English Version
English

رمضان ماه نور، هدایت و تربیت نفس است

رمضان ماه نور، هدایت و تربیت نفس است

جلسه ششم از دور هفتم کارگاه‌های آموزشی عمومی نمایندگی تاکستان، ویژه مسافران و همسفران کنگره۶۰، با استادی راهنمای تازه واردین مسافر علی‌اکبر، نگهبانی مسافر ولی و دبیری مسافر محمد با دستور جلسه "الهام از رمضان" پنجشنبه ۱۷ اسفند‌ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۶ آغاز به کارکرد.

سخنان استاد:
خداوند را شاکرم که یک‌بار دیگر توانستم در این جایگاه خدمت کنم، از راهنمای محترم آقا روح اله تشکر می‌کنم که اجازه دادند که من اولین مشارکت را داشته باشم.
قبل از شروع مشارکت خود، از همسفر خانم ایران بابت اهدای زمین و تمام اعضای کنگره ۶۰ که در ساخت این ساختمان کمک کردند خیلی تشکر می‌کنم. اولین روزهای شکل‌گیری کنگره ۶۰ در تاکستان که در پارک بودیم، موقع جمع‌کردن سبد یک مصرف‌کننده هروئین مبلغی پول در سبد انداخت و گفت انشالله بهبود پیدا کنیم و این روی من خیلی تأثیر گذاشت. از تمام کسانی که از شروع جلسات در پارک تا به حالا زحمت‌کشیده‌اند سپاسگزارم و به دلیل اینکه جناب مهندس در فعالیت‌ها، تحقیقات و کنفرانس‌هایی که انجام می‌دهند اسم همه را می‌برند و از ضمیر ما استفاده می‌کنند، من هم از تمام اعضا تشکر کردم.
خدمت اعضا در کنار همدیگر، پیوند محبت و یک‌بند عشق به وجود می‌آورد یعنی همان جمله‌ای که جناب مهندس می‌فرمایند آنچه هست باور است و اگر من بخواهم این‌ها را در روبروی هم قرار دهم که چه کسانی بیشتر خدمت کردند، می‌شود آنچه نیست ظروف تهی است.
دستور جلسه الهام از رمضان است و می‌گویند که خداوند تله می‌گذارد و خودش هم انسان را از تله آزاد می‌کند و این تله برای کسانی است که پتانسیل خوبی دارند و ازنظر اخلاقی، تفکری و بینش به رشد کافی رسیده‌اند. خداوند از طریق مشکلات انسان‌های قوی را پیدا می‌کند، به همین دلیل آقای مهندس می‌گویند که مشکلات رحمت خداوند هستند.
پیامبران هم مشکلات زیادی را تحمل کرده‌اند، مانند یوسف پیامبر که در چاه می‌افتد و با طرز تفکری که ایشان داشتند یک قومی را از قحطی نجات می‌دهند و به تربیت نفس انسان‌ها می‌پردازند. آقای مهندس ازنظر فعالیت، پتانسیل و ازلحاظ تفکری مانند انسان های بزرگ عمل می‌کنند، زیرا که ایشان بعدازاینکه مصرف‌کننده و ازلحاظ مالی ورشکسته می‌شوند در ماه رمضان متد DST را ابداع می‌کنند و این متد یک معلم راستین است که می‌شود از آن به‌غیراز درمان مواد، سیگار و کاهش وزن در خیلی از مسائل زندگی، مانند روزه‌داری هم استفاده کرد و امیدوارم که بتوانیم از این متد استفاده کامل را ببریم.

رحمت خداوند شامل حال همه ما شده است و انشالله بتوانیم قدر این نعمت را بدانیم. پیشاپیش ماه مبارک رمضان را به تمام اعضای کنگره ۶۰ تبریک می‌گویم، این ماه نور، هدایت و تربیت نفس است و ما باید بهره کافی را از این ماه ببریم، چون برای اعضای کنگره ۶۰ ماه رمضان یک ماه خاص است.

مرزبان کشیک: مسافر علی
تایپ: مسافر حسن لژیون پنجم
تنظیم: همسفر پیمان
نمایندگی تاکستان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .