English Version
English

صورت مسئله اعتیاد

صورت مسئله اعتیاد

کنگره 60 اعتقاد دارد در کنار بازسازی جسم باید روان و جهان‌بینی فرد مصرف‌کننده تغییر نماید که توسط مهندس دژاکام در اولین کنگره سراسری پزشکی و راهکارهای اعتیاد نوشته و پذیرفته‌شده است که درمان مواد مخدر ازنظر جسمی یا فیزیولوژی در کوتاه‌مدت مثلاً یک یا دو هفته امکان‌پذیر نیست و روش‌های متداول امروزی برای ترک اعتیاد که توسط پزشکان ارجمند اجرا می‌شود، صحیح نیست.

هرگاه شخص به‌صورت ناگهانی مواد را قطع کند، عکس‌العمل‌هایی در جسم او اتفاق می‌افتد که شامل: عرق کردن، پرش پا، گرفتگی عضلات در پاها و گردن، آبریزش بینی، عطسه‌های پی‌درپی، بی‌خوابی، اسهال، استخوان‌درد یا سیم‌کشی در مچ پاها یا بازوها که باوجوداین عوارض اگر دارو هم استفاده نشود، مکانیسم بدن پس از یک هفته رو به بهبودی می‌رود و این عوارض پس از دو هفته به حداقل می‌رسد ولی باز ادامه‌دارندعکس‌العمل‌های پنهان که این مرحله از حساس‌ترین مراحل ترک اعتیاد است، پس از عبور از مرحله نخست به‌این‌ترتیب خود را نشان می‌دهند که شامل: افسردگی، تنبلی، کندذهنی، ناامیدی، کم‌حوصلگی، عدم میل به زندگی، زود خسته شدن، گوشه‌گیری و گریه کردن هستند.

البته روش‌های سنتی برای ترک مواد وجود دارد مثل: استفاده از آب شیره که باید ظرف دو هفته مواد را کاهش دهد و یا استفاده از سایر روش‌های حاشیه‌ای مانند: طب سوزنی همراه با دارو، شلاق درمانی، زندانی کردن در منزل و غیره که البته این روش‌ها مردود و بسیار غلط می‌باشند.

با استفاده از ترک سقوط آزاد، فرد مصرف‌کننده بدون استفاده از هیچ دارویی مواد خود را قطع می‌کند، به این دلیل به آن ترک یابویی گفته می‌شود، چون فرد باید ازنظر جسمی مثل یابو قوی باشد. ریشه وجود تمام این اختلالات ضعیف شدن سیستم ضد درد بدن و عدم تولید یا بازدهی مناسب سیستم‌های تولیدکننده مواد شبه افیونی بدن انسان می‌باشد، بایستی برای معالجه به‌گونه‌ای رفتار نمود، تا این سیستم‌ها به‌آرامی کار خودشان را شروع کنند.

برای درمان یا معالجه ما باید سه پارامتر را در نظر داشته باشیم که شامل: جسم، روان و جهان‌بینی می‌باشد، ما بایستی هم‌زمان با بازسازی جسم، برای اصلاح مسئله روان و جهان‌بینی افراد کلاس‌هایی ویژه آموزش و مشاوره‌های لازم انجام پذیرد، که با حل مشکل جسمی به میزان قابل‌توجهی مسئله روان هم خودبه‌خود حل می‌گردد. در طول زمان حدود 11 ماه، سیستم‌های ازکارافتاده جسم شخص مصرف‌کننده، بهبودیافته و شخص به تعادل می‌رسد.

 

نویسنده: مسافر علی فردوسی از لژیون اسماعیل یوسفی
تهیه و تنظیم: مسافر یوسف دارایی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .