English Version
English

مشارکت مکتوب_ چهارده وادی برای استحکام بخشیدن به پایه‌های مالی و علمی

مشارکت مکتوب_ چهارده وادی برای استحکام بخشیدن به پایه‌های مالی و علمی

در استحکام پایه‌های مالی و علمی کنگره، من چه کرده‌ام؟ در رابطه با این دستور جلسه، آقای مهندس هوشمندانه همه اعضای کنگره را به چالش دعوت می‌کنند تا متوجه شوند چقدر توانسته‌اند از وادی‌ها آموزش بگیرند. اولین قدم تفکر است که قبل از هر تصمیمی باید آموزش دید و به کار بست. باید فکر کنم کنگره برای من چه کاری انجام داده است و من چگونه می‌توانم پایه‌های علمی و مالی کنگره را استحکام ببخشم؟!
هیچ موجودی جهت بیهودگی پا به حیات نمی‌نهد، هیچ کدام از ما به هیچ نیستیم، حتی اگر خود به هیچ فکر کنیم، با توجه به این وادی من به عنوان یکی از اعضای کنگره می‌توانم نقش مهمی در پیشبرد اهداف و استحکام پایه‌های مالی و علمی کنگره داشته باشم، پس من بیهوده نیستم و به عنوان یک عضو می‌توانم نقش خود را به خوبی ایفا کنم.
در وادی سوم آمده هیچ موجودی به اندازه خود انسان به خویشتن خویش فکر نمی‌کند. وقتی با خود فکر می‌کنم، متوجه می‌شوم که رفتار و عملکرد من بعد از کنگره با قبل از آن متفاوت‌ است، پس هیچ‌کس به اندازه خودم به خودم نمی‌تواند فکر کند و تغییرات را متوجه شود، از این‌جا دوباره عشق به خدمت از نظر مالی و علمی مرا به خود فرامی‌خواند.
در مسائل حیاتی، مسئولیت دادن به خداوند یعنی سلب مسئولیت از خویشتن، من متوجه می‌شوم با آموزشی که گرفتم به عنوان یک عضو، در برابر آنچه از کنگره دریافت کردم، مسئول هستم و باید مسئولیت بازپرداخت آن را برعهده بگیرم و نگویم که خدا به آن‌ها برمی‌گرداند. من به عنوان یک فرد، مسئول این لطف و بخشندگی کنگره هستم.
حال که به این مرحله از تفکر و دانایی رسیدم باید وادی پنجم را که می‌گوید: در جهان ما تفکر، قدرت مطلق حل نیست؛ بلکه با رفتن و رسیدن، آن را کامل می‌نماید، به کار بندم یعنی آن‌چه در توان دارم برای استحکام پایه‌های علمی و مالی کنگره به کار بگیرم، مرحله عمل از این‌جا شروع می‌شود.
برای به عمل درآوردن هر هدف و برنامه‌ای که دارم به غیر از حرکت باید حکم عقل را به عنوان فرمانروای مطلق، قبول کرده و از آن کمک بگیرم. بعد وادی هفتم را اجرا کنم که رمز و راز کشف حقیقت، در دو چیز است؛ یکی یافتن راه که من آن را پیدا کردم و دومی آن‌چه برداشت می‌نمایم یعنی باید ابتدا خود در آن راه به درستی حرکت کرده و آموزش بگیرم سپس به دیگران هم انتقال بدهم.

زمانی که عزم خود را برای انتقال آن‌چه آموخته‌ام جزم کنم یعنی هر میزان انرژی که گرفتم آن‌را بازپرداخت کنم، وادی هشتم نمایان می‌شود یعنی با حرکت می‌توان تمام اهداف را عملی کرد. پس من باید حرکت کنم و خدمتی برای پایه‌های مالی و علمی کنگره انجام دهم همان‌طور که من پله‌پله از تاریکی‌ها و دنیای ظلمات بیرون آمده‌ام پس باید پله‌پله و با صبر، خدمت خود را به کنگره ارائه بدهم و با کمک‌های مالی کوچک این کار را انجام داده تا به مراتب بالاتر برسم. وادی نهم درسی است که اگر آموزش صحیح گرفته باشم، می‌توانم آن را باز پس بدهم.

باید بدانم آنچه من آموختم و فراگرفتم و به انسانی متفاوت نسبت به قبل از کنگره تبدیل شدم به این معنی است که صفت گذشته در من صادق نبوده چون انسان و هستی جاری است پس می‌توانم با رویکردی جدید، متفاوت بودن خودم را به چالش بکشم و اگر در گذشته هیچ پرداخت انرژی نداشتم، از این نقطه شروع کنم و بدانم که رودهای خروشان و چشمه‌های جوشانِ علم و تخصص کنگره در مسیر پیشرفت در حال حرکت است و برای سرعت گرفتن و رسیدن به اقیانوس دانش و حکمت باید با تکنولوژی روز حرکت کند و برآورده کردن این تکنولوژی نیازمند توانایی مالی است پس باید پایه‌های مالی کنگره مستحکم باشد. با این تفکر، می‌توان کنگره را به بالاترین نقطه رساند. بعد از همه این خدمات روشن است که من هرچه بکارم و خدمت کنم آخرالامر پدیدار خواهد شد.
پایان هر نقطه سرآغاز خط دیگری است و با پایان یافتن کار من، دوباره افرادی هستند که شروع کنند، دیگران کاشتند و ما خوردیم ما بکاریم تا دیگران بخورند. این روند همین‌طور ادامه دارد بنابراین پایان هر نقطه سرآغاز خط دیگری است.
در پایان می‌فهمم آن‌چه می‌ماند محبت است و آنچه نیست ظروف تهی است، من می‌توانم از نظر علمی با نوشتن مقاله، دل‌نوشته، خلاصه سی‌دی و ... و ارائه آن به دیگران، هم از نظر رفتاری و هم از نظر گفتاری فرهنگ کنگره۶۰ را گسترش داده و از نظر مالی هم با کمک به سبد قانون یازدهم شروع کرده و بعد مراحل دیگر مانند عضویت در لژیون سردار را مرحله به مرحله اجرا کنم و این زنجیری است که همه را در کنار هم با عشق و علاقه نگه می‌دارد. چیزی جز عشق نیست که این چنین دریای بیکران خدمت به بندگان خدا وسعت گرفته ‌است پس کنگره۶۰ تنها یک کنگره یا سازمان نیست بلکه یک تفکر است، تفکری که با به عمل درآوردن و گسترش آن می‌توان جهان را آباد کرد و از رنج بشر کاست.

نگارش: همسفر لیلا.ق لژیون کمک‌راهنما همسفر فهیمه (لژیون سوم)
گردآوری: رابط خبری همسفر فاطمه لژیون کمک‌راهنما همسفر فهیمه (لژیون سوم)
ارسال: همسفر وجیهه لژیون کمک‌راهنما همسفر زینب (لژیون دوم)
همسفران نمایندگی وکیلی
 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .