English Version
English

کنگره تقدیر ما، رهایی فرمان الهی

کنگره تقدیر ما، رهایی فرمان الهی

جلسه یازدهم از دوره دوازدهم کارگاه‌های آموزشی ویژه کمانداران کنگره ۶۰ با دستور جلسه «سی دی تشنگی» به استادی مسافر آرش، نگهبانی همسفر مهرداد و دبیری مسافر رضا، ساعت 17 روز جمعه 26 اسفندماه ۱۴۰۱ در سایت تیراندازی باکمان کنگره ۶۰ واقع در مجموعه ورزشی تختی آغاز به کار کرد.

 

خلاصه سخنان استاد:

باید بگویم ما در این جا چه خانواده خوب و مهربانی داریم که حتی ایرادهای کوچک یکدیگر را هم نمی‌بینیم.
این سی‌دی واقعا خیلی سی‌دی خوبی است و به صورت کلی جهانبینی کنگره را نشان می‌دهد. به نظر من در این سی‌دی ما چند وادی‌ را داریم و صحبت‌هایی که در این سی‌دی مهندس مطرح کردند، می‌تواند به درد تیراندازی با کمان بخورد. همانطور که می‌دانید اصل صحبت‌های این سی‌دی مربوط به خواسته‌های انسان‌ها است.
بعضی از مسائل دو‌ جنبه دارند، یکی خواسته است و یکی دوست داشتن، مثلا من دوست دارم تیرانداز خوبی باشم و‌ در خط فقط ایکس بزنم. بله من دوست دارم و همه دوست دارند؛ اما این با خواسته فرق دارد. اگر خواسته در من شکل گرفته باشد، حرکت می‌کنم و این را در وادی هشتم و دوازدهم داریم.

 

وادی دوازدهم تازه وقتی حرکت کردیم به آن خواسته اول می‌رسیم؛ یعنی آن خواسته امر آخر هست که وقتی حرکت کردیم به آن می‌رسیم و این را باید ما در خودمان پیدا کنیم.

خواسته‌های من می‌تواند من را با خودم مواجه کند و بفهمم که چه چیزی می‌خواهم و‌ چگونه فکر می‌کنم.
چیزهایی که در جهتش تلاش می‌کنم خواسته من است، به‌عنوان مثال من اگر می‌خواهم تیرانداز خوبی باشم باید بدنسازی کنم، باید فیلم آموزشی ببینم و یا باید راجع به استایلم تحقیق کنم.
یک شعر هم از مولانا پیدا کردم که نزدیک بود به شعری که جناب مهندس در سی‌دی فرمودند:
<<تشنگان گرآب جویند از جهان    آب جوید هم به عالم تشنگان>>؛ یعنی اگر تشنه‌ها به دنبال آب بروند، آب هم به دنبال آن‌ها خواهد رفت.

 

مهندس بارها مثلث خواست، تقدیر و فرمان الهی را اعلام کردند و همیشه گفتند ما باید به خواسته خودمان بپردازیم و کاری به تقدیر و فرمان الهی نداشته باشیم. زمانی که آن خواسته در ما باشد، امر هم به سمت ما خواهد آمد. زمانی که خواسته در ما باشد ما به سمت کسب آگاهی و حرکت می‌رویم، مثل بحث اعتیاد که اگر خواسته نبود کنگره در مسیر ما قرار نمی‌گرفت. کنگره برای ما تقدیر بود و فرمان الهی هم رها شدن، در سفر اول سفر کردن ما خواسته هست و اتفاقا همین خواسته آن دو مورد دیگر را می‌سازد.
در پایان باز هم پیشاپیش سال نو و ماه مبارک‌ رمضان را تبریک می‌گویم.

مرزبان کشیک گروه خانواده: همسفر زینب

 

مرزان کشیک گروه آقایان: همسفر محمود

 

تصویربردار: مسافر منوچهر

تایپ: مسافر ابراهیم

ویراستار و ارسال: مسافر منوچهر(مرزبان خبری)

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .