دنا شهرضا
ویرایش: راهنما همسفر زهرا رشته ورزشی دارت نمایندگی دنا شهرضا
عکاس: راهنما همسفر فاطمه رشته ورزشی والیبال نمایندگی دنا شهرضا
ارسال: راهنما همسفر ریحانه رشته ورزشی والیبال نمایندگی دنا شهرضا
گروه ورزش همسفران کنگره۶۰

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .