English Version
English

بخشش با شناخت و آگاهی ممکن می‌شود

بخشش با شناخت و آگاهی ممکن می‌شود

جلسه پنجم از دوره چهارم لژیون سردار نمایندگی ملاصدرا بااستادی مرزبان محترم همسفر زهرا، نگهبانی راهنمای تازه‌واردین همسفر الهه و دبیری همسفر مرضیه بادستور‌جلسه «نقش خدمت مالی در دستاوردهای علمی کنگره۶۰» در روز دوشنبه مورخ بیست و یکم اسفندماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۴۵ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

ابتدا از آقای مهندس و خانواده محترم ایشان بابت تشکیل چنین بستری تشکر می‌کنم. ما همسفران کنگره۶۰، به‌واسطه مسافران خود وارد این سیستم شده‌ایم؛ بنابراین بایستی به آن‌ها و خانواده عشق بورزیم؛ چراکه پاداش عشق، عشق است‌. خداوند را بابت قرار گرفتن در این جایگاه شاکر و سپاسگزار هستم. بنده خود را در حد این جایگاه نمی‌بینم؛ زیرا این جایگاه حرمت خاصی داشته، شرکت در لژیون سردار توفیق می‌خواهد و سخن گفتن درباره دستورجلسات کار مشکلی است. امیدوار هستم که قادر باشم بیش از گذشته از آموزش‌های کنگره بهره‌مند شوم.

دستورجلسه این ماه لژیون سردار «نقش خدمت مالی در دستاوردهای کنگره ۶۰» است. ما می‌دانیم که سیستم کنگره۶۰، یک سازمان مردم نهاد بوده و با کمک اعضا به اهداف خود دسترسی پیدا می‌کند. آقای مهندس در ابتدا تأسیس لژیون مالی، تدابیری داشتند که شاید تاکنون ما همسفران از آن‌ها آگاهی نداریم؛ زیرا ایشان می‌فرمایند: در ابتدا مسیر، قصد درمان نداشتم و تنها هدف من تنظیم زمان مصرف مواد مخدر بود که در ادامه درمان صورت گرفت و اهداف بسیار بلندی را دنبال می‌کردند.

همان‌گونه که مطلع هستیم، زمانی که شخصی وارد سفر شده و دارو OT مصرف می‌کند، در اواخر سفر خود متوجه خواهد شد که بیماری‌های گذشته او درمان شده است که باعث خوشحالی شخص مسافر و خانواده او می‌شود. اگر در این رابطه قصد داشته باشم از تجربه خود سخن بگویم، بایستی بیان کنم که مسافر من پیش از ورود به کنگره و قرار گرفتن در مسیر درمان، از بیماری آسم رنج می‌برد؛ اما هم‌زمان با رهایی، هیچ اثری از بیماری در جسم او وجود نداشت. درواقع من همسفر با کمک مالی خود به کنگره، می‌توانم آقای مهندس را برای یاری رساندن به بیمارانی مانند بیماری MS، سرطان، ساخت دانشگاه، ارائه مقالات، پیشرفت لژیون تغذیه و تهیه معجون D.SAP همراهی کنم. 

اعضا کنگره از دستاوردهای این سیستم، بهره بسیاری برده‌اند؛ به‌عنوان مثال: زمانی که به پوست فرزند من سالک زده بود و از همه درمان‌ها ناامید شده بودم، با پیشنهاد مسافر خود و به جهت درمان از کرم D.SAP استفاده کردیم که خدا را شکر پسرم درمان شد. بخشش عملی بسیار سخت است؛ زیرا زمانی که مالی را داشته و بتوانیم آن را برای امورات شخصی خود مصرف کنیم، بخشیدن آن تنها با برخورداری از شناخت و آگاهی اماکن‌پذیر است. گاهی‌اوقات بخشیدن تنها با وجود آگاهی ممکن می‌شود و زمانی که بدانیم در چه مسیری هزینه می‌کنیم، این عمل آسان خواهد شد.

زمانی که یکی از عزیزان ما دچار بیماری‌های لاعلاج می‌شود و ناآرامی خانواده و اطرافیان را مشاهده می‌کنیم، بایستی شاکر خداوند باشیم که با دریافت آموزش‌های کنگره اوضاع زندگی ما مساعد است. گاهی در ابتدا ورود به کنگره، تصور می‌کنیم که برای مسافر خود در این مسیر حرکت می‌کنیم؛ اما پس از ورود به لژیون سردار و درک پیامدهای آن در زندگی خود، متوجه می‌شویم که بیرون از این مکان، افراد از حال خوبی برخوردار نیستند و ما نیز قادر به انجام کمکی به آن‌ها نیستیم که در این لحظه باید خداوند را بابت وجود آقای مهندس شکر کنیم؛ بنابراین من همسفر که در این سیستم در حال دریافت آموزش هستم، بایستی قدردان بوده و با حمایت از لژیون مالی، آقای مهندس را در پیشبرد اهدافشان یاری کنم‌.

ممکن است آقای مهندس به کمک من احتیاج نداشته باشد؛ اما اگر من قادر نباشم از لحاظ علمی کمکی بکنم، موظف هستم که از نظر مالی حامی باشم. بنده در همه حال خواسته عضویت در لژیون سردار را داشتم؛ اما قصد داشتم این عمل را با پس‌انداز خود انجام دهم که با شرکت در یک قرعه‌کشی و موفقیت در آن، این آرزو برای من محقق شد؛ درنتیجه بسیار خوشحال بودم که شاید با این موضوع، بتوانم به شخصی که نیازمند کمک است، کمک کنم؛ اینک اگر قادر به عضویت در لژیون سردار نباشم، می‌توانم با حمایت سبد قانون یازدهم، کمک به ورزش، حامی زمین و دانشگاه بودن و یاری کردن مرزبانی، این عمل را انجام دهم. درواقع کمک‌های کوچک، انسان را به مراتب بالا هدایت می‌کند که بیشتر ما این موضوع را درک کرده‌ایم. زیرا با شناخت و آگاهی همراه با آموزش درحال حرکت هستیم.

خداوند را شاکر و سپاسگزار هستم که در این بعد از زمان و به واسطه مسافرم مسیر کنگره برای من باز شد تا بتوانم از تدابیر آقای مهندس بهره‌مند شده و سهم کوچیکی در این راستا داشته باشم. آقای مهندس در همه حال می‌فرمایند: در زندگی خود از لحاظ مالی قوی باشید تا افکار شما آزادتر باشند و به درستی بیاندیشید.

ما در کنگره آموختیم که ثروت نیز در جای خود، ارزشمند است و می‌توانیم با پس‌انداز کردن به اهداف بزرگ فکر کنیم. من همسفر بایستی با کمک بی لژیون مالی، آقای مهندس را در پیشبرد اهداف خود، یاری کنم‌ تا با تدابیر ایشان، آیندگان نیز بهره‌مند باشند. در پایان امیدوار هستم که در سال‌های آینده نیز بتوانم در کنار شما عزیزان آموزش و انرژی دریافت کنم.

مشارکت راهنما همسفر ندا: (لژیون سوم)

در مورد این دستورجلسه که چقدر خدمت‌های مالی ما می‌تواند در قسمت علمی کنگره کمک کند! باید بیان کنم که مشارکت مالی هر چند اندک باشد، باز هم تأثیر و ارزش بالایی دارد. موضوعی که در گذشته فکر من را درگیر خود کرده بود، این است که در خیریه‌ای که نزدیک محل سکونت ما بود، هر ماه مقداری هزینه را به‌عنوان کمک به بیماران کلیوی پرداخت می‌کردیم و همیشه تصور می‌کردم که این هزینه‌های ناچیز، کارگشا نیستند؛ اما با گذشت زمان متوجه شدم که این مشارکت‌های مردمی باعث شده این خیریه چند دستگاه دیالیز برای بیماران کلیوی تهیه کرده که این امر برای من بسیار ارزشمند بود که کمک‌های مردمی چقدر تأثیرگذار واقع شده است. در کنگره نیز همین اتفاق برای من افتاد و زمانی که وارد لژیون مالی شدم، از خود پرسیدم که آیا این مبلغ ۶میلیون تومان اعضا سردار، می‌تواند راه‌گشا باشد!

با گسترش تحقیقات علمی کنگره۶۰ بر روی مسئله درمان سرطان، دریافتم که خانواده‌هایی به صورت ژنتیکی درگیر سرطان هستند و تا چه‌اندازه از این درمان‌ها دل‌شاد می‌شوند و انگیزه‌ای برای ادامه زندگی پیدا می‌کنند؛ بنابراین با مشارکت اعضا و حمایت از سبد قانون یازدهم نیز می‌توان ذره‌ای از دغدغه‌های مالی جناب مهندس را کم کرد تا دست ایشان در پیشبرد اهداف درمان و تحقیقات علمی بازتر باشد تا ان‌شاءالله این تحقیقات در تمام جهان مورد توجه قرار گیرد و راه‌گشا دردمندان و نیازمندان واقع شود.

مشارکت راهنما همسفر مهین: (لژیون هشتم)

اگر کمک من در لژیون سردار ناچیز است؛ اما مطمئن هستم که در ایجاد شعبه‌ها، خشتی یا آجری کوچک خواهد شد. بنده همیشه با گوش دادن به سخنان آقای مهندس، بیان می‌کنم که علم کنگره کامل است؛ اما باز ایشان می‌فرمایند: علم ما در مقابل تمامی علوم، ناچیز است و این امر برای من انگیزه‌ای خواهد بود که در راه تحصیل علم بیشتر تلاش کنم؛ زیرا می‌دانم که در مقابل این سیستم مدیون هستم و بایستی در حد توان خود بازپرداخت داشته باشم. متأسفانه در حال حاضر، بیماری سرطان سینه در بین خانم‌ها باعث تخلیه سینه و به نوعی نقص عضو می‌شود که در روحیه یک خانم، تخریب بسیاری به‌همراه دارد. امیدوارم دستاوردهای علمی کنگره به خصوص در قسمت درمان بیماری‌ها جهانی شود و مورد توجه پزشکان قرار گیرد تا راه‌گشای دردمندان باشد.

مشارکت همسفر مرضیه: (لژیون ششم)

زمانی که من در جایگاه یک همسفر و همراه یک مسافری با مصرف قرص وارد این سیستم عظیم شدم؛ به شکرانه الهی و لطف جناب مهندس که بر سر بنده و مسافرم منت گذاشتند و در ادامه اجازه حضور در کنگره و درمان را به ما داده‌اند، بایستی سپاسگزار این سیستم باشم و هر آن‌چه در توان من است را جهت پیشبرد اهداف کنگره به کار گیرم. بارها با دوستان این موضوع را مطرح کرده‌ام که مشکلات زندگی با یک فرد قرصی، کمتر از زندگی با یک فرد مصرف‌کننده نیست؛ زیرا با وجود تمامی امکانات، افسردگی و پریشان‌حالی به نوعی مشکل‌ساز است. در پایان امیدوار هستم با جهانی شدن علم کنگره، اشخاصی که درگیر بیماری هستند، از دام تاریکی‌ها رها شده و به زندگی عادی همراه با حال‌خوش برگردند.

تایپ: همسفر مرضیه و همسفر اکرم رهجویان راهنما همسفر مریم (لژیون چهارم)
تصویرگر: همسفران گروه متن‌نگار
تنظیم و ارسال: همسفر مرضیه رهجوی راهنما همسفر زهرا (لژیون ششم)
همسفران نمایندگی ملاصدرا (نیک‌آباد)

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .