English Version
English

جشن هفته دیده بان

جشن هفته دیده بان

سومین جلسه از سری جشن های دیده بانی کنگره۶۰ نمایندگی بروجرد ویژه مسافران و همسفران با استادی دیده بان محترم آقای خدامی و نگهبانی ایجنت محترم مسافر امیرحسین و دبیری مسافر علیرضا با دستور جلسه جشن هفته دیده بان روز یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۷ آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:
خداوند را سپاسگزارم که در خدمت شما عزیزان هستم و سپاسگزارم که این لیاقت را به من داد که در این نمایندگی حضور داشته باشم.
در ابتدا باید بگویم که تمام دیده‌بان‌ها زیر نظر جناب مهندس می‌باشند و دیده‌بان‌ها ستون اصلی کنگره هستند. دیده بانان کلیه نمایدنگی‌ها را در سراسر کشور رصد می‌کنند و از کم و کاست شعبات با اطلاع می‌شوند و در حل کردن مشکل آنها تلاش می‌کنند، تا مشکلات به نحو احسن حل شوند و کنگره را در راه درست و مسیر درست پیش می‌برند.
کنگره ۶۰ الان دیگر تشکیلات کوچیکی نیست و اداره آن هم کار راحتی نیست. واقعاً این هفته دیده‌بان ،برازنده جناب مهندس و خانواده محترمشان است که کنگره ۶۰ را شروع کردند در حالتی که هیچی نبود آقای مهندس روز سه‌شنبه ۳۱ شهریور ۱۳۷۸ اولین کلاس کنگره را برگزار کردند با ۸ نفر که نه دبیر معلوم بود ،نه نگهبان، نه مرزبان بود، نه راهنمایی بود، نه پروتکلی بود، هیچی نبود ولی خوشبختانه آن ۸ نفر الان شدند ۱۶ هزار نفر فقط سفر اولی که دارند توی ۱۲۰ شعبه سفر می‌کنند.
آن ۸ نفر الان شدند ۱۷۰ هزار نفر که کارت عضویت دارند، کی این کار را کرد، خالق کنگره ۶۰، معمار کنگره۶۰، تدوین کننده تمام ساختارهای کنگره۶۰، طراح و دیزاین تمام رکن‌های اداره کنگره۶۰، همه این‌ها آقای مهندس دژاکام بودند به همین دلیل واقعاً این تبریک برازنده آقای مهندس بنیان کنگره ۶۰ و خانواده محترمشان است که زندگی خود را وقف کنگره کردند و کار را به اینجا رساندند و واقعاً الان کنگره ۶۰ تشکیلات بزرگی است و اداره آن کار راحتی نیست و نمونه آن را واقعاً هیچ کجای دنیا نمی‌توانیم پیدا بکنیم.
نمونه آن همین کلمه نگهبان است در حالی که نگهبان جلسه ،رئیس جلسه است. وقتی که می‌گوییم نگهبان کنگره، منظور رئیس کنگره است ولی چرا رئیس نمی‌گوییم، برای اینکه خیلی از ما ذهنیتمان نسبت به رئیس خوب نیست فکر می‌کنیم که رئیس می خواهد ریاست بکند.اما نه، در کنگره هیچکس نمی‌خواهد ریاست بکند.
ببخشید شاید مثال خوبی نباشد ولی مفهوم را می‌رساند، یک چوپان بر گله نمی‌خواهد ریاست بکند ،نمی‌خواهد حکومت بکند، می‌خواهد حفاظت و نگهبانی بکند به این دلیل در کنگره۶۰ از کلمه نگهبان استفاده می‌کنیم چون قصد آن ریاست و حکومت کردن نیست.

در کلمه دیده‌بان ،بهترین مفهوم را از خود کلمه دیده‌بان می‌توانیم در بیاوریم ،دیدن یا نظاره‌گر بودن .دیده بان کسی است که خودش سفر اولی بوده، سفر کرده و به رهایی رسیده است. دبیر، مرزبان و ایجنت یا نگهبان شده ،تمام خدمت‌ها را گذرانده است و با همین تجربه دید آن یک دید متفاوت است.
یعنی اینکه می‌تواند نقاط ضعف و قوت را تشخیص بدهد،که کدام قسمت خوب کار می‌کند و کدام قسمت ضعیف است. بر اساس همین مشاهدات و دیده‌بان بودن می‌آیند توی کنگره دیده‌بان‌ها و آنجا تصمیم گیری می‌کنند تمام قوانین کنگره ۶۰، همه مصوبات، همین کنگره دیده‌بان‌ها است هر دو هفته یک بار جلسه تشکیل می‌دهند، ساعت ۲ بعد از ظهر توی ساختمان سیمرغ است این جلسه راجع به همه مسائل صحبت می‌شود و آخر سر هم رای گیری می‌شود که آیا این کار را انجام بدهیم یا این کار را انجام ندهیم.
دیده‌بان‌ها بسیار بسیار به هم اعتماد دارند و بسیار به هم احترام می‌گذارند، کاملاً روی حرف همدیگر حساب می‌کنند و با هم ،همفکری و مشورت می‌کنند.
هر تصمیماتی که گرفته می‌شود هر ۱۴ تا دیده‌بان متحد پشت آن تصمیم هستند. حتی اگر در آن جلسه مخالف بوده است که کار به بهترین شکل انجام بشود. از این نظر کنگره ۶۰ سازمان بسیار موفقی است و واقعاً راندمان بسیار بالایی دارد .آقای ویلیام وایت در آمریکا می گویند؛ توی آمریکا با میلیاردها دلار هزینه و بودجه نتوانستند هیچ کاری در زمینه اعتیاد انجام بدهند .بعد می‌گویند ؛چگونه شما در کنگره اینقدر موفق هستید ،چه جوری توی کنگره اینقدر رهایی دارید، آن هم رهایی‌هایی که دیگر برگشت نمی‌کنند این واقعا نمونه بارز یک کار تشکیلاتی کنگره۶۰ است. که یکی از بخش‌های آن کنگره دیده‌بان‌ها است و ما این مسئله تقدیر و تشکر را نسبت به بقیه قسمت‌های کنگره داریم.
ما هفته راهنما ،هفته همسفر و هفته ایجنت و مرزبان هم داریم و از همه قسمت‌هایی که چرخ این مجموعه را می‌چرخانند ،از آنها تقدیر و تشکر می‌کنیم .ما باید این فرهنگ تشکر را یاد بگیریم اگر ما نسبت به آن نعمتی که به ما داده شده، تشکر نکنیم آن نعمت از ما گرفته می‌شود. به همین خاطر آقای مهندس اینقدر تاکید دارند که تشکر کردن را یاد بگیریم .امیدوارم خداوند به ما توفیق بدهد که جزء بنده‌های تشکر کننده باشیم ،جزء بنده‌های شکرگزار باشیم و بدانیم که شکرگزاری واقعاً حال آدم را خوب می‌کند.
از اینکه به صحبت های من گوش دادید سپاسگزارم.

 

مراسم بستن پیمان و اهدای شال دوره دوم ایجنت

مسافر امیر حسین

مراسم پیمان و اهدای شال دوره دوم مرزبانی

تجلیل از مرزبانان دوره قبلی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .