English Version
English

تکاثر

تکاثر

تکاثر

در شرایطی که یک شخص مصرف‌کننده در حال آسیب رساندن به خانواده است ممکن است خانواده از راهنما درخواست مشورت و یا کمک بکند، و یک راهنما باید آگاه باشد که چه پیشنهاد یا مشورتی می‌دهد چون ممکن است باعث دشمن‌تراشی بشود.

در زندگی و همچنین برای خروج از مشکلات، پیدا کردن کلید و داشتن چراغ از ضروریات زندگی و حل مشکلات است.
چراغ سمبل پیدا کردن راه است. برای روشنایی، دیدن و تشخیص مسائل نیازمند چراغ هستیم که نماد اندیشه و تفکر نیز هست. در این میان چیزی که تفکر و تمرکز را از بین می‌برد افکار منفی است مانند؛ حسادت، کینه، منیت و دیگر احساسات منفی. و اما کلید برای باز کردن قفل‌هاست و همچنین پل ورود به جهان و دنیای دیگر است، اما باید بدانیم و حواسمان باشد که کلیدها و چراغ‌ها در حال تغییرند و راه یافتن کلید و چراغ رجوع به گذشته است.
نکته مهم بعدی در نظر گرفتن مسئله زمان است مثل کاشت گندم که برای رشد و به ثمر رسیدن آن نیاز به زمان مشخصی است پس زمان را نمی‌شود حذف کرد، خیلی‌ها سعی می‌کنند زمان را حذف کنند اما باعث مشکلات بسیاری می‌شود.
در کتاب آسمانی برای زندگی از چند حلقه یا مرحله نام‌برده می‌شود که به ترتیب لهو و لعب، زینت، تفاخر، تکاثر می‌باشند. لهو و لعب منظور دوران بچگی است که با بازی کردن و سرگرمی با اسباب بازی سپری می‌شود.
مرحله بعد زینت است که در دوران نوجوانی و با نوعی سرکشی سپری می‌شود سپس در مرحله تفاخر با توجه به‌ظاهر و فخرفروشی و نشان دادن برتری خودش می‌گذرد و حلقه آخر تکاثر است به معنی کثرت و می‌خواهد اموال و دارایی جمع کند و هر انسانی در طول حیات این حلقه‌ها را طی می‌کند که از دوران طفولیت و کودکی شروع می‌شود و بعدازآن وارد حلقه جوانی که با غرور و جهل و نادانی همراه است و اما حلقه سوم که باعث تحول در شخص می‌شود، در این حلقه تغییرات ذره‌ذره شروع می‌شود، با شکست و ناکامی‌ها و بالا و پایین شدن‌های زندگی از غرورش رفته‌رفته کاسته می‌شود و مهم‌ترین حلقه همین حلقه سوم است. در این حلقه شخص باید با تصحیح اشتباهات، گذشته را جبران کند و برای ورود به حلقه‌های بعدی خود را آماده نمایند و این قضیه در نفس گیاهان و حیوانات هم قابل‌مشاهده است مثلاً مقایسه یک گیاه بی‌ثمر بیابانی با یک درخت گردو یا در حیوانات مقایسه یک کرم با یک عقاب که تفاوت هرکدام کاملاً مشهود است.
علت گفتن این مطالب این است که؛ شخص تفکر بکند و از نیروی خفته‌ی و ناخودآگاه خود کمک بگیرد. چون عبور از مرز بین این دو حلقه بسیار دشوار و پیچیده است. بعضی‌ها برای ورود به مرحله یا حلقه چهارم با مصرف مواد مخدر می‌خواهند این کار را انجام بدهند و شاید هم به حلقه چهارم وارد بشوند اما از سمت و جهت منفی وارد خواهند شد که همان تعبیر یا مثل ورود به جهنم است. به همین خاطر مرحله سوم را مرحله امتحان نیز گفته‌اند چون بعضی وقت‌ها در این مرحله شخص جذب ماده و مادیات می‌شود و این‌ها آنانی هستند که سرشار از هستی‌یات عالم اشباح می‌شوند که همه‌چیز را مادیات می‌دانند و این همان تکاثر است.
خیال می‌کنند اموال برایشان ماندگار است و این عادت را تا پایان زندگی خود ادامه می‌دهند و این اشخاص مورد غضب و خشم کائنات و هستی قرار می‌گیرند و از دایره امتحان خارج می‌شوند درنتیجه این نوع تفکر حساب گرایانه است و نه عقل گرایانه.

نگارنده: مسافر ایمان (لژیون 2)

نمایندگی دانیال اهواز

ارسال گزارش: مسافر مصطفی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .