English Version
English

در کنگره به گنج درون خود رسیدیم

در کنگره به گنج درون خود رسیدیم

جلسه چهارم از دوره نهم کارگاههای آموزشی عمومی کنگره 60 لژیون قشم با استادی دیده‌بان محترم مسافر اصغر و نگهبانی ایجنت محترم مسافر رضا و دبیری اینجانب مسافر احسان با دستور جلسه «هفته دیده بان» 17 اسفند ۱۴۰۲ ساعت 16 در محل دانشگاه کنگره ۶۰ آغاز به کار کرد.

سلام دوستان اصغر هستم یک مسافر.
خداوند را سپاسگزارم که اجازه داد من امروز در خدمت شما باشم از آقای سلامی آقا رضا و همه شما تشکر می کنم. برای هفته دیده‌بان قرار نبود من اینجا باشم، آقای سلامی قرار بود تشریف بیاورند؛ ولی آقای سلامی بخشیدن به من. هفته دیده‌بان را تبریک می‌گویم به آقای مهندس و همه شما.
من با مصرف روزی ۴۰ گرم مواد مخدر تریاک، شیره و یکسال آخر شیشه و بعد از دوازده بار ترک انجام با کنگره 60 در اصفهان آشنا شدم. بعضی ها هنوز باور دارند که اعتیاد درمان ندارد. ولی شخصی آمد و با کشف روش DST نه تنها اعتیاد را درمان کرد بلکه هنر زندگی کردن و قوانین آن را به ما آموخت. به ما یاد داد که از چیز‌هایی که خداوند در اختیارما گذاشته درست استفاده کنیم. این‌ها را ما بلد نبودیم حتی من قبل از این که معتاد بشوم هم زندگی کردن بلد نبودم.

همسفر‌هایی که درکنگره ۶۰ آموزش می‌بینند معتاد نبودند پس چرا دارند می‌آیند؟ چون می‌آیند که قوانین زندگی را یاد بگیرند و این قوانین و هنر زندگی کردن در ارتباط با پکیج DST است. در کنگره آمدیم و به گنج درونمان رسیدیم. آقای مهندس آدرس بهشت را به ما داد که اصلا دور دنیا نگردید و بهشت واقعی در درون ما است. تمامی انسان‌ها که به دنیا می‌آیند به دنبال حال خوب هستند؛ حتی ادیان هم برای راحتی و آسایش انسان وجود دارند؛ ولی ما زندگی در آسایش را بلد نبودیم. یک عده از ما مواد مخدر مصرف کردیم و یک عده به دنبال خانه بهتر یا مقامی بهتر یا جایگاه بهتر بودیم؛ ولی همه آخرش آمدیم و روی صندلی نشستیم و دستمان را بردیم بالا و گفتیم که ما حالمان خوب نیست. مهندس دژاکام  آمدند و آدرس حال خوب را به ما دادند که حال خوب را اگر خواستید پیدا کنید باید به درون خودت بروید. اولین شرطش این است که جسم را بی نیازکنیم. جسمی که نیازمند باشد به هیچ وجه حالش خوب  نمی‌شود، حالا نیاز به هر چیزی فرقی نمی‌کند.

یکی از بدترین‌ها مواد مخدر است؛ چون اجازه به تو نمی‌دهد که فرمان‌هایی که صادر می‌کنید را انجام بدهید و جسم شما به حرف گوش نمی‌کند چون جسم شما یک ماشین است. جسم هم مانند ماشین اگربخواهیم تحت فرمان ما باشد باید سالم باشد. من الان سیزده سال است ساعت چهار و نیم یا پنج صبح از خواب بیدار می‌شوم؛ ولی قبل از این که به کنگره بیایم یک روز ده بیدار می‌شدم و یک روز نُه و هر روز هم به خودم می‌گفتم از فردا درست می‌کنم؛ اما هیچ وقت نتوانستم چون اجازه به من نمی‌داد ولی الان سیزده سال است چهار و نیم بلند می‌شوم میروم استخر. چرا؟ چون جسم را رها کردم از مواد مخدر؛ پس برای رسیدن به حال خوب شرط اولش جسم سالم است و بعد آموزش گرفتن و هدف ما بر روی زمین همین‌ها است. آموزش می گیریم که چه کار کنیم؟ بتوانیم زندگی کنیم؛ پس تمام قوانین و کارهایی که در کنگره ۶۰ انجام می‌شود به این خاطر است که ما حالمان خوب باشد. خداوند در قرآن می‌فرماید که اگر خواستید چیز بیشتری به دست بیاورید باید برای چیزی که تا اکنون به دست آوردید شکرگزار باشید.

مبحث بعدی ما الهام از رمضان است خداوند در قرآن می‌فرماید آیا معجزه مرا نمی‌بینید؟ این معجزه چه معجزه ای است؟ اینکه در یک سازمان مردم نهاد ده‌ها هزار نفر بیمار اعتیاد به درمان برسند، خود یک معجزه نیست؟ اینکه مهندس کنگره 60 را از یک اتاق کوچک شروع کردند و امروز کنگره 60 در حال ساخت دانشگاه است معجزه نیست؟ آیا ما دو دقیقه می‌نشینیم و با خودمان به این عمل عظیم فکر کنیم؟ از اتفاقات بزرگی که در ماه رمضان افتاده یکی کشف روش DST توسط مهندس دژاکام است. فکر می‌کنید بیرون از کنگره 60 درمان است؟ در کنگره 60 تکامل هر شخص در جمع رخ می‌دهد. الهام از ماه رمضان هم همین است، یک عده‌ای جمع می‌شوند و شروع می‌کنند در صراط مستقیم حرکت کردن. خداوند می گوید الهامات را هم در راه خوب داریم و هم در راه بد، شما کجا  قرار گرفته‌ای؟ من اگر در صراط مستقیم قرار بگیرم دائما الهامات خوب می شود.

اتفاقاتی که در کنگره 60 می‌افتد همیشه اتفاقات خوبی است، هفته ای نیست که در کنگره 60 خبر خوشی را دریافت نکنیم. اگر به سایت نگاه کنید می‌بینید نوشته سی نفر این هفته درمان شدند، چه اتفاقی افتاده؟ ساختمان دانشگاه ساخته شده، شیراز شعبه زده اند...
قرآن می‌فرماید که از طرف من به شما آسیبی نمی‌رسد و هر چه از طرف من است خیر است. بچه ها ی سفر اولی گوش بدهید، اگه الان به من بگویند ماده مخدری در دنیا تولید شده که الان حال بهتری از چیزی که هستم به من مي‌دهد، من الان شال را می‌گذارم و مصرف می کنم! سیزده سال است در بهشت دارم زندگی می کنم و حال بهتری از این سراغ ندارم. بهترین خدمت احیای انسان دردمند است، بهترین خدمت این است که تو به هم‌نوع خودت و انسان‌ها کمک کنی و هر روزی که ما جلوتر آمدیم دیدیم ما تشنه‌تر شدیم و حالمان بهتر شد.

خدا را شکر می‌کنم که بزرگ‌ترین مرکز علم درمان اعتیاد، الان در شهر قشم در حال ساخت است. شما پیشگام  هستید، معتادانی هستند که شب جا ندارند که این‌ها جدا از ما نیستند، تفاوتی بین من و او نیست، خدا دست ما را گرفته است و حالا نوبت ما است که به آن  ها کمک کنیم.

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .