English Version
English

فرمانبرداری؛ مهم‌ترین وظیفه رهجو

فرمانبرداری؛ مهم‌ترین وظیفه رهجو

جلسه هفتم از دوره چهارم کارگاه‌های آموزش خصوصی همسفران نمایندگی ملایر با دستور‌جلسه «وظایف راهنما و رهجو» با استادی مرزبان گروه خانواده همسفر فرشته، نگهبانی همسفر زهرا و دبیری همسفر معصومه در روز دوشنبه هشتم اسفند ماه سال ۱۴۰۱ برگزار شد.


خلاصه سخنان استاد:

در هر سیستم یک سری قوانین و وظایف وجود دارد که این قوانین باعث ایجاد نظم و هماهنگی بین کل سیستم می‌شود اگر هر کس در هر جایگاهی بتوانند، درست و اصولی نقش خود را بازی کند، پایداری این سیستم چندین برابر می‌شود، رابطه بین راهنما و رهجو مانند رابطه عقل و جسم است که درون جسم انسان خداوند نعمتی به نام عقل نهفته است که دائماً به ما درستی و نادرستی راه را نشان می‌دهد. راهنما به معنای رهبر، هادی و مربی می‌باشد. در کنگره ۶۰ برای هر شخصی وظایفی تعریف شده است. راهنما هم قبل از راهنما‌شدن رهجو بوده است و بعد از کسب آگاهی و تجربه و گذراندن مراحلی به جایگاه راهنمایی رسیده است و حالا وظایفی به عهده دارد. اولین وظیفه راهنما احترام به قوانین و حرمت‌های کنگره است. یکی دیگر از وظایف راهنما الگوی خوب‌ بودن برای رهجو است، دیگر اینکه خودش تعادل داشته باشد، عشق و محبت داشته باشد، به موقع در شعبه حاضر باشد، راهنما باید در مقوله آموزش به روز باشد.

رهجو کسی است که جوینده راه است که او نیز باید ویژگی‌هایی را دارا باشد، رهجو در ابتدا باید خواسته و هدف داشته باشد و‌رهجو بودنش را بپذیرد، قدم بعدی انتخاب راهنما است، بالاترین وظیفه رهجو فرمانبردار بودن است این که سی‌دی‌ها را منظم و مرتب بنویسد، به حرمت‌ها و قوانین احترام بگذارد، نظم و انضباط داشته باشد و تلاش کند تا سفر خوبی را طی نماید. تمام وظایف و مسئولیت‌های ما در هستی و خلقت یک رابطه دو طرفه است، مانند خالق و مخلوق، مرد و زن، پدر و فرزند، مادر و فرزند، راهنما و رهجو. وظیفه مشترک بین راهنما و رهجو احترام به قوانین و حرمت‌های کنگره است.
امیدوارم همه ما بتوانیم، وظایف محوله خود را چه به عنوان راهنما چه رهجو به بهترین شکل ممکن انجام دهیم و در مسیر کنگره بتوانیم به تحقق رساندن اهداف جناب مهندس کمک کنیم و برای درمان و تعادل خود و سایر نیازمندان کمک کنیم.

تایپ، ویراستار و ارسال: همسفر معصومه رهجوی کمک‌راهنما همسفر صدیقه (لژیون یکم)
همسفران نمایندگی ملایر

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .