English Version
English

از تعطیلات چگونه استفاده می‌کنم

از تعطیلات چگونه استفاده می‌کنم

پیشاپیش فرا رسیدن عید نوروز را به همه عزیزان تبریک عرض می‌کنم خواسته قلبی من برای تمامی اعضای کنگره۶۰ این است که خواسته قلبشان با خواست خداوند یکی باشد.
سال‌ها قبل، تعطیلات نوروزی در کنگره وجود نداشت؛ زیرا سطح آموزش‌ها و اطلاعات محدود به چند کتاب، جزوه، نوار، کاست و سی‌دی بود با گسترش کنگره و دسترسی عموم به اینترنت سطح آموزش‌ها و اطلاع رسانی بیشتر شد و همچنین با بالا رفتن سطح آگاهی‌ مسافرها آقای مهندس عید نوروز را تعطیل کردند و به مرور تعطیلات رسمی به آن اضافه شد.
زمانی که صحبت از تعطیلات می‌شود انسان خواه ناخواه به فکر استراحت و تنبلی می‌افتد. استراحت و تفریح خوب است؛ ولی باید به اندازه باشد.
در زمان تحصیل و مدارس معلمین تکالیف زیادی به دانش‌‌آموزان می‌دادند تا دانش آموزان مباحث درسی را فراموش نکنند و باعث تثبیت مباحث بشود.
در کتاب ۶۰ درجه به سفر اولی‌ها اشاره شده است که حکم جوانه‌ای را دارند که تازه سر از خاک بیرون آورده است و باید مراقب باشیم که در این تعطیلات آسیبی به آنها وارد نشود. آسیب‌ها می‌تواند افکار منفی، دوستان ناباب ،بیداری‌های شبانه و ..باشد. قطعا این افکار و این افراد وجود دارند؛ اما می‌توان با نوشتن سی‌دی و خواندن کتاب‌ها، جزوات همچنان در مسیر کنگره باشیم.
در سفر اول القا منفی بسیار قوی است؛ زیرا هنوز تحت تاثیر نیروی منفی هستیم و با دور بودن از آموزش‌های کنگره و لژیون القا منفی قوی‌تر می شود. باید مواظب افکار، اندیشه‌ها، حس‌های منفی و همچنین مواظب رفتارهای خودمان باشیم.
آقای مهندس در سی‌دی «تعطیلات» بیان کردند؛ یک زمانی بود که من می‌گفتم کنگره نباید به هیچ عنوان تعطیل شود، در هر شرایطی و در هر مراسمی کنگره دایر و برقرار بود؛ زیرا معتقد بودم کنگره، مانند یک بیمارستان است که هیچ وقت تعطیل نمی‌شود از طرفی، مصرف‌کنندگان که هیچ وقت مصرف‌شان تعطیل نمی‌شود، قاچاق فروشان هم که فروششان تعطیل نمی‌شود؛ بنابراین ما هم باید دایر باشیم؛ اما به مرور زمان با عملکرد بسیار خوب متد Dst نظرم تغییر کرد و متوجه شدم که نیروهای فعال در کنگره (مرزبانان، راهنمایان و ...) نیاز به استراحت و تجدید قُوا دارند و تصمیم گرفتیم ۱۴ روز ایام عید، کنگره را تعطیل کنیم.
زیرا فشار کار، انسان را از پا در می‌آورد. کسی که مداوم کار می‌کند و به تفریح و استراحت نمی‌پردازد؛ مانند کسی است که در چرخ و فلک، دائماً می‌چرخد و اصلاً چیزی نمی‌بینید.
کسی که مداوم کار می‌کند نمی‌تواند برنامه‌ریزی کند و در نتیجه؛ زیان و منفعت را هم متوجه نمی‌شود. اکثر افرادی که دچار اعتیاد هستند، در طول زندگی خود مداوم کار می‌کنند و به استراحت و تفریح نمی‌پردازند.
تعطیل بودن کنگره به هیچ‌کس ضرر نمی‌‌رساند. اگر مسافری هم در تعطیلات، گریز بزند، مقصر خودش است کسی که بخواهد درمان شود، در تعطیلات هم بدون کنگره و راهنما هم محکم و استوار می‌ماند.

تایپ و نگارش: راهنما همسفر منصوره (لژیون هفتم)
رابط خبری: همسفر فاطمه ، راهنما همسفر منصوره  (لژیو هفتم)
عکس: همسفر پریسا ، راهنما همسفر زهرا  (لژیون سوم)
ویرایش و ارسال: همسفر زهرا، راهنما همسفر لیلا (لژیون دوم)
همسفران نمایندگی صادق قم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .