English Version
English

تعطیلات؛ سنجش میزان آموزش و جهان‌بینی

تعطیلات؛ سنجش میزان آموزش و جهان‌بینی

جمعی از همسفران لژیون یکم، در برداشت خود از دستورجلسه‌ هفتگی «از تعطیلات چگونه استفاده می‌کنم؟» چنین نوشتند که شما را به خواندن این مطالب دعوت می‌کنیم.

سلام دوستان مهری هستم یک همسفر:

دستورجلسه این هفته «از تعطیلات چگونه استفاده می‌کنم؟» و این سؤالی است که با فرارسیدن تعطیلات نوروزی از خود می‌پرسیم. ما پس از چند ماه منتظر تعطیلات آرامش‌بخش نوروز هستیم؛ اما چگونه می‌توانیم ایام تعطیلی خوب و شادی داشته باشیم! با توجه به این‌که تعطیلات در طول سال محدود و کوتاه هستند، استفاده بهینه از این زمان اهمیت ویژه‎‌ای دارد. این روزها فرصت بسیار مناسبی برای محک زدن خودمان است که بفهمیم تا چه اندازه آموزش دریافت کرده‌ایم و چگونه با مشکلات مواجه می‌شویم. شایسته است که از این فرصت، نهایت استفاده را ببریم. هدف اصلی سیستم کنگره۶۰ برای اجرایی کردن تعطیلات نوروزی این است که خدمتگزاران کنگره بتوانند استراحت کرده و به امور شخصی خود رسیدگی کنند. 

پیرو سؤال چگونه از تعطیلات استفاده کنیم! بایستی بیان کنم که در گذشته کنگره۶۰ هرگز تعطیل نبود؛ زیرا تفکر این بود که کنگره۶۰ مانند بیمارستان یا کلانتری است و هرگز نبایستی تعطیل شود؛ بنابراین گسترش جهان‌بینی در بین اعضا باعث شد که تعطیلات در دستورجلسات این سیستم مطرح شوند. آقای مهندس دو دوره تعطیلی را در نظر گرفته‌اند که یکی تعطیلات تابستان و دیگری تعطیلات عید نوروز می‌باشد. تعطیلات به این معنی نیست که تنها بار سفر را بسته و بدون این‌که مکان مناسبی را در نظر بگیریم به سمت مسیری حرکت کنیم؛ زیرا برای بهره‌مند شدن از یک سفر مناسب، باید برنامه‌ریزی مکان مورد نظر را داشته باشیم، از نظر مالی تأمین بوده و وسیله نقلیه‌ای که با آن به مسافرت می‌رویم نیز سالم باشد.

تعطیلات، زمان بسیار مناسبی است که افراد بتوانند انرژی، قوت و نیرو بگیرند. آقای مهندس در همه حال می‌فرمایند: به طبیعت نگاه کنید و بنگرید که در بهار درختان شکوفه می‌زنند، در تابستان میوه می‌دهند، در پاییز برگ‌ریزان می‌کنند و زمستان نیز زمان استراحت طبیعت است؛ اما چه افرادی از زمستان سرد، سخت و برف و باران آن سربلند بیرون می‌آیند! در پاسخ بایستی بیان کنم، اشخاصی که ریشه آن‌ها قوی‌تر و جهان‌بینی بهتری دارند سربلند خواهند بود. تعطیلات فرصتی است تا افراد دریابند که جهان‌بینی‌ آن‌ها تا چه اندازه رشد کرده است. 

با شروع تعطیلات یک مسافر وارد جنگی تمام‌ عیار می‌شود و باید از گذرگاه‌های سختی عبور کند؛ اما همان‌گونه که در وادی دوم ذکر شده است، اگر توانست از این گذرگاه‌ها عبور کند؛ تبدیل به انسانی کارآزموده و رها خواهد شد؛ بنابراین تعطیلات نوروز جنگی است که پیروزی در آن باعث صعود و شکست در آن باعث سقوط مسافر می‌شود. اینک بررسی می‌کنیم که ابزار و سلاح‌های شیطان و نیروهای منفی از یک سو و ابزار و سلاح‌های مسافر از سویی دیگر در این جنگ چیست؟ نخستین سلاح نیروهای شیطانی هجوم افکار منفی از جمله ترس از خماری، ناامیدی و لذت‌های زودگذر است.

آقای مهندس مهمترین عملی که می‌فرمایند باید در تعطیلات انجام داد، تفکر صحیح است و بهترین زمان برای تفکر کردن و بازسازی فکر، روان و اندیشه تعطیلات می‌باشد. در واقع این دستورجلسه را باید درک کرده و کلید آن را پیدا کنیم که به چه علت در دستورجلسات سالیانه کنگره۶۰ قرار گرفته است و من به‌عنوان یک مسافر یا همسفر چه کارهایی را باید انجام دهم تا از این فرصت بهره لازم را ببرم. ممکن است در این فاصله زمانی قادر به مسافرت رفتن نباشم؛ اما می‌توانم با آموزش‌هایی که دریافت کرده‌ام از امکاناتی که در اطراف من هست، استفاده کنم و با حس خوب از پیرامون خود لذت ببرم تا این روزها را به بهترین شکل ممکن سپری کنم.

سلام دوستان سعیده هستم یک همسفر:

یکی از نکات مهم برای برخورداری از ایام دلپذیر در کنار خانواده این است که توانایی لازم را جهت برنامه‌ریزی ایام تعطیلات و اجرای آن را داشته باشیم، با رها کردن افکار منفی بتوانیم در لحظه زندگی کنیم و بدانیم که هنرمند واقعی شخصی است که با کنار زدن مشکلاتی همچون مشکلات مالی، داشتن مصرف کننده یا مسافر  سفر اولی، قادر باشیم  در این ایام، محیطی سرشار از امنیت برای خود و خانواده فراهم کنیم.

در تعطیلات بهترین عملی که یک سفر اولی می تواند انجام دهد این است که برنامه‌ریزی کند و در این روزها سی‌دی‌هایی که راهنما معرفی می‌کند را گوش کرده و بنویسد. اعضا کنگره۶۰ بایستی سعی کنند از آموزش‌ها فاصله نگیرند و می‌توانند از کتاب‌هایی مانند کتاب ۶۰درجه که یکی از زیباترین متون کنگره۶۰ و پایه اصلی درمان است را مطالعه کنند و منابع دیگر از جمله کتاب عشق، کتاب چهارده مقاله و جزوه‌های جهان بینی را مرور کرده و مشغول باشند تا نیروهای اهریمنی و شیطانی به زیباترین شکل ممکن وارد افکار یک رهجو نشوند. در این مدت‌‌زمان باید از افکار و اندیشه مثبت و اطلاعات و آگاهی‌هایی که در گذشته کسب کرده‌اند، استفاده کنند. با گذراندن تعطیلات به بهترین شکل ممکن، می‌توانیم انرژی مثبت بیشتری را در زندگی خود کسب کرده و با آمادگی و نشاط‌ بالاتری شروع به کار کنیم.

سلام دوستان مریم هستم یک همسفر:

پیش از انجام هر عملی، ابتدا باید تفکر و  برنامه‌ریزی داشته باشیم که یکی از این کارها تعطیلات است؛ چراکه برای مسافرت یک روزه نیز باید برنامه‌ریزی کنیم. بنده به‌عنوان یک همسفر تصمیم دارم که امسال من نسبت به سال‌های گذشته، بسیار متفاوت باشد. همان‌گونه که آقای مهندس می‌فرمایند: انسان‌ها بایستی روزانه هشت ساعت کار، هشت ساعت استراحت و هشت ساعت نیز برای اوقات فراغت خود برنامه‌ریزی کنند که سالانه در سیستم کنگره۶۰، دوهفته برای استراحت اعضا زمان تعیین شده است. 

ما با یک برنامه‌ریزی صحیح می‌توانیم از تعطیلات بهترین استفاده را ببریم که به عقیده من، این بهترین زمان برای ما سفر اولی‌ها است که بتوانیم با شروع سال جدید برنامه‌ریزی کنیم و این سال را با تفکر نو شروع کرده تا پایان خوبی داشته باشیم. این روزها فرصتی بسیار مناسب برای محک زدن خودمان است که بفهمیم تا چه اندازه آموزش دریافت کرده، چگونه با مشکلات برخورد می‌کنیم و از این فرصت نهایت استفاده را بکنیم.

تصویرگر: همسفران گروه متن‌نگار

تنظیم و ارسال: همسفر مرضیه رهجوی راهنما همسفر زهرا (لژیون ششم)

همسفران نمایندگی ملاصدرا (نیک‌آباد)

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .