English Version
English

با روزه گرفتن بدن سالم می‌شود

با روزه گرفتن بدن سالم می‌شود

جلسه چهارم از دور هشتم کارگاه‌های آموزشی خصوصی نمایندگی تاکستان با استادی مسافر حسن، نگهبانی مسافر عمار و دبیری مسافر حمید با دستور جلسه "الهام از رمضان" روز سه‌شنبه ۱۵ اسفند‌ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۷ آغاز به کار کرد.

سخنان استاد:
ابتدا از راهنمای خوبم آقا منوچهر تشکر می‌کنم که اجازه دادند تا در این جایگاه بنشینم و خدمت کنم. واقعاً خوشحال هستم که در نمایندگی و خانه جدیدمان اولین مشارکت را دارم و واقعاً این شوق‌وذوق در دلم جاری است. امیدوارم یک روز سفر اولی‌ها این جایگاه رو تجربه کنند. امروز ۱۵ اسفند روز درخت‌کاری است که این روز را تبریک میگویم و امیدوارم درختان بسیاری کاشته شود که از منافع آن‌هم خود و هم دیگران استفاده کنند.
دستور جلسه امروز الهام از رمضان است، من در جوانی فقط به خاطر توصیه بزرگ‌ترها روزه می‌گرفتم ولی الآن که پا به کنگره گذاشتم متوجه شدم که روزه گرفتن دلایل بسیاری دارد و همین‌طور یک معجزه‌ای است که از طرف خداوند الهام شده است که بزرگ‌ترین دانشمندان و پژوهشگران دنیا نیز این عمل را قبول دارند.
زمانی که روزه گرفته می‌شود، بعد از گذشت حدود ۱۲ساعت اثر اتو فاژی در بدن رخ می‌دهد. اتو به معنای خود و فاژی یعنی خوری که این موضوع را یک دانشمند ژاپنی در تحقیقات و کتاب خود بیان کرده است.  زمانی که روزه می‌گیریم و ۱۲ تا ۱۶ ساعت گرسنه هستیم، خودبه‌خود سلول‌های زنده ما به سلول‌های ضعیف و سرطانی حمله کرده و آن‌ها را از بین می‌برند. سلول‌های سرطانی براثر تخریب‌ها و تغذیه نامناسب ایجاد می‌شوند. مهم‌ترین عامل ایجاد سلول‌های سرطانی می‌توان گفت که مصرف بیش‌ازاندازه شکلات، شیرینی و قند می‌باشد. سلول‌های سرطانی ۱۰برابر سایر سلول‌ها، مواد مغذی دریافت می‌کنند و این موضوع چرخه طبیعی بدن را به هم می‌ریزد، ولی زمانی که روزه می‌گیریم، براثر اتوفاژی سلول‌های سالم به‌مرور آن سلول‌های مخرب را از بین می‌برند.

آقای مهندس می‌فرمایند که همیشه درگیر نفس خود هستیم و هیچ کنترلی بر روی آن نداریم و با خوردن غذاهای آلوده و مضر شهر وجودی را آلوده ساختیم ولی با روزه گرفتن سیستم اتوفاژی را در بدن خود به وجود آورده و به‌مرور بهبودی حاصل می‌گردد. خیلی از دانشمندان دنیا و حکیم ابن‌سینا، در سال‌ها پیش گفته‌اند که به سرطان تیغ نزنید زیرا وحشی می‌شود، ولی با نخوردن غذا و رژیم صحیح می‌توان آن را درمان کرد، همین‌طور حضرت محمد نیز فرموده‌اند که معده خانه تمام بیماری‌های است و فقط با درست خوردن می‌توان آن‌ها را از بین برد. امیدوارم در این ماه بتوانم با روزه‌داری آلودگی‌ها و بیماری‌ها را از جسم خود خارج نمایم.

مرزبان کشیک: مسافر کمال
تایپ: مسافر مصطفی لژیون نهم
تنظیم: همسفر پیمان
نمایندگی تاکستان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .