English Version
English

جهان‌بینی؛ معادل آرامش

جهان‌بینی؛ معادل آرامش

مشارکت همسفر اکرم

جهان‌بینی یعنی خودشناسی یعنی سفر در درون خود، در کنگره با صور‌آشکار و صور‌پنهان آشنا می‌شویم و می‌فهمیم که انسان فقط جسم ظاهر نیست و دارای صور پنهان چون عقل، نفس، روح، ذهن و آرشیو است. اگر بتوانیم خواسته‌های نامعقول خود را کنترل کنیم و به خواسته‌های معقول برسیم به تعادل لازم دست پیدا خواهیم‌کرد. وجود انسان از اضداد آفریده شده و تکامل او اینگونه است که وقتی به مشکل برمی‌خورد شروع به حرکت می‌کند، آسیب می‌بیند و ضربه می‌خورد و این ادامه دارد تا شروع کند به آموزش دیدن و تفکر کردن و یافتن راه حل و این به معنی جهش یافتن است و تکامل برای انسان بدون نیروهای بازدارنده معنایی ندارد.

مشارکت همسفر زهرا

یکی از اضلاع مهم درمان اعتیاد جهان‌بینی می‌باشد و این امر مهم را من در کنگره یاد گرفتم جهان‌بینی؛ یعنی بدانم وقتی که جهان بیرون در‌گذر است در من چه می‌گذرد؟ با همسفر شدن در‌ کنگره و بال پرواز مسافر شدن فهمیدم این تنها مسافر من نیست که اشتباه می‌کند خود من هم پر از ایراد بودم و توسط آموزش‌ها روی خودم کار کردم تا آنها را برطرف کنم.

مشارکت  همسفر معصومه‌ 

جهان‌بینی به من آموخت که اگر من نمی‌توانم تفکر درستی داشته باشم، ریشه در ترس‌هایم دارد، ترس از سقوط و نتیجه نگرفتن و گاهی ناامید می‌شوم، چون آموزش پذیر نیستم و منیت دارم. حضرت علی (ع) می‌فرمایند: بزرگ‌ترین گناه ترس و بزرگترین بلا ناامیدی است. برای اینکه به جلو حرکت کنم، باید تغییر کنم و این تغییر برای من ترس ایجاد می‌کند و نمی‌توانم به آن زندگی ایده‌آل دست پیدا کنم، اما ناامیدی یعنی ناسپاسی از پروردگار، پس باید مشکلاتم را حل کنم و از عقلم کمک بگیرم و نفسم را تربیت کنم، چون افکار مخرب و مثلث جهالت، در سیستم ایکس من تخریب ایجاد می‌کند و باعث می‌شود که ترشح هورمون‌ها در بدن دچار اشکال شود و از نظر جسم، روان و جهان‌بینی بیمار شوم. جهان‌بینی قوانین زندگی را به ما می‌آموزد و مخصوص یک قشر از جامعه نیست و برای همه افراد با هر سن و دانش و اطلاعات، لازم است. به عقیده من، جهان‌بینی یعنی هنر درست زندگی کردن و درست دیدن و احساس کردن اطرافیان و حتی دوست داشتن طبیعت، به قول استاد امین: جهان‌بینی مثل طنابی است که ما را از تاریکی‌ها نجات می‌دهد و مانند چراغی در مسیر ما قرار دارد تا به سمت ارزش‌ها حرکت کنیم و به صلح، آرامش و آسایش برسیم.

مشارکت همسفر منظر

در کنگره کسانی در درمان‌اعتیاد موفق هستند که مثلث درمان یعنی جسم، روان و جهان‌بینی را خوب فهمیده باشند. جهان‌بینی یعنی تغییر دید و نگرش فرد نسبت به خود و اطرافیان و تمام هستی 

برای اینکه من بتوانم با جهان‌بینی ریشه خطاهای خود را پیدا کنم و آن را حل کنم و بتوانم از مسیر ضد‌ارزش ها به مسیر ارزش‌ها حرکت کنم باید قوانین آن را یاد بگیرم و برای بالا بردن دانایی از مثلث جهالت که ترس، ناامیدی و منیت است عبور کنم تا به دانایی برسم، امیدوارم بتوانم با آموزش‌هایی که در کنگره می‌گیرم به دانایی دست پیدا کنم.

مشارکت همسفر بهاره

جهان‌بینی متعلق به همۀ انسان‌ها است اما برای برخی یک نیاز مبرم و بسیار واجب است و مانند یک طناب محکم انسان‌ها را از اعماق تاریکی نجات خواهد داد، البته سایر انسان‌ها هم برای زندگی نیازمند آن هستند ولی چون اعتیاد حس‌های انسان را به هم می‌ریزد و خیلی بندها به انسان می‌زند که بزرگ‌ترین شکل آن تاریکی است دانش جهان‌بینی به انسان کمک می‌کند خیلی چیزها را بشناسد و بداند از کجا ضربه می‌خورد خیلی راحت‌تر می‌تواند جلوی آن ضربه را بگیرد. درکنگره اگر دانایی انسان توسط جهان‌بینی بالا نرود مواد مخدر طبیعی در بدن راه‌اندازی نمی‌گردد و تیپر 20 درصدی به‌تنهایی نمی‌تواند چاره‌ساز باشد و من معتقد هستم باید 20 درصد جهان‌بینی بالا برود تا 20 درصد دارو کم شود و گرنه شخص به درمان نمی‌رسد، سیستم فیزیولوژی و ساختار جسمی انسان به‌گونه‌ای است که تحت فرمان یک سیستم هوشمند به نام سیستم ایکس رهبری میشود و این سیستم هنگامی دستور تولید (مخدرهای طبیعی) یعنی ترشح هورمون‌ها و آزادسازی مولکول‌های شیمیایی در دستگاه عصبی که همان نوروترانسمیترها هستند را می‌دهد که ظرفیت استفاده از آن‌ها در وجود انسان باشد. بنابراین اگر با دانش و علم جهان‌بینی نتوانیم ساختارهای مثبت درون خود به وجود آوریم و ظرفیت‌سازی کنیم آنگاه راه‌اندازی و بازسازی جسم امری محال خواهد بود و همیشه حال انسان خراب است چون ما می‌دانیم که سیستم بیوشیمی را مواد مخدر به‌صورت مستقیم و تفکرات و ضد ارزش به‌صورت بی‌سیم آن را مختل و از کار می‌اندازد. امیدوارم با آموزش‌های کنگره بتوانیم به جهان‌بینی اصولی برسیم.

رابط خبری، تایپ : همسفر مبینا رهجوی کمک‌راهنما همسفر صدیقه (لژیون یکم)
تصویرگر و ارسال : همسفر زهرا رهجوی کمک‌راهنما همسفر سمیرا (لژیون دوم)
همسفران نمایندگی ملایر

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .