English Version
English

هر کس مسئول شادی و سلامتی خود است

هر کس مسئول شادی و سلامتی خود است

تعطیلات برای ما نمایانگر این است که بتوانیم خودمان را محک بزنیم که آیا توانسته‌ایم در طول سال آموزش‌های دریافتی را به مرحله اجرا درآوریم یا خیر! همانطور که می‌دانیم تعطیلات رسمی به فرموده آقای مهندس در شعبات کنگره ۶۰ نیز تعطیل اعلام شده است تا یک فرصت مناسب برای استراحت و دور شدن از مشغله‌های روزانه برای ما باشد، حال من باید بدانم چگونه از این تعطیلات استفاده کنم تا این ایام برای من خسته کننده، دردآور و پر از احساسات منفی نباشد. همانطور که آقای مهندس در آموزش‌ها تاکید فراوان به پس‌انداز در تمام مسائل دارند، ما باید برای تعطیلات تابستان و عید از قبل برنامه لازم را چیده و مبلغی را جهت هزینه تفریح و مسافرت کنار گذاشته باشیم تا به مشکلی برخورد نکنیم.


در روزهای تعطیل چون فرصت بیشتری داریم می‌توانیم در طبیعت قرار گرفته تا هوای سالم را تنفس کنیم و از آن انرژی دریافت کرده و به ورزش و تفریحات سالم بپردازیم تا حال جسمانی و روحی خوبی داشته باشیم؛ نرمش کردن، کنار گذاشتن تنبلی، شنا، والیبال و ورزش‌های گروهی باعث شادابی در ما می‌شود. سعی کنیم به وعده‌های غذایی خود اهمیت داده و یک صبحانه و ناهار مقوی و کامل میل کنیم، البته امسال تعطیلات نوروز و کنگره مقارن با ماه مبارک رمضان است و می‌توانیم با گرفتن روزه یک ریکاوری و استراحت به جسم و روان خود دهیم تا سلول‌های ناسالم را از بین ببریم و حدالامکان خود را درگیر کار و فضای مجازی نکنیم، در مقابل می‌توانیم به کارهای مورد علاقه خود از جمله: موسیقی، نقاشی و عکاسی  بپردازیم. در این ایام می‌توانیم به اعضا خانواده بیشتر اهمیت داده و از بزرگان فامیل دیدن کنیم زیرا همین دید و بازدید از فامیل باعث ایجاد پیوند محبت و دلگرمی بین ما و دیگران می‌شود.


یک سفر اولی به خاطر اینکه نمی‌تواند به مسافرت برود، می‌تواند با مطالعه و نوشتن سی‌دی‌ها سیم ارتباطی خود را با کنگره وصل نگه دارد و با حضور در پارک‌ها و یا طبیعت با سفری یک روزه به اطراف شهر ، روز خوبی را با خانواده خود سپری کند، هرچند مسافت کاملاً کوتاه است اما می‌تواند از نظر کیفیت یک تفریح جذاب و عالی جهت تجدید قوا برای خود رقم بزند.  در روز تعطیل اگر شخصی از شما انجام کاری که دوست ندارید را درخواست کرد می‌توانید به صورت محترمانه و قاطع «نه» بگویید و خود را از هرگونه تشنج به دور نگه دارید، زیرا هر کس خودش مسئول شادی و سلامتی خود است.
امیدوارم با بالا بردن نقطه تحمل در تمام مسائل، تعطیلات خوبی را پشت سر بگذاریم.

نوشته: راهنما تازه واردین همسفر نرگس، رشته ورزشی ایروبیک و بدمینتون نمایندگی دنا شهرضا
ویرایش: راهنما تازه واردین همسفر نرگس رشته ورزشی ایروبیک و بدمینتون نمایندگی دنا شهرضا
عکاس: راهنما همسفر فاطمه رشته ورزشی والیبال نمایندگی دنا شهرضا
ارسال: راهنما همسفر فاطمه رشته ورزشی بدمینتون نمایندگی دنا شهرضا
گروه ورزش همسفران کنگره۶۰

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .