English Version
English

هدف از خلقت حیات است

هدف از خلقت حیات است

جهان هستی دارای ابعاد گسترده‌ای است و واقعیت فقط ظاهر امر نیست‌؛ بلکه تنها ۵درصد آن را صور آشکار و ۹۵درصد آن را ماده تاریک تشکیل داده است.
جسم انسان هم جز صور آشکار به شمار می‌آید که از آن فقط چیزهای خیلی جزئی قابل مشاهده است و صور پنهان آن اصلا قابل مشاهده نیست و سند آن هم بیماری‌هایی هستند که قابل درمان نیستد هر چند که بیماری‌ها مربوط به صور آشکار است.
همه پیامبران یک هدف داشتند که به انسان بگویند؛ حیات ادامه دارد و با مرگ تمام نمی‌شود همان‌طور که با خواب رفتن زندگی تمام نمی‌شود زیرا، هدف از خلقت همین حیات است.
مسائل متعددی در قرآن کریم در قالب تمثیل آمده و شوخی نیستند که اگر این‌ها را درک کنیم به علم بهتر زندگی کردن خواهیم رسید.
انسان صور آشکار ( جسم) را می‌گذارد و با پیکره‌ دیگری وارد جهان و یا بُعد دیگر می‌شود این‌ها برای ما قابل رویت نیستند؛چون سایه را با سایه نمی‌توان دید، یعنی جسم هم‌ چون سایه‌ای است که جلو آن را گرفته و مانع دیدن واقعیت شده است. شاید سایه را بتوان دید اما در سایه، سایه را نمی‌توان دید که برای رسیدن به حقایق باید از سایه اول گذر نماییم تا بتوانیم سایه بعدی را رویت کنیم.
انسان دارای پنج حس ظاهر و پنج حس باطن است و برخی حس درونی خود را در بیداری می‌بینند، همانند عرفا که از جسم عبور می‌کردند و با پیکره‌ دیگری وارد می‌شدند و به کشف و شهود می‌رسیدند. بنابراین با حس‌های بی‌شماری می‌توان از این جسم عبور کرد و به مسیر رازها رسید و انسان زمانی می‌تواند به حقیقت برسد که صور پنهان خود را بشناسد یا آن را باور داشته باشد.
همان‌‌گونه که ظاهر انسان از اجزایی تشکیل شده است، سایه هم دارای اجزایی می‌باشد که باقی می‌ماند و با همین شکل و صورت وارد جهان و بُعد دیگر می شود.
حس و جاذبه در انسان‌ها متفاوت است هم حس درون و هم حس بیرون، کسی که دارای حس قوی باشد خیلی چیزها را که از طریق جسم قابل مشاهده نیستند
را درک می‌کند و به کشف و شهود می‌رسد.
امیدوارم که همگی به این درک و باور برسیم که ما اشرف مخلوقات خداوند
هستیم و برای خودمان ارزش بیشتری قائل شویم.

تایپ و نگارش: همسفر مهناز، راهنما همسفر مریم (لژیون پنجم)
رابط خبری: همسفر مریم، راهنما همسفر مریم (لژیو پنجم)
عکس: همسفر پریسا، راهنما همسفر زهرا (لژیون سوم)
ویرایش و ارسال: همسفر زهرا، راهنما همسفر لیلا (لژیون دوم)
همسفران نمایندگی صادق قم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .