English Version
English

حضور در کنگره ۶۰؛ بزرگترین ثروت من

حضور در کنگره ۶۰؛ بزرگترین ثروت من

هشتمین جلسه از دوره اول جلسات آموزشی خصوصی ویژه همسفران لژیون سردار نمایندگی ملایر، با استادی همسفر معصومه، نگهبانی کمک‌راهنمای تازه‌واردین همسفر فائزه و دبیری همسفر منظر با دستورجلسه «ثروت» در تاریخ پنج‌شنبه ۱۱ اسفند ماه ۱۴۰۱ ساعت ۰۰ :۱۵ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

به رسم لژیون سردار تشکر می‌کنم از استاد سردار و جناب مهندس که اذن ورود من به این لژیون را صادر کردند، ثروت به معنای دارایی هر شخص است که صور آشکار آن همان مادیات و مال و اموال است و صور پنهان آن معنویات و کوله باری است که ما برای دنیای دیگر جمع‌آوری می‌کنیم. ثروت انواع دیگر هم دارد، مانند ثروت اجتماعی، ثروت زمانی که بدین معنی است که ما از وقت، زمان و عمر خود چگونه بهره‌مند شدیم؟ اگر من ثروت کلانی را جمع‌آوری کنم، اما روان و جهان‌بینی متعادلی نداشته باشم به هیچ دردی نمی‌خورد و نمی‌توانم از آن لذت ببرم، ولی به نظر من بهترین ثروتی که نصیب من شده است، کنگره ۶۰ و مهندس دژاکام می‌باشد.

حضرت محمد می‌فرمایند: بزرگترین ثروت محبت درونی ما است. بهترین ثروت دانایی و آگاهی می‌باشد که ما کسب می‌کنیم، اگر ما صاحب گنج قارون هم باشیم، بالاخره یک روز با یک کفن از این دنیا می‌رویم، چه بهتر که در کوله پشتی خود ثروت الهی داشته باشیم، پس تا فرصت هست، ببخشیم و به دیگران کمک کنیم. هر لحظه ممکن است با وقوع سیل، زلزله یا آتش‌سوزی انسان تمام ثروتش را از دست بدهد، به نظر من ملاک ثروت واقعی وقتی است، که افراد هیچ چیز نداشته باشد، آن موقع می‌توان گفت ثروتمندترین انسان‌ها کدامند؟ تک تک ما که در این لژیون نشسته‌ایم، ثروتمندترین انسان‌های روی زمین هستیم، شاید خودمان باور نکنیم، اما با‌ارزش‌ترین عمل را انجام می‌دهیم. شیطان همیشه ما را از آینده و فقیر‌شدن می‌ترساند و القائات منفی می‌کند که این موضوع ضروری‌تر است تا بخشش نکنیم، اما باید به آن جواب منفی بدهیم. در سی‌دی ابر و باد جناب مهندس می‌فرمایند: لازم نیست بیش از حد به فکر آینده باشیم، سی سال کار می‌کنیم تا به حقوق بازنشستگی برسیم، اما ممکن است آن روز را هیچ‌‌وقت نبینیم، هیچ‌کس از فردا خبر ندارد. خداوند می‌فرماید: زمانی که من می‌گویم کار نیک انجام بدهید، اگر توانستید با نیروهای بازدارنده درون مقابله کنید، قدرت شما را بیشتر می‌کنم و اگر نه، آن قدرت هم از شما می‌گیرم و این ذره ذره اتفاق می‌افتد. جناب مهندس می‌فرمایند: دائماً به فکر پس‌انداز باشیم و برای افزایش ثروت برنامه‌ریزی کنیم و ۳۰ تا ۴۰ درصد درآمد خود را پس‌انداز کنیم. از قول ایشان خرید طلا بهترین پس‌انداز است، برای ثروتمند شدن نمی‌توان با یک ماه و یک سال به نتیجه رسید و باید یک برنامه ۱۰- ۱۵ ساله زمان‌بندی کنیم. در گلریزان امسال استاد امین گفتند: گلریزان سفره‌ای است که پر از ثروت الهی می‌باشد و ما وقتی می‌توانیم از این سفره بهره‌مند شویم که بین خود، وجدان و خدا روراست باشیم.
از خداوند می‌خواهم که به من ثروت قابل حمل بدهد تا بتوانم آن را با خود به دنیای دیگر ببرم و همیشه یک چشمم به این دنیا و چشم دیگرم به دنیای بعدی باشد تا بتوانم توشه‌ای برای خود مهیا کنم.

 

تایپ، ویراستار و ارسال: همسفر معصومه رهجوی کمک‌راهنما همسفر صدیقه
عکاس: همسفر فرشته مرزبان خبری گروه خانواده و عضو لژیون سردار
همسفران نمایندگی ملایر

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .