English Version
English

برای تبدیل شدن به چشمه جوشان نیاز به دانایی داریم

برای تبدیل شدن به چشمه جوشان نیاز به دانایی داریم

ششمین جلسه از سری چهارم کارگاه‌های آموزشی خصوصی مسافران کنگره ۶۰؛ نمایندگی اردستان با استادی مسافر نعمت و نگهبانی مسافر حسین و دبیری مسافر عباس با دستور جلسه «وادی یازدهم و تأثیر آن روی من» سه‌شنبه ۲۹ آذرماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۷ آغاز به کار کرد.

 

خلاصه سخنان استاد:

در ابتدا استاد، از آقای ایوبی ایجنت شعبه اردستان، راهنمای عزیزشان آقای جیهانی تشکر کردند و در ادامه وادی یازدهم که چشمه‌های جوشان و رودهای خروشان همه به بحر و اقیانوس می‌رسند را توضیح دادند. زمانی که کنگره کار خود را شروع کرد به‌صورت یک چشمه جوشان عمل کرد و سپس به رود خروشان تبدیل شد. مثل این‌که ما تک‌درختی را در نوک قله کوه می‌بینیم و زمانی که مبدأ و مقصد و هدف مشخص باشد و بخواهیم به آن درخت برسیم مسلماً می‌رسیم. چشمه وقتی‌که جاری می‌شود و تبدیل به رود می‌شود در بین راه با دره‌ها و سنگ‌های عظیمی برخورد می‌کند، ولی چون به چشمه متصل است که از خود جوشش دارد از موانع صعب‌العبور می‌گذرد تا به بحر و اقیانوس می‌رسد.

ما هم در کنگره طبق آموزش‌هایی که دریافت می‌کنیم باید عملکرد داشته باشیم. من زمانی که وارد کنگره شدم آمدم که اعتیاد را درمان کنم و بروم ولی زمانی که آموزش‌ها را فراگرفتم دیدم تغییراتی در من به وجود آمده است و خانواده و بستگانم به‌گونه‌ای دیگر مرا پذیرفتند ‌پس تصمیم گرفتم که در کنگره ماندگار بشوم. ما همیشه باید آموزش بگیریم و اگر چنین نباشد، در لبه پرتگاه قرار می‌گیریم و رو به فنا و نابودی می‌رویم. من وقتی در کنگره خدمتگزاران را می‌بینم، از آن‌ها الگو می‌گیرم و در زندگی سرمشق خود قرار می‌دهم. اگر من فضیلت‌هایی که در وجود خودم هست آبیاری کنم، در من انرژی به وجود می‌آید و باعث جهش و پیشرفت من می‌شود.

مهندس می‌گوید وقتی وارد کنگره می‌شویم کسی دعوت‌نامه برای ما نفرستاده است، خودمان آمده‌ایم؛ وقتی وارد کنگره می‌شویم می‌توانیم چشمه جوشان یا رود خروشان باشیم. آقای مهندس می‌گوید اگر به اراده خود آمده‌ایم بنشینیم و سفر کنیم. از ضد ارزش‌ها دور شویم و به آرامش و رهایی برسیم. کسی که بخواهد رها شود باید از ضد ارزش‌ها دور شود؛ انسان باید از ضد ارزش‌ها دوری کند تا خداوند او را به صراط مستقیم هدایت کند. برداشتی که من از این وادی دارم این هست که انسان بایستی همیشه درحرکت و آموزش دیدن باشد تا به منبع اصلی خود که خداوند هست نزدیک شود و غیرازاین اگر انسان در یکجا ثابت بماند مثل باتلاق و فاضلاب می‌شود؛ همه را از خود دور می‌کند. در آخر می‌خواهم بگویم که انسان باید همیشه همانند یک چشمه جوشان عمل کند.

لژیون خدمتگزار لژیون دوم

عکس: مسافر مجتبی لژیون دوم

تایپ: مسافر مجتبی لژیون دوم

تنظیم و ارسال: مسافر مهدی لژیون دوم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .