English Version
English

وادی عشق و محبت

وادی عشق و محبت

جلسه سوم از دوره دوم کارگاه‌های آموزش مجازی همسفران نمایندگی ملایر با دستور‌جلسه «وادی چهاردهم و تاثیر آن روی من» با استادی همسفر معصومه در روز شنبه ۲۰ اسفند ماه سال ۱۴۰۱ برگزار شد.
خلاصه سخنان استاد:

عشق قامت‌ها راست، اندیشه‌ها را پاک و حیات را برای گزینش بهتر در انسان تقویت و انسان را خلاق به جهت تمامی علوم آماده می‌گرداند. ما در وادی چهاردهم آموزش‌های زیادی گرفتیم، آموختیم که اضداد و نیروهای بازدارنده مانند یک تکانه برای بیداری انسان‌ها هستند.

اعتیاد مسافرها باعث شد که ما همسفران در زندگی متحمل سختی‌های فراوان شویم و باعث شد که تا عمق تاریکی‌ها فرو رفتیم و حس‌های ما کاملا بسته شد، اصلا معنا و مفهوم عشق را نمی‌دانستیم اما همین اعتیاد و سختی‌ها باعث بیداری ما شد اما راه کنگره۶۰ را پیدا کردیم. من به عنوان یک مادر خیال می‌کردم پر از عشق و محبت هستم چون معنی و مفهوم عشق و محبت را نمی‌دانستم، خانواده و فرزندانم را دوست داشتم و تنها آرزوی من درمان مسافرم بود چون در جایگاه یک مادر به فرزندم عشق می‌ورزیدم، در صورتی که معنی عشق، محبت و دوست داشتن من نسبت به شخص خاص و فرزندم را در کنگره به گونه دیگری یاد گرفتم، یعنی عشق به کل هستی و کل موجودات و انسان‌ها را یاد گرفتم، اینکه باید همه را دوست داشته باشم، خواهان درمان همه مسافران باشم، حالا فرق نمی‌کند که آن شخص فرزند من یا فرزند دیگران باشد، اینکه بتوانم دیگران را بدون هیچ چشم داشتی دوست داشته باشم واقعا کار سختی است و نیاز به آموزش دارد.

من در کنگره یاد گرفتم مثل درختی باشم که رشد کند و سر‌سبز شود و برای آن تفاوتی نکند که چه کسی زیر سایه‌اش می‌نشیند و چه کسی از میوه آن استفاده می‌کند یا مثل بارانی باشم که به کل هستی می‌بارد و همه از آن استفاده می‌کنند. در کنگره ۶۰ عشق و محبت را این‌گونه آموختم، برای اینکه بهتر مفهوم عشق را یاد بگیریم با مثلث عشق آشنا شدیم که از سه ضلع سایه‌ها، جاذبه و حس تشکیل شده است و اگر سایه‌ها نبودند، عشقی هم به وجود نمی‌آمد، بنابراین بدون سایه‌ها عشق معنا و مفهوم ندارد و هر سایه دارای قدرت جاذبه می‌باشد، ولی هر چیزی را جذب نمی‌کند، مگر اینکه از جنس خودش باشد. حس یک گیرنده است، حس مانند کتاب است و عشق، عقل و ایمان مانند متن کتاب. به طور کلی آموزش‌های کنگره عشق، محبت و دوست داشتن است و پیام کنگره برای همه انسان‌ها صلح، دوستی محبت و عشق ورزیدن است. امیدوارم که بتوانیم معنی و مفهوم عشق واقعی و سالم را درک کنیم و در زندگی کاربردی نماییم.

 

تایپ، ویراستار و ارسال: همسفر معصومه رهجوی کمک‌راهنما همسفر صدیقه (لژیون یکم)
همسفران نمایندگی ملایر

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .