English Version
English

انسان بودن؛ یعنی سپاس از هستی، از قدرت مطلق، یعنی وادی چهاردهم...

انسان بودن؛ یعنی سپاس از هستی، از قدرت مطلق، یعنی وادی چهاردهم...

عشق صورت‌مسئله‌ای است که راه‌حل آن محبت می‌شود. وادی‌های آموزشی کنگره ۶۰ برای درمان اعتیاد و در ادامه زندگی سالم از موضوع تفکر آغاز می‌گردد و به موضوع محبت در وادی چهاردهم ختم می‌شود.
آنچه باور است محبت است شاید به این معنی است که هر آنچه را باور و ایمان‌داریم و به‌واسطه آن‌ها زندگی و موفقیت‌های خود را پیگیری می‌کنیم. اگر زندگی با چاشنی محبت همراه نباشد و به محبت نرسد فاقد ارزش و اعتبار است.
باور و اعتقادی ما را به سرمنزل مقصود می‌رساند که در جهت خیر محض باشد و ما را به محبت برساند و آنچه نیست ظروف تهی است. انسان‌هایی هستند که محبت ندارند و وجودشان از دوست داشتن دیگران خالی است، درست مانند ظرف‌های خالی هستند و فقط یکسری غریزه دارند که به‌حساب عشق و محبت می‌گذارند و هنوز درس محبت را یاد نگرفته‌اند.
محبت عنصری است الهی از خالص‌ترین عناصر که در کنار ناخالصی‌ها جا نمی‌گیرد و برای رسیدن به آن راهی جز کسب معرفت، علم، آگاهی و رسیدن به دانایی در کنار تصفیه و تزکیه وجود ندارد.
عشق یعنی گذشتن از خویش و این جمله چه عظیم و بزرگ است. از شکافتن عشق یک مثلث به وجود می‌آید که اضلاع آن سایه، جاذبه و حس است. هرکدام از ما یک سایه هستیم و جاذبه‌ای داریم که آن جاذبه را شخص دیگری جذب می‌کند.
محبت و علاقه انسان‌ها به یکدیگر به بیان نیست بلکه با انجام عمل است. عشق بزرگ‌ترین سرمایه‌ای است که اگر او را ببخشید زیاد و زیادتر می‌شود عشق بدون محبت و محبت بدون عشق معنا ندارد.
انسانی را نمی‌توانیم پیدا کنیم که محبت کند؛ اما عاشق نباشد. همچنین هیچ انسانی نیست که عاشق باشد و محبت نکند. بالاترین لذت‌ها عشق است و چه عشقی ماندگارتر از عشق مخلوق به خالق؛ همه هستی و انسان‌ها فانی هستند. آنکه پاینده و باقی است خداوند است.
آری او سرچشمه عشق و عشق مطلق است؛ بی‌دریغ می‌بخشد در عین یگانگی و بی‌نیازی دست تمام مخلوقات چه نیازمند و چه بی‌نیاز را می‌گیرد. چه حس خوبی است که بتوانیم عاشق خالق هستی باشیم؛ زیرا عشق او نه آغاز و نه پایانی دارد.
جاودانه‌ترین‌ عشق، عشق به خالق مطلق است؛ و آنگاه مردن عشق است و زنده شدن عشق است و کائنات جولانگاه عشق ما می‌شود.
امیدوارم به آن مرحله از دانایی برسیم که بدانیم ما دو راه بیشتر نداریم یا به نیروهای راستین بپیوندیم و رستگار شویم و یا منتظر نیروهای مخرب و بازدارنده با گردبادی عظیم ما را به عمق ظلمات ببرند.
وادی چهاردهم به من آموخت اگر می‌خواهی به رهایی و آرامش واقعی برسی و مفاهیم را درست درک کنی باید دستانت از نفرت، حسادت، کینه، انتقام و...و هر ضد ارزش دیگری خالی کنی تا عشق در دستان تو قرار بگیرد و هر آنچه به دست آوردی و یا آموختی به دیگران هم ببخش و بیاموز و از عصاره جان خود که محبت به دیگرانی که در رنج هستند نثار کن.
انسان بودن؛ یعنی سپاس از هستی، از قدرت مطلق، یعنی وادی چهاردهم...

نویسنده: همسفر فاطمه دبیر والیبال پارک طالقانی از نمایندگی حسنانی
تنظیم و ارسال: همسفر زهرا کمک راهنما تغذیه سالم پارک شهدای شهرداری اصفهان
گروه ورزش همسفران کنگره 60

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .