English Version
English

همین بی‌توجهی ما به جهان هستی و طبیعت جزئی از خسارت به‌حساب می‌آید

همین بی‌توجهی ما به جهان هستی و طبیعت جزئی از خسارت به‌حساب می‌آید

ششمین جلسه از دوره دهم سری کارگاه‌های عمومی مسافران کنگره 60 نمایندگی بنیان با دستور جلسه «درختکاری» به استادی ایجنت محترم مسافر هادی، نگهبانی مسافر مهدی و دبیری مسافر جهانگیر روز پنج‌شنبه هجدهم اسفندماه 1401 ساعت ۱۷ آغاز شد.

خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان هادی هستم یک مسافر.
خداوند را بابت حضور و خدمت دیگر در کنگره 60 سپاسگزارم.
پیشاپیش عید نوروز و ماه مبارک رمضان را خدمت مسافران و همسفران گرامی  تبریک عرض می‌نمایم.
هرسال طبق معمول در اسفندماه، هفته درختکاری است. در وادی دوازدهم باتوجه‌به مهم بودن این امر صحبت شده، به کسانی که یک سال از سفرشان با موفقیت گذشته شده باشد یا به سفر دوم رسیده باشند در این حرکت عظیم اجازه شرکت داده می‌شود این امر تدبیری است که جناب آقای مهندس دژاکام از ابتدای تأسیس کنگره 60 اتخاذ کرده‌اند، این چیزی نیست جزء تفکر و خط فکری زیبا که آموزش، حرکت در زندگی و تبدیل‌شدن به انسان‌های موفق و تأثیرگذار است. از ابتدای این هفته در جلسات خصوصی و عمومی در خصوص درختکاری صحبت و مشارکت انجام می‌دهند و در جمعه آخر هفته عزیزانی که در سفر دوم هستند می‌توانند در اردوی درختکاری شرکت کنند و در این حرکت خداپسند و نیکو سهمی داشته باشند.

پانزدهم اسفندماه در تقویم، روز درختکاری نام‌گذاری شده است. اولین اردوی درختکاری که در آن شرکت داشته‌ام، در سال 1394 بود.  این کار بنده سهمی در احیاء زمین، طبعیت و تأثیرگذاری روی حال خود و دیگران بود. زمانی که به عمق این مسئله دقت می‌کنیم، متوجه تمام الگوهای خودمان در طبعیت می‌شویم، این الگوبرداری توسط آقای مهندس دژاکام در کنگره 60 انجام شده است. یکی از مولفه‌های ما در آموزش جهان‌بینی است که به معنای ادراک و احساس ما به جهان پیرامونمان که همان جهان هستی می‌باشد.
در مورد فراگرفتن آموزش در کنگره 60 که به‌سهولت انجام می‌پذیرد؛ به این دلیل که تمامی آموزش‌ها به‌صورت گروهی می‌باشد و فرد نمی‌تواند انفرادی به نتیجه مطلوب دست پیدا کند، همچنین باید تمامی مطالبی را که فراگرفته‌ایم، به‌صورت عملی به انجام برسانیم تا مثمرثمر بوده باشد.
به طور مثال در خواب، زمانی که در مکان سرسبز و درختان زیبا، صدای آب و بلبل دیده می‌شود، تعبیر خوبی دارد و روزهایی خوب در انتظار می‌باشد و بلعکس خوابی که در مکان کویر و درختان خشک، قطع به‌یقین تعبیر خوبی نخواهد داشت و نشان‌دهنده اتفاقات بد، در آینده  می‌باشد؛ بنابراین درخت سمبل نیکی، درستی می‌باشد و باید آن را محترم بدانیم که بدون هیچ درخواستی درحال‌خدمت به ما می‌باشد.  در خیلی از مواقع صحبت از درختکاری برای جبران خسارت می‌باشد، افرادی مدعی خسارت نزدن به درخت هستند، درحالی‌که همین بی‌توجهی ما به جهان هستی و طبیعت جزئی از خسارت به‌حساب می‌آید.

در اینجا یاد می‌گیریم که زیبایی و هرآنچه که در اطراف و پیرامون ما می‌باشد را درک کرده و با احترام‌گذاشتن در ادامه به انسان‌ها خدمت کنیم.
در وادی دوازدهم فرمان به سالی یک درخت کاشتن می‌باشد و امیدوارم این کار انجام شود و 120 درخت کاشته شود.
خیلی متشکرم که با سکوتتان به صحبت‌هایم گوش فرادادید.    

 

تصویربردار: مسافر یاسر مرزبان خبری نمایندگی بنیان
نگارش: مسافر عماد از لژیون چهارم
ویرایش و ارسال خبر: مسافر مهدی از لژیون یازدهم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .