English Version
English

همسفر راه عشق

همسفر راه عشق

سومین جلسه از دوره اول کارگاه‌های مجازی همسفران نمایندگی رودهن به استادی کمک‌راهنما همسفر ناهید با دستورجلسه «وادی چهاردهم و تأثیر آن بر روی من » در  تاریخ۲۰ اسفند ماه ۱۴۰۱ آغاز به کار کرد.


سخنان استاد؛
به نام خداوندی که عشق را در تمام هستی بنا کرد. عنوان وادی چهاردهم عشق و محبت است، می‌توان گفت؛ یکی از دلایلی که این وادی در آخر آمده است تا در نهایت تمام آموزش‌ها، ما درون خود را صیقل دهیم و به محبت واقعی برسیم؛ زیرا اساس کار ما در کنگره بر مبنای محبت، عقل و ایمان است. همان‌طور که می‌دانیم انسان ذره‌ای از وجود خداوند است و تمام صفات خداوند در وجود انسان قرار دارد، ولی درصد و میزان آن در هر فرد متفاوت است.

گاهی اوقات ما محبت می‌کنیم؛ اما این محبت ما از روی نیاز است و برای برطرف‌کردن نیازهای خود محبت می‌کنیم و این‌گونه حس توقع درون ما شکل می‌گیرد و در مقابل خوبی‌هایی که به دیگران می‌کنیم، توقع انجام یا جبران آن را داریم، هر چقدر این توقع کم‌رنگ شود، محبت ما خالص‌تر خواهد شد، ما گاهی محبت می‌کردیم، از روی نیاز و احساس مالکیت به دیگران بود و آن را عشق می‌پنداشتیم و دلیل آن هم عدم آگاهی بود. بسیاری از مواقع ناراحت شدیم و از دیگران کینه به دل گرفتیم، حسادت کردیم و...دلایل همه آن رفتارها نداشتن دانایی بود.

 

امروز به لطف خداوند و آموزش‌های کنگره یاد گرفتیم، که انسان‌هایی که بدی می‌کنند از جهل و ناآگاهی است، درنتیجه نسبت به‌قبل کمتر ناراحت می‌شویم و اجازه نمی‌دهیم حس‌های بد در وجود ما رخنه کند و آنها را چون معلمانی می‌بینیم که به ما یاد می‌دهند، که بدی خوب نیست و به حالشان دعا می‌کنیم و اين‌گونه سوختن درون را حس می‌کنیم واین امر در واقع سوختن بذرهای نفرت است، یعنی تزکیه و پالایش است.
عشق در تمام هستی و نیستی، ساری و جاری است، فقط دیده بینا می‌خواهد برای دیدن و حس‌کردن آنها، شاید در ابتدا چشم ظاهر به فکر برسد؛ اما این‌طور نیست، دیده بینا همان قلب انسان است، هر قدر ناخالصی‌های درون خود را بشناسم و آن را بر طرف کنم، عشق را در کل هستی حس می‌کنم. عشق یعنی بتوانم همه‌چیز را همان‌گونه که هست، دوست بدارم بدون کم و کاست، عشق یعنی ببخشم بدون آن‌که منتظر بخشش باشم، همسفر راه عشق در کنار مسافر رهسپار شوم، در مسیر پر فراز و نشیب و امیدوار به روزهای روشن و پراز عشق باشم.
 

تهیه و ارسال: همسفر معصومه رهجوی کمک‌راهنما همسفر نیره (لژیون‌ هفتم)
 همسفران نمایندگی رودهن 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .