English Version
English

آموزش درست خدمت‌کردن

آموزش درست خدمت‌کردن

همسفر پریسا با ۱۰ سال تخریب وارد کنگره شدند، اخرین آنتی‌ایکس مصرفی مسافرشان قرص و تریاک طول سفر اول ۱۴ ماه به راهنمایی جناب اشکذری و همسفر نرگس یعقوبی‌زاده به روش DST با داروی OT، در حال حاضر هم ۸‌ سال و ۲ ماه است که رها هستند.

بدو ورود شما به کنگره چه سالی بود و چه تصوری از کنگره داشتید؟

بدو ورود ما سال۱۳۹۰ بود و مانند تمام همسفران دیگر من در یک حالت گنگ و مبهمی بودم، من در میان یک‌سری اتفاقات که در زندگی خود و اطرافیان و خانواده‌ام رخ داده بود قرار داشتم و به دنبال یک روزنه امید می‌گشتم که یک پیام در یک سایتی خواندم که تنها راه درمان اعتیاد کنگره۶۰ است و با پیگیری کنگره را پیدا کردم.

در این سال‌ها که آموزش گرفته‌اید کدام آموزش در زندگی شما بیشتر به‌کار می‌رود؟

نمی‌توان گفت تنها یک آموزش در زندگی‌مان خیلی کاربرد دارد، معمولا حالت جرقه بوده است یعنی هر زمانی در یک تایم مشخص آموزش‌هایی را که قبلا گرفته بودم مثل یک جرقه یک دفعه در ذهنم زده می‌شد که واقعا باعث می‌شد تبدیل به یک نور عظیم در زندگی من بشود.

واژه همسفر را توصیف کنید؟

همسفر قبل از ورود به کنگره مانند یک پرنده بال و پرشکسته می‌ماند و خیلی ناامید در گوشه‌ای رها شده است؛ ولی به محض ورود به کنگره در طی زمان تبدیل به یک عقابی می‌شود که خیلی با قدرت می‌تواند راحت اوج بگیرد؛ البته همه این‌ها بستگی به خود همسفر دارد که فرمان‌بردار باشد.

رسالت یک همسفر چیست؟

همسفر باید در وهله اول خود را پیدا کند تا به دیگران کمک کند تا زمانی‌که نتواند خود را پیدا کند، نمی‌تواند به کسی کمک کند و در وهله دوم این است که بتواند به مسافر خود و عملا به مسافر‌ان دیگر و همسفران دیگر کمک کند؛ زیرا زمانی‌که به همسفران دیگر کمک می‌کند قاعدتا آن موج شادی و سلامتی را سوق می‌دهد و یک جامعه و حتی یک کشور را می‌تواند پوشش دهد.

آیا خدمت کردن صرفا مختص به کنگره است؟

خدمت کردن مختص کنگره نیست؛ ولی آموزش درست خدمت‌کردن از کنگره شروع می‌شود و به بیرون از کنگره انتقال پیدا می‌کند؛ یعنی شاید در گذشته می‌گفتیم در حال خدمت‌کردن هستیم؛ ولی من به‌شخصه آموزش صحیح و تعریف درستی از خدمت‌کردن را بلد نبودم، در کنگره آموختم که چگونه باید درست خدمت کنم و معنی واژه حقیقی خدمت را در کنگره آموزش دیدم و از آن‌جا بود که دانستم چطور ابتدا در کنگره یاد بگیرم و در کنگره خدمت کنم که بتوانم آن آموزش‌ها را بیرون از کنگره هم انشعاب دهم.

اگر از خواب بیدار شوید و ببینید تمام این سال‌هایی که به کنگره آمده‌اید خواب بوده واکنش شما چیست؟

به هر حال حتی اگر خواب هم بوده باشد، خواب بسیار شیرینی بوده‌ است که یک دنیا آموزش برای من در پی داشته و باز در خواب به من یادآوری شده و به من یاد داده شده که تو یک رسالتی را برعهده داری و قاعدتا هر خوابی یک پیامی را برای هر انسانی دارد و اگر خواب هم می‌بود باید دنبال آن پیام و آن رسالت کنگره می‌گشتم که من چه کاری را باید انجام دهم، از آن آموزش‌هایی که در خواب گرفته بودم قاعدتا باید در دنیای بیداری بسیار استفاده می‌کردم؛ چون هیچ چیزی بی‌دلیل اتفاق نمی‌افتد و تصادفی نیست.

نظرتان در مورد دانشگاه کنگره چیست؟

به‌نظر من اولین دانشگاه بین المللی انسان‌پروری است و تنها دانشگاهی است که همه انسان‌هایی که به آن وارد می‌شوند در جایگاه انسانی در یک رتبه و مرتبه قرار دارند زیرا مختص کنگره۶۰ است و تمامی آموزش‌هایی که در آن دانشگاه داده می‌شود و دانشجوها قرار است آموزش را دریافت کنند در هیچ دانشگاهی هیچ کجای دنیا قرار نیست آن آموزش‌ها داده شود و خوشا به سعادت کسانی‌ که به این مکان ورود پیدا می‌کنند؛ زیرا طبق فرمان جناب مهندس باید دانشجویان از غربالگری‌های خاص آن رد شوند و باید فیلترهای سختی را پشت سر بگذارند؛ پس راحت نیست، کسی که فارغ‌التحصیل آن دانشگاه می‌‌شود انسان بزرگ و کار آزموده‌ای خواهد شد.

آیا آرزوی خدمت در جایگاه دیده‌بانی را دارید؟ برای رسیدن به آن چه تلاشی می‌کنید؟

قاعدتا آرزو دارم که به جایگاه دیده‌بانی برسم و من در کنگره آموختم برای هیچ جایگاهی نباید زور زد، تلاش عملا این است که شما هر آن‌چه را که اهداف کنگره است پیروی کنید و انجام دهید خودبه‌خود تمام مسائل حل می‌شود و زمانی‌که در جهت صراط مستقیم حرکت می‌کنیم بدون این‌که خود متوجه شویم، یکی پس از دیگری پله‌های ترقی را طی می‌کنیم و به آن جایگاه‌هایی که باید و شاید می‌رسیم.

کلام آخر:

خوشا به سعادت ما که فرزندان کنگره و جناب مهندس هستیم، خدا را شاکریم در این ایامی که ایشان حضور دارند و کنگره هست ما هم هستیم این بزرگ‌ترین افتخاری است که به نظر من خداوند نصیب حال ما کرده است.

تایپ: همسفر راضیه لژیون دوم کمک راهنما همسفر طاهره

عکس: مرزبان خبری همسفر مرضیه

ویرایش نهایی: همسفر مریم لژیون نهم کمک راهنما همسفر صنم

ارسال: همسفر الهام لژیون نهم کمک راهنما همسفر صنم

همسفران نمایندگی حسنانی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .