English Version
English

ماه رمضان؛ سفری از مبدأ خود تا رسیدن به خدا

ماه رمضان؛ سفری از مبدأ خود تا رسیدن به خدا

بوی رمضان می‌آید؛ بوی خوش قرآن و شمیم شکوفه‌های دل‌انگیز مناجات، رايحه روح‌بخش بندگی خدا، بوی خوش گدایی و خواستن در دعای سحر از معبود می‌آید. ماه میهمانی سر سفره خدا، که با عشق و مهری به مراتب بهتر و والاتر از مهر مادر، ما را فرا می‌خواند. قدم اول برای دریافت عشق پروردگار، دنبال کردن مسیری است که پیامبرانش به ما نشان داده‌اند که اگر در این مسیر باشیم، خداوند خوشحال شده و می‌فرماید: "هَل جَزاءالاِحسان اِلا الإحسان"؛ "تو، چیزی که من خلق کردم ضايع نکردی، به من احسان کردی پس من نیز به‌ تو احسان خواهم کرد‌."

در حال سفرم، سفری دور به جایی نزدیک، سفری از خود من تا به خودم. مدتی هست نگاهم به تماشای خداست و امیدم به‌ خداوندی اوست. مدت زمانی است که از شروع سفرمان،  در کنگره‌۶۰ می‌گذرد. امسال، اولین ماه رمضان کنگره را تجربه خواهیم کرد، وصف آن را زیاد شنيده و خوانده‌ایم. رمضان، سفری است از خود به خدا، پر از حس دلپذیر آشنا، حس عشق، حسی سرشار از محبت و موهبت در هنگام سحر و افطار کردن.

آقای مهندس با الهام از رمضان روش درمان تدریجی اعتیاد، DST را ابداع کردند؛ زیرا الهام از آن بی‌نهایت است از همه لحظات، حس‌‌ها، شب‌ها و روزهای آن می‌توان الهام گرفت؛ از شب قدری که عبادت در آن از هزار ماه، یعنی عمر یک انسان ۸۰ساله برتر است، بخشندگی خداوند به من الهام می‌شود، که در قبال عبادت اندک من این فوج از پاداش‌ را نصیبم می‌کند.

از سختی، تشنگی و گرسنگی، بهترین درس‌ها را آموختم. زمانی که مشکلات بر سر راهم قرار گرفت، فهمیدم که‌ صبوری، جزئی از ایمان است. فهمیدم ناکامی به معنا شکست نیست، بلکه آغاز پیروزی خواهد بود. نه گفتن به خوردن‌ و آشامیدن و دیگر مبطلات روزه، نه گفتن به ضدارزش‌ها در بقیه روزهای سال را به من الهام می‌کند. 

رمضان یک تحول است‌؛ تحولی از خویش به او، از منیت به آدمیت، از بی‌قیدی به مسئولیت، از تنفر به عشق، از کینه به مهر برای‌ خدایی که دنبال بهانه است، که ببخشد و قلم عفو روی جرائم بندگان خود بکشد. معبود من، از تو بی‌نهایت سپاسگزار هستم که در شب قدر کنگره را تقدیرم ساختی و از تو می‌خواهم، قدم‌هایم را استوار گردانی ای مهربانترین مهربانان تا در این راه به اوج بندگی‌‌ات برسم.

تایپ: همسفر مرضیه رهجوی راهنما همسفر اکرم (لژیون هفتم)
ویرایش و ویراستار: راهنما همسفر اکرم (لژیون هفتم)
تصویرگر: راهنمای تازه‌واردین همسفر آرزو
ارسال: همسفر مرضیه رهجوی راهنما همسفر زهرا (لژیون ششم)
همسفران نمایندگی ملاصدرا (نیک‌آباد)

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .