English Version
English

برای رسیدن به عشق خالق باید دلی به وسعت کل هستی داشت

برای رسیدن به عشق خالق باید دلی به وسعت کل هستی داشت

در خدمت کمک‌راهنما تازه‌واردین همسفر سمیه هستیم. ایشان به همراه مسافر خود با تخریب چندسال آنتی‌ایکس هروئین وارد کنگره شدند؛ سفر خود را به کمک‌راهنمایی همسفر مریم آغاز کردند و هم‌اکنون مدت ۲ سال و ۹ ماه است که با نوشتن چهل سی‌دی وارد سفر دوم شده‌اند. رشته ورزشی ایشان در کنگره والیبال است. اینک با ایشان گفت‌وگویی ترتیب داده‌ایم که توجه شما را به آن جلب می‌کنیم:

۱- تاکنون چه جایگاههایی خدمتی را تجربه کرده‌اید؟

خداوند را شکر می‌کنم که از ابتدا ورودم به کنگره و به‌واسطه فراگیری آموزش‌ها، اشتیاق به خدمت در من وجود داشت. بنده به لطف خداوند در جایگاه دبیری، نگهبانی، نشریات، سایت، کمک‌راهنما تازه‌واردین و مرزبان پارک درحال خدمت هستم و به شکرانه الهی در آزمون کمک‌راهنمایی نیز موفق به دریافت نمره قبولی شده‌ام.

۲- برای برخورداری از محبت، ابتدا چه باید کرد؟

پایه و ریشه محبت، دانایی و معرفت بوده که اگر این دو نباشد؛ ما قادر به درک وادی محبت نخواهیم بود. زمانی ما محبت را لمس خواهیم کرد که آگاهی ما بالا رفته و بتوانیم به مرحله خودشناسی دست پیدا کنیم و با تزکیه و پالایش وجود خود را از کینه و نفرت خالی کنیم؛ در آن زمان محبت را با تمام وجود لمس خواهیم کرد. هستی سراسر محبت بوده و هر گوشه‌ای از آن را بنگریم؛ دست سخاوتمند محبت را خواهیم دید و کافی است که وجود خود را از ضدارزش‌ها خالی کرده تا هر زمان‌که دست نیاز خود را بالا بردیم؛ محبت را دریافت کنیم.

۳- نظر شما درباره جمله؛ زمانی‌که می‌خواهیم از عشق صحبت کنیم باید به درون خود بنگریم، چیست؟

مفهوم این جمله را با جمله دیگری معنا می‌کنم که می‌گوید: بدون عشق از عشق نمی‌توان سخن گفت، باید عاشق باشی و عشق درون تو شعله‌ور باشد تا معنا آن را بدانی که در غیر این صورت سخن گفتن از عشق، بازی با کلمات است.

۴- عشق به طور کلی به چه معنا است؟

عشق یعنی گذشتن از خویش، محبت بلاعوض و با تمام وجود در راه خدمت به هستی تلاش کردن، بدون ذره‌ای چشم‌داشت، است. به عقیده من عشق یعنی این‌که با تمام وجود برای خدمت به هستی آماده شده و لحظه‌ای دلت نلرزد که آیا خدمت من دیده خواهد شد یا خیر و هرگاه به این مرحله رسیدید؛ مطمئن باشید که عشق را دریافت کرده‌اید. زمانی‌که از مرحله عشق به مخلوق عبور کنیم و در ادامه مرحله عشق به خالق را تجربه کنیم؛ آن هنگام عشق خالق به مخلوق را نیز لمس خواهیم کرد و چه نعمتی بالاتر از این که خداوند عاشق بنده بی‌ادعایش شود.

۵- پله‌های رسیدن به عشق خالق، عشق بلاعوض به مخلوقین است؛ چه‌اندازه این جمله را درون خود احساس کرده‌اید؟

قطع‌به‌یقین در مدت حضور خود در کنگره، عشق به مخلوق را آموختم و تلاش کردم که این عشق بلاعوض باشد؛ اما تا چه اندازه در این مسیر موفق بوده‌ام، بماند. بنده قبل از ورود به کنگره از خداوند درخواست کرده بودم که مسیر خدمت به بندگانش را برایم فراهم کند و خداوند مسیر کنگره را که سراسر آموزش بود را برای من نمایان کرد. برای رسیدن به عشق خالق باید دلی به وسعت کل هستی داشته که رسیدن به این مرحله، عملی بسیار سخت است. باید از خود بگذرید و آن‌قدر عشق ورزیده که وجودت خالی از هر کینه‌ای باشد. برای رسیدن به عشق خالق مسیر طولانی در پیش دارم که ان‌شاءالله بتوانم با تزکیه، پالایش و خدمت به کل هستی، در مسیر خدمت به تکامل رسیده و در نتیجه عشق خالق را تجربه کنم.

۶- شما در جایگاه کمک‌راهنما تازه‌واردین قرار داشته و با این اشخاص مواجه هستید که اکثر اوقات همسفران، مسافران خود را همراهی می‌کنند؛ به نظر شما دلیل این همراهی عشق و محبت می‌باشد؟

قطع‌به‌یقین دلیل آن عشق و محبت بوده که گاهی بدون اطلاع، درون آن نهفته است که اگر غیر از این بود؛ مسافر را پیش از ورود به کنگره تنها می‌گذاشت. در این زمینه بارها با رهجویانی برخورد کرده که با وجود این‌که مسافر او راه‌های گوناگونی را برای ترک تجربه کرده و شکست خورده بودند؛ اما با این وجود مسافر خود را همراهی کرده تا شاهد سلامتی او باشد. این عمل جز عشق و محبت چیز دیگری در پی نخواهد داشت که شاید در ظاهر چنین نباشد اما در باطن جز این نخواهد بود.

در پایان از شما سپاسگزار بوده که این فرصت را در اختیار بنده قرار دادید و از کمک‌راهنما عزیزم همسفر مریم که برایم مصداق راستین عشق و محبت هستند؛ تشکر می‌کنم که ماندگاری در کنگره را مدیون ایشان هستم.

تهیه گزارش: کمک‌راهنما تازه‌واردین همسفر مهین

تنظیم و ارسال: همسفر الهه رهجو کمک‌راهنما همسفر ندا (لژیون سوم)

همسفران نمایندگی ملاصدرا (نیک‌آباد)

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .