تاریخ
شنبه 27 شهريور 1395

مشروح سخنان مهندس در دهمین کنگره بین المللی دانش اعتیاد

موضوع : اخبار داخلی
افرادی که مصرف‌کننده هستند، همه راه را گم‌کرده‌اند، هیچ‌کس تصمیم به مصرف‌کننده شدن نداشته است. اگر ما راه را به آن‌ها نشان دهیم، آن‌ها می‌توانند به زندگی خود بازگردند.
مشروح سخنان مهندس در دهمین کنگره بین المللی دانش اعتیاد

روز جمعه در آخرین روز همایش بین‌المللی دانش اعتیاد پَنلی تحت عنوان "شربت تریاک، تجربیات و برنامه‌های در حال اجرا در ایران" با حضور مهندس برگزار شد. در ادامه می‌توانید مشروح سخنان ایشان را مطالعه نمایید.

جای بسیار خوشحالی برای من است که امروز گروه‌های خودیاری با جامعه علمی و پزشکی در کنار همدیگر قرارگرفته‌اند. شاید همیشه یک دره عمیق بین گروه‌های خودگردان و جامعه پزشکی وجود داشته و الآن هم وجود داردمدلی که در کنگره 60 وجود دارد، به شهادت محققان آمریکائی و دوست خوبم ویلیام وایت در هیچ کجای جهان وجود ندارد.

در تهران و حومه 40 کلینیک، در چالوس 1، در قم 2، در اصفهان 34، در گیلان 3، بهشهر 3، شهرکرد 4، رباط‌کریم 2، هیدج  سمنان 2، کرج 5، قزوین 4، تبریز 3، مشهد 2 تا، اهواز 2، بوشهر 3  ، اهواز 4 تا، خمین 2 ، درمجموع 144 کلینیک با کنگره همکاری دارند و باهم مشترکاً همکاری میکنیم که پزشکان آن‌ها بالغ‌بر 200 نفر هستند.

از زمانی که کنگره 60 شروع به کارکرد، درمان خودش را با تریاک آغاز کرد تا اینکه شربت اپیوم تینکچر وارد چرخه درمان شد. تشکر بسیار دارم از آقای دکتر مکری که این اعتماد را به ما داشتند و توانستیم یک پایلوت را مشترکاً به انجام برسانیمدر مرحله اول پایلوت 50 نفر بودند که تحت درمان و نظارت کامل بودندنتایج بسیار خوب و قابل‌قبول بود. در پایلوت دوم 1000 نفر روی آن آمدندآمار درمان شدگان کنگره 60، در سال 87، 250 نفر، در سال 80، 150 نفر در سال بوده، در سال 91، 968 نفر. در سال گذشته 3032 نفر، در امسال تا نیمه اول سال 95، بیش از 2000 نفر به درمان رسیده‌اند.

کنگره 60 اعتقاد دارد، بیماری اعتیاد کاملاً قابل‌درمان است. کنگره اعتقاد دارد درمان باید در سه قسمت در فرد مصرف‌کننده صورت بگیرد. جسم، روان و تفکر، اندیشه؛ بنابراین تخریب در این سه قسمت صورت گرفته استکنگره 60 معتقد است، اعتیاد در قسمت فیزیولوژیک، مربوط به سیستم مغز و ناقل‌های عصبی می‌شود، کنگره گفت که مجموعه ناقل‌های عصبی، هورمون‌های، مدیا تورها و غدد درون‌ریز و برون‌ریز سیستم ایکس نام دارد در مقابل تعریف کرد که آنچه باعث تخریب در سیستم ایکس می‌شود، آنتی ایکس نامیده می‌شود.

کنگره سؤالی مطرح کرد که چرا شخص آب‌پرتقال می‌خورد، اتفاقی نمی‌افتد ولی اگر مشروب بخورد، مست می‌کند؟ چرا اگر قره قوروت بخورد، هیچ مسئله‌ای اتفاق نمی‌افتد، ولی اگر تریاک بخورد، دچار مشکل می‌شود؟

پاسخ این بود که این مواد به خاطر اینکه از سد خونی مغز عبور می‌کند، باعث ایجاد اختلال در سیستم مغز می‌گردندمسئله بعدی افکار و اندیشه منفی هم موجب تخریب سیستم ایکس می‌شود و این‌ها هم آنتی ایکس هستندتفکر فرد هم بایستی درمان شود که به‌اصطلاح به آن جهان‌بینی می‌گوییمدر کنگره 60، چهارده وادی برای جهان‌بینی در نظر گرفته‌شده استوادی اول به اشخاص می‌گوید که باید افراد تفکر کنند، وادی‌ها ادامه‌دارند، وادی دهم می‌گوید: صفت گذشته در انسان صادق نیست، چون انسان جاری است.

اگر یک نفر امروز بیماری روانی است، ممکن است فردا خوب باشد و مشکلی نداشته باشد، ممکن است امروز یک نفر معتاد باشد، ولی فردا دیگر معتاد نباشدوادی چهاردهم هم می‌گوید: آنچه باور است محبت است و آنچه نیست ظروف تهی است. نگرش و تفکر افراد مصرف‌کننده بایستی تغییر کندخلق‌وخوی از دیدگاه کنگره، برآیند فکر و اندیشه افراد است. اگر افکار و اندیشه افراد بد باشد، می‌تواند در روان افراد اثر بگذارداگر درمان به این مرحله برسد، شخص می‌تواند به تعادل لازم برسد.

در کنگره 60 تجربه کردیم، افرادی که به‌سرعت مواد را کنار می‌گذارند، دچار مشکلات بسیاری می‌شوندکنگره به خاطر این تریاک را انتخاب کرد که تریاک قرن‌ها یک دارو بوده است و براثر استفاده نادرست از آن افراد دچار مشکل شده‌اندتریاک قرن‌ها دارو بوده است، ولی چون انسان از آن سوءاستفاده کرد، تبدیل به خطرناک‌ترین مواد شد. اگر تریاک در دست افراد حاذق باشد، می‌تواند یک داروی شفابخش باشدما به شربت تریاک، اوتی می‌گوییم. اوتی بین 25 تا 50 آلکالوئید دارد، مثل نارکوتین، نارسئین، مرفین، کدئین و ... که این‌ها با سیستم کنگره 60 سازگاری خوبی دارند. در کنگره از متد دی اس تی استفاده می‌شود، مواد کاهش پیدا می‌کند تا اینکه مصرف به صفر می‌رسد.

در ابتدای ورود افراد تازه‌وارد به کنگره، مشاوره می‌شود. سه جلسه به‌عنوان میهمان محسوب می‌شود، بعد از سه جلسه می‌تواند معلم خودش را انتخاب کند، بعدازآن زیر نظر راهنما می‌رود و از آن به بعد تحت نظر راهنما قرار می‌گیرد، هفته‌ای سه جلسه بایستی در کارگاه‌های آموزشی عمومی حضورداشته باشند و در ادامه و انتهای جلسات، باید در کارگاه‌های خصوصی تحت عنوان لژیون‌ها آموزش ببینندهم‌زمان که ما روی افراد مصرف‌کننده کار می‌کنیم، گروهی هم تحت عنوان خانواده ‌داریم. اگر اعضای خانواده‌ها، اطلاعات را دریافت نکنند، نمی‌توانند با فرد مصرف‌کننده، زندگی مسالمت‌آمیزی داشته باشند. در کنگره هم گروه خانواده‌داریم، هم‌گروه آقایان مسافر، هم‌گروه خانم‌های مسافر و گروه هم‌سفران آقایان و خانم‌ها ... ورزش در کنگره اهمیت بسیاری دارد. ورزش توان درمان را مشخص می‌کرد. هم‌اکنون در کنگره 60، حدود 15 رشته ورزشی داریمراگبی کنگره 60 در کشور به‌صورت حرفه‌ای است و نقش سازنده‌ای دارد. به‌طوری‌که در مسابقات آسیایی، 10 نفر از اعضای کنگره 60 برای مسابقات دوحه قطر اعزام شدندیعنی همان افرادی که از گردن تا نوک پا خال‌کوبی داشتند و مصرف‌کننده شیشه بوده‌اند، الآن عضو تیم ملی راگبی هستندیک روز می‌خواستند ورزشی تحت عنوان ورزش معتادان ارائه بدهند که من مخالفت کردم، چون اگر ما درمان قطعی داشته باشیم، می‌توانیم با افراد عادی و حرفه‌ای رقابت کنیمهرسال ما مسابقات عقاب طلائی و سردار برگزار می‌کنیم. این مسابقات 8 ماه طول می‌کشد، ما در کنگره 60، بیش از 80 تیم فوتبال و 50 تیم والیبال داریم.

بنابراین افرادی که مصرف‌کننده هستند، همه راه را گم‌کرده‌اند، هیچ‌کس تصمیم به مصرف‌کننده شدن نداشته است. اگر ما راه را به آن‌ها نشان دهیم، آن‌ها می‌توانند به زندگی خود بازگردند. در کنگره 60 هیچ‌وجهی از افراد دریافت نمی‌شود، کمک‌های مالی از خارج و خیرین هم قبول نمی‌کنیم، بلکه افراد با رضایت خودشان کنگره را حمایت می‌کنند. سبدهایی که می‌چرخد، مشکلات را برطرف می‌کندما برای بعضی از شعب، زمین با مالکیت خودمان داریدکنگره حاضر از مبلغ 100 میلیون تومان برای تحقیقات هزینه کند که بیایند و اپیوم تینکچر و داروهای دیگر را مقایسه کنند. ما خوشحال می‌شویم که این تحقیقات صورت بگیرد، چون می‌دانیم برای انجام یک کار جهانی، بایستی تحت نظر متخصصان و پزشکان صورت بگیردمن از همین‌جا برای همکاری با گروه‌های تحقیقاتی و متخصص اعلام آمادگی می‌کنم.

 

نگارنده: مسافر احمد شریفیان
کنگره 60

تعداد بازدید از این مطلب : 7441
ادامه مطالب در آرشیو اخبار داخلی
دیدگاه شما
نام :  
ایمیل :  
دیدگاه :  
 
دیدگاه ها
51 نظر  
  • ممرضا
زمان ارسال
1395/07/15 3:37:32
درود به شرفت مهندس دژاکام ایشالا خداوند ۱۲۰ سال عمر با عزت بهت بده که جهانیان تورو بعدها خواهند شناخت که چه خدمتی به جامعه ی بشریت کردی خدا قوت بزرگمرد
  • مسافر
زمان ارسال
1395/07/09 12:7:2
با سلام وخدا قوت به بنيان كنگره ٦٠ وسپاس بى نهايت از اقاى مهندس دژاكام خدايا سپاسگزارم به خاطر كنگره .زنده وپاينده باد كنگره ٦٠
  • مسافر محمود از شعبه چالوس
زمان ارسال
1395/07/05 16:30:18
با تشکر و خسته نباشید به نگارنده محترم و عرض تبریک و خسته نباشید به آقای مهندس دژاکام و کل خانواده کنگره60 فقط می توانم بگویم که عالی بود عالی
  • همسفر كتي
زمان ارسال
1395/07/05 10:3:21
با سلام. عزمتان جزم و گامهايتان استوار.كنگره نه تنها مسافران كه انسانهاي به ظاهر سالم بسياري را به زندگي باز گردانده. پاينده باشيد
  • امین دژاکام
زمان ارسال
1395/07/01 17:21:32
با تشکر از نگارنده احمد شریفیان برگزاری چنین نشست علمی با این شکل بی سابقه می باشرد چرا که تا کنون پزشکانبا هیچ رها یافتهای پنل مشترک علمی برگزار نکرده اند انشاالله خداوند یاری دهد تا کاشف درمان اعتیاد این دانش را به عالمین جهان انتقال دهد که خط مشی کلی تغییر یابد
  • حسين از لژيون شيراز
زمان ارسال
1395/07/01 10:26:7
با سلام مثل هميشه عالي و سربلند با سوره دل اگر خدا را خواندي حمدو فلق و نعره مستانه يكيست
  • saeed niko
زمان ارسال
1395/06/31 11:56:24
با عرض سلام و خسته نباشید انشاالله که جهانی میشه من به جناب مهندس و راهی که پیش گرفته ایمان دارم دستمریزاد مهندس خدا سایتو از رو سرمون ورنداره
  • مسافر علی عربی از شعبه سمنان
زمان ارسال
1395/06/31 1:15:29
با سلام وخسته نباشید .خداقوت به استاد بزرگ وبنیانگذار کنگره 60.امیدوارم روزی که نزدیک است جناب مهندس را در جلسات جهانی ببینیم.منم به نوبه خودم تشکر وسپاس گذاری مینمایم .از جناب مهندس دژاکام که مسله اعتیاد را به همه کسانی که خواستار رهایی هستند.اموزش دادن .
  • امیر. مهدی پور
زمان ارسال
1395/06/30 2:0:16
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت جناب مهندس دژاکام ،باآرزوی بهترین اتفاق ها برای کنگره ۶۰
  • بيژن از شيراز
زمان ارسال
1395/06/30 1:30:44
با سلام و خدا قوت به جناب مهندس دژاكام بنيان گزار كنگره ٦٠ (شما خود عشقيد )
  • صدیقه از ابن سیناقغ
زمان ارسال
1395/06/30 0:48:26
عرض سلام وادب خدمت جناب مهندس دژاکام محقق وکاشف درمان اعتیاد سربلند وهمیشه پایدار وسلامت باشی برایت ارزوی سلامتی روز افزون میکنم باعث افتخار سرزمین کنگره ۶۰ .
  • مسافر مهرداد
زمان ارسال
1395/06/30 0:43:52
درود بر بنیان کنگره جناب مهندس دژاکام که با درایت و شجاعت این چنین در محافل علمی کشور از متد dst حمایت و با روشنگری مسیر را مشخص مینماید
  • سعید محسن
زمان ارسال
1395/06/29 22:23:47
با سلام. خسته نباشید به آقای مهندس دژاکام چقدر زیبا درمان اعتیاد را باز می کنید. خدا قوت به مسافر احمد بابت نگارش کامل شان.
  • مهدی جوان
زمان ارسال
1395/06/29 10:39:10
با سلام ؛ ان شاالله به زودی ؛ روزی برسد که جناب مهندس از پشت تریبون جهانی ، پیام رهایی و آزادی رو به همه بشریت اعلام کنند .
  • همسفر فاطمه شعبه نیک آباد
زمان ارسال
1395/06/28 22:20:8
با سلام وخداقوت به بنیان گذار کنگره 60که با تمام وکمال موضوع اعتیاد را از جزئیات تا کلیات به خوبی توضیح دادند.من به نوبه خودم برای ایشان وخانواده محترمشان آرزوی مفقیت های بیشتر دارم .
  • همسفرلیلی محمدی ازحر
زمان ارسال
1395/06/28 17:13:31
عرض ادب واحترام خدمت بنیانگذارکنگره جناب مهندس دژاکام.خداقوت انشاالله موفق وپیروز باشید.
  • کاویان ارتش
زمان ارسال
1395/06/28 15:59:16
عرض تبریک و خدا قوت خدمت اقای مهندس و دوستان کنگره ای
  • فاطمه همسفر حسین نمایندگی بوشهر
زمان ارسال
1395/06/28 15:5:34
با سلام خدمت شما استاد و پدر بزرگوار کنگره 60 .ما همسفران و مسافران آرامش امروز خود را مدیون شما و خدمتگزاران کنگره هستیم .امیدوارم خداوند عمر با عزت به شما عنایت کند .
  • مسافر رضا شفيعي از مشهد
زمان ارسال
1395/06/28 10:41:36
با سلام و تشكر ازبنيان كنگره 60 جناب مهندس دژاكام ، و خداقوت به همه عزيزاني كه براي برگزاري و انعكاس اين مراسم زحمت كشيدند به اميد افتتاح آكادمي كنگره 60 ، كه ان شاء الله دور نيست . پاينده باشيد
  • امید مرتضوی
زمان ارسال
1395/06/28 9:0:27
با آرزوی توفیق روز افزون برای جناب مهندس و شاگردانش .. من خودم هم در هیچ جا به غیر از کنگره به درمان نرسیدم واقعا روش کنگره در درمان اعتیاد بی نظیر است با آرزوی جهانی شدن کنگره ۶۰ و باتشکر از احمد شریفیان عزیز و همه خدمتکزاران
  • مسافر ولی الاه از شیخ بهایی
زمان ارسال
1395/06/27 17:55:26
عرض ادب وخدا قوت خدمت جناب مهندس بابت تلاش و زحمات بی وقفه شان به امید جهانی شدن کنگره 60 در اینده ای نزدیک
  • رضا داودی .شهر قدس
زمان ارسال
1395/06/27 17:49:20
درود بر کسی که همیشه و همه جا مدافع مصرف کنندگانی است که خواستار رهایی هستند.
  • مسافر شارود از نمایندگی اهواز
زمان ارسال
1395/06/27 17:24:17
با سلام و آرزوی بهترینها برای جناب مهندس و تمامی خدمتگزاران کنگده 60.....باید اذعان داشت که به حق, کار بزرگ کنگره 60 مصداق ایه شریفه ( واگر یک نفر را زنده کنید همه ی عالم را زنده کرده اید)می باشد.و بی انصافیست اگر بر زنده شدن هر هفته ده ها نفر با علم کنگره 60 چشم بست.
  • ناهید همسفر سعید از بوشهر
زمان ارسال
1395/06/27 15:43:6
هزار آفرین و درود و خداقوت به بنیانگزار کنگره ۶۰ و آرزوی طول عمر و موفقیت پی در پی .و همچنین آرزو دارم مسافرم به رهایی برسد تا شما بزرگوار را از نزدیک ملاقات کنم و خدا را شکر میکنم که چنین عاشق هایی را خلق کرده و در آخر خدا قوت به همه خدمتگزاران کنگره ۶۰
  • حمید-شعبه لویی پاستور
زمان ارسال
1395/06/27 15:17:1
درود فراوان بر بنیان کنگره 60 آقای مهندس دژاکام!!! من مطمئنم و شک ندارم روزی دانشگاه کنگره شروع بکار خواهد کرد و مصرف کنند گانی از سراسر دنیا برای درمان اعتیاد به این دانشگاه رجوع خواهند کرد
  • همسفرشکوفه.نیشابور
زمان ارسال
1395/06/27 14:14:37
باعرض سلام وخداقوت به شمااستادگرامی.عمرباعزت رابرای شماوخانواده عزیزتان خواهانم.
  • محمد(بوشهر)
زمان ارسال
1395/06/27 13:11:35
خوشحالم که عضو کوچکی از این خانواده بزرگ هستم.دست بوس مهندس و تمام کسانی هستم که من را نجات دادند.سپاس.
  • علیرضا.بوشهر
زمان ارسال
1395/06/27 13:10:38
درود بر بنیان گنگره 60 جناب مهندس دژاکام.
  • علی اصغررستگارشعبه آزادی
زمان ارسال
1395/06/27 13:4:24
سلام پدرخوب ومهربانم آقای مهندس جمعه توفیق پیداکردم درخدمت شمااستادخوبم باشم واقعادستمریزاادخداقوت خداوندشمارابرای ماحفظ کندبرکت باشد.
  • مسافر رضاحبيب الله از استادمعين
زمان ارسال
1395/06/27 12:26:48
باعرض سلام وخسته نباشيد فراوان خدمت استاد بزرگم جناب اقاي احمد شريفيان براي رساندن كامل مطالب به ما وعرض تبريك خسته نباشيد خدمت پدردلسوز جناب اقاي مهندس درژاكام
  • مسعود مصطفی
زمان ارسال
1395/06/27 12:25:3
جناب آقای مهندس ممنون وسپاسگزار از جنابعالی و اساتید بزرگوار و گرانقدرتان که با تفکر و اندیشه شما و اساتیدتان، من و هزاران مصرف کننده را به زندگی و جامعه و خانواده برگردوندید . پاینده و سلامت باشید
  • محمدرضادوروشی شعبه بوشهر
زمان ارسال
1395/06/27 11:36:10
درود بی پایان بر پیر خرابات، درود بر پدر بزرگوار و دوستداشتتی جناب مهندس حسین دژاکام عزیز، پدر روحم برای دیدار شما پر میکشد، امیدوارم خداوند عمر جاودان نسیب خود و خانواده محترمتان نماید
  • قاسم هستم یک مسافراز نیشابور
زمان ارسال
1395/06/27 10:55:55
باسلام و ارزوی طول عمر با عزت برای جناب اقای مهندس و دیگر خدمت گذاران کنگره ۶۰ , که به معنای واقعی کلمه جمعیت احیای انسانی است
  • اشرف همسفر از شعبه قزین
زمان ارسال
1395/06/27 10:37:31
باآرزوی سلامتی و موفقیت بیشتر برای مهندس وجهانی شدن راهشان
  • فاطمه همسفر حسین.شهرکرد نمایندگی عمان سامانی
زمان ارسال
1395/06/27 10:16:35
با سلام ان شا ا... آقای مهندس همیشه سالم و سلامت باشند،وتقدیر وتشکر میکنم از ایشان ،ان شا ا... روزی بیماری اعتیاد با دستهای پرتوان ایشان برای همیشه ریشه کن شود.
  • مسافر فرهاد فيروزي
زمان ارسال
1395/06/27 10:15:18
با سلام خدمت بنيان كنگره 60 به عنوان شخصي كه هم تجربه تخريب هاي شيره و متادون را در جسم و جانم داشتم و هم تجربه شيرين سفر و درمان به روش دي اس تي را دارم، اگر لازم باشد روي جسمم هر نوع تحقيقي صورت پذيرد، آمادگي خود را اعلام مي دارم. چون به عينه بازسازي كبد و كليه هايم را در طول سفر اول درك كردم.
  • همسفر فخري آكادمي
زمان ارسال
1395/06/27 10:14:30
با سلام خدمت جناب آقاي مهندس.از خداوند عزت بيشتر و عمر طولاني تر به شما ارزاني دارد.آمين
  • مسافر محمد جعفر رهجوی آقای جمالی نمایندگی شیخ بهایی
زمان ارسال
1395/06/27 10:1:35
آفرین و احسنت به جناب مهندس که بسیار سخنرانی شیوا و مفیدی داشتند. استفاده کردم. تشکر از نگارنده. موید باشید.
  • مسافر عباس محرابی و همسفر صادقی از شعبه حر
بزرگوار همیشه در صحت و سلامتی باشید
  • حمید سیستانی پور(نمایندگی الهیه)
زمان ارسال
1395/06/27 8:36:36
سلام تشکر و قدردانی میکنم از بنیان کنگره 60 و تمام خدمتگذاران با عشق و محبت
  • مسافر عطا
زمان ارسال
1395/06/27 8:36:34
با سلام تشکر از عزیزانی که زحمت انعکاس رو کشیدند بسیار خوشحالم دستان مهندس رو می بوسم و خداوند رو از صمیم قلب شکر میکنم.
  • محسن
زمان ارسال
1395/06/27 8:8:52
سلام .جناب مهندس دژاكام براي ما يك الگو وبراي جامعه يك منجي هستن .خداوند از ايشان محافظت كند
  • مهدی دشتی از نیشابور
زمان ارسال
1395/06/27 7:55:26
سلام و درود بر شما اقای مهندس دژاکام.واقعا خسته نباشید بسیار حسه خوبی داشتم وقتی میخوندم مطالبتونو.چقدر خوبه که عضوه خانواده کنگره 60 باشی.
  • پروين همسفرمسعود
زمان ارسال
1395/06/27 6:56:38
از خداي مهربون ميخوام كمك كند تا كنگره60جهاني شودجناب مهندس دژاكام خداقوت برقراروپيروزباشيدوبه خواسته هاتون برسيد از دست اندركاراني كه زحمت كشيدندو مطالب رو برامون تهيه كردندتا در جريان سخنراني قراربگيريم هم بي نهايت سپاسگزارم.
  • همسفرشهین
زمان ارسال
1395/06/27 4:35:18
باسلام وخدا قوت به بنیان کنگره امیدوارم روزی پیام تاسیس دانشگاه درمان اعتیادرا به گوش جهانیان برسانید .
  • عذار همسفر اهواز شعبه دانیال
زمان ارسال
1395/06/27 4:1:13
سلام خدا قوت از سخنان استاد گرامی لذت بردم خوشحالم که قطره کوچکی از این دریای بیکران کنگره 60 هستم به امید موقعیت روز افزون برای تمامی اعضا کنگره 69
  • جلالي
زمان ارسال
1395/06/27 0:57:58
سلام ، استاد خدا قوت ، داستان زندگي ما ، درمان شدگان كنگره ٦٠ قبل از كنگره ،و بعد از كنگره ،سند زنده درمان قطعي اعتياد در جهان هستي است . اميدوارم ، روش درماني dst جهاني بشودوحانوادهها از اين عذاب بزرگ رها بشرند.پاينده باشيد.
  • مسافرحسن سلمان فارسی اصفهان
زمان ارسال
1395/06/27 0:57:28
با سلام وعرض ادب فقط میتونم بگم به شما جناب دژاکام وکنگره افتخار میکنم به امید جهانی شدن
  • مسافر عباس .اراک
زمان ارسال
1395/06/27 0:43:2
باسلام درود خدمت جناب آقای مهندس دژاکام. از صحبت های شیوا ،روان ودلنشین شما استفاده کردم. درود خداوند برشما که این چنین خود را وقف من وامسال من کرده اید.
  • مسافر حسین مقدسیان مشهدی
زمان ارسال
1395/06/27 0:22:54
سلام به تمام خدمتگذاران کنگره شصت ،درکنگره درمان شدم و از بند اعتیاد رها شدم ،سالها دنبال راه و مسیر بودم تا با کنگره آ شنا شدم ،به امید روزی که دیگر کسی که خواستار رهایی هست ،در مسیر قرار بگیرد
  • شبنم
زمان ارسال
1395/06/27 0:16:57
مهندس عزیز دست مریزاد و خدا قوت.بیرون سالن نه تنها من بلکه تعداد زیادی از مسافران و همسفران تشنه شنیدن صداتون بودیم.باز هم کنگره زیر سایه ی شما افتخار افرید.
آخرین عناوین
پربیننده ترین مطالب