English Version
English

با رفتن و رسیدن، مسائل حل می‌شود

با رفتن و رسیدن، مسائل حل می‌شود

چهارمین جلسه از دوره پنجم سری کارگاه‌های آموزشی_خصوصی خانم‌های مسافر نمایندگی رز با استادی همسفر سولماز کمک راهنما، نگهبانی مسافر شقایق و دبیری مسافر نازک، با دستور جلسه «وادی پنجم و تأثیر آن روی من» روز سه‌شنبه ۴ مردادماه ۱۴۰۱ رأس ساعت ۱۱:۳۰ آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان سولماز هستم همسفر.
دستور جلسه امروز، وادی پنجم و تأثیر آن روی من است. در تیتر وادی پنجم عنوان‌شده است که «در جهان ما تفکر قدرت مطلق حل نیست؛ بلکه توأم با رفتن و رسیدن آن را کامل می‌نماید». سؤال این است که اگر تفکر، قدرت مطلق حل نیست؛ پس چگونه مسائل و مشکلات را می‌توان حل کرد؟
در کتاب عبور از منطقه 60 درجه زیر صفر، اولین قانونی که به آن اشاره‌شده است، تفکر بوده و گفته‌شده است که با تفکر ساختارها آغاز می‌گردد. این قانون به ما فکر کردن را می‌آموزد که چگونه باید فکر کنیم، به چه چیزهایی باید فکر کرده و به چه چیزهایی نباید فکر کنیم. دومین قانونی که در این کتاب، بلافاصله بعد از قانون اول به آن اشاره‌شده است؛ وادی پنجم است؛ و تأکید شده است که بعد از مرحله تفکر، مرحله انجام و عمل است.
من تا چه زمانی می‌خواهم فقط فکر کنم؟ سالیان سال است که می‌دانم کارهای ضد ارزشی که انجام می‌دهم، برایم تخریب ایجاد می‌کند، مثلاً سیگار می‌کشم و می‌دانم که تخریب دارد، ریه‌ و دندان‌هایم از بین می‌رود، مواد مصرف می‌کنم و می‌دانم که چه تخریب‌هایی دارد و در حال ایجاد تخریب‌های بیشتر هستم. این‌همه فکر کردن چه نتیجه‌ای در بردارد؟ تا زمانی که در جهت اصلاح وضعیت، تزکیه و پالایش، هیچ حرکتی نکنم، فایده‌ای ندارد. باید در جهت انجام مسائل و مشکلاتم حرکتی کنم. در این وادی می‌گوید با رفتن و رسیدن، مسائل حل می‌شود؛ سؤالی که برای من ایجاد شد، این است که: مگر می‌شود رفت و نرسید؟ تجربه‌هایی که از قبل در مسیر ترک‌های پی‌درپی داشته‌ایم، نشان می‌دهد که همه حرکت‌ها، عمل‌ها و رفتن‌ها، ما را به مقصد موردنظر نمی‌رساند! و به بیراهه رفته‌ایم و از مقصد، دورتر شده، به حال خوش و حل کردن مشکلاتمان نرسیده‌ایم. پس «رسیدن» نیز مهم است و در انتخاب مسیر و درحرکت، باید این را هم مدنظر قرارداد.
ماه پیش، از طرف آقای مهندس و کنگره۶۰، مسابقه دو عمومی در سطح کشور، به نام «جام مسافر» برگزار شد. این مسابقه پیام‌های زیادی برای ما داشت و دقیقاً اجرای وادی پنجم بود. آقای مهندس، همیشه الگوها را نشان می‌دهند و این بار، الگوهایی خارج از کنگره و دونده‌های حرفه‌ای را به ما نشان دادند که رکوردهای خارق‌العاده و شگفت‌انگیز از خودشان به‌جا گذاشته‌اند. آقای مهندس این الگوها را به ما نشان داده و می‌گویند ما مسافران و همسفران باید به آن جایگاه برسیم. کما اینکه این اتفاق از قبل افتاده و الان بسیاری از قهرمانان ملی‌پوش، از دل کنگره متولدشده‌اند.

https://up.c60.ir/repository/22776/RV5.jfif

ما باید با ساختارها و آموزش‌هایی که در کنگره دیده‌ایم، خودمان را در آن قالب‌ها ریخته و تلاش کنیم که به آن جايگاه‌ها برسیم. تمام این توانایی‌ها در نهاد ما نهادینه‌شده و از طرف خداوند در وجودمان به ودیعه گذاشته‌شده است و کافی است که آن‌ها را از قوه به فعل دربیاوریم. از قوه به فعل درآوردن با حرکت و اجرای وادی پنجم امکان‌پذیر است. اگر ما هیچ حرکتی نداشته باشیم، هیچ اتفاقی نمی‌افتد. مرتبط با این موضوع، پیامی از استاد سردار را می‌خوانم که به ما هشدار می‌دهد.
استاد سردار: «خواست و اندیشه‌های درون انسان اگر به جهت پیشرفت باشد، در انجام وظایف و تحقیقات خوب است؛ اما اگر تفکر خالی باشد و بدون تحرک و ساختن، بخشی از مسائل ساخته‌شده نیز ویران خواهد شد».
این پیام می‌گوید اگر هیچ حرکتی نکنیم، حتی تفکر سالمی که به دست آورده‌ایم، نیز از بین می‌رود و اگر الان به این تفکر رسیده‌ایم که اعمال ضد ارزشی چه تخریب‌هایی دارند، اگر حرکت و عملی انجام ندهیم، این تفکرات را هم ازدست‌داده و دوباره به همان نقطه اول و شاید به پایین‌تر از نقطه اول برگشت می‌زنیم.
در این وادی؛ برای تبدیل توانایی‌های بالقوه به بالفعل، به هفت کلید اشاره‌شده است. اولین کلید، برگشت از ضد ارزش‌ها است؛ و در همین کلید اول، شش کلید بعدی گنجانده‌شده است. مگر می‌شود از ضد ارزش‌ها برگشت و صبور نبود؟ آیا می‌شود از ضد ارزش‌ها برگشت و خودداری نکرد؟ می‌شود از ضد ارزش‌ها برگشت و به خداوند توکل نداشت؟ پس در همین گزینه اول، بقیه گزینه‌ها جایگذاری شده است.
کلید بعدی، خودداری است. آقای مهندس همیشه می‌گویند: باید لذت نزدن را چشید. باید لذت دوری از ضد ارزش را چشید. امیدوارم همه‌مان به این لذت برسیم، کما اینکه همه سفر دومی‌ها این لذت را چشیده‌اند و امیدوارم همه سفر اولی‌ها به این لذت برسند. در ادامه وادی پنجم، به پارامترهای دیگری هم اشاره‌شده است، امیدوارم شما با مشارکت‌های خوبتان صحبت‌های من را کامل کنید.

تایپ و ویرایش: همسفر سولماز کمک راهنما نمایندگی رز
بازبینی: همسفر فاطمه
عکس: گروه عکاسی نمایندگی رز

ارسال: مسافر خاطره

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .