English Version
English

گروه خانواده - تفکر توام با حرکت

گروه خانواده - تفکر توام با حرکت

جلسه دهم از دوره نهم کارگاه‌های آموزشی خصوصی ویژه همسفران نمایندگی شیروان با دستورجلسه «وادی پنجم و تاثیر آن روی من» به استادی همسفر معصومه و نگهبانی همسفر مرضیه و دبیری همسفر بتول در تاریخ سوم مرداد ماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۳۰ آغاز به کار نمود.


خلاصه سخنان استاد
دستور‌جلسه امروز در مورد وادی پنجم است. در جهان ما تفکر, قدرت مطلق نیست بلکه توام با رفتن و رسیدن آن را کامل می نماید.
آقای مهندس در طول سفر خود وادی‌ها را نوشته اند. وادی‌ها مثل چراغ هستند که مسیر ما، در راه ماندگان را روشن می‌کنند. شروع وادی‌ها با تفکر است. آقای مهندس تا وادی چهارم به نقش تفکر در زندگی بسیار اشاره کرده‌اند. ایشان به ما گوشزد می‌کنند که چطور تفکر کنیم تا بتوانیم راه درست را پیدا کنیم. از وادی پنجم به بعد عملیاتی کردن فکر و اندیشه شروع می‌شود.
تنها فرقی که انسان با موجودات دیگر دارد، قدرت تفکر اوست. این تفکر وقتی ارزشمند می‌شود که قابل اجرا باشد. ساختمان سازی را در نظر بگیرید. مهندس نقشه ساختمان را در ذهن متصور می‌شود. تا وقتی‌که این تصویر به ساخت در نیاید، هیچ بنایی ایجاد نمی‌شود.
برای عملیاتی کردن تفکر، شناخت چند مطلب لازم و ضروریست.
اول شناخت جهان. قبل از ورود به کنگره فقط دو جهان را می‌شناختم، یکی جهان خاکی که در آن زندگی می‌کنیم و دیگری جهان آخرت که در روز قیامت می‌بینیم. اما در کنگره متوجه شدم که به غیر از جهان خاکی، چند جهان دیگر هم داریم. یکی جهان ذهنی که همان فکر و اندیشه ماست و دیگری جهانی که در خواب می‌بینیم.
دومین مطلب برای عملیاتی کردن فکر، داشتن آرامش است. از اضطراب، ترس و... باید به دور باشیم. برای رسیدن به آرامش در درجه اول باید فکر یا پندار سالم داشته باشیم. اندیشه سالم باعث ایجاد گفتار سالم می‌شود. گفتار سالم ما را به سمت عملکرد سالم یا کردار سالم سوق می‌دهد.

آقای مهندس، برای خروج از اضطراب پله‌هایی در وادی پنجم قرار داده‌اند.
اول برگشت از ضد ارزش‌ها. انسان باید از تاریکی دروغ، غیبت، رشوه، حسد بپرهیزد و به روشنایی کارهای ارزشی رو آورد. دوم خودداری کردن از انجام بعضی از کارهاست. مثلا در بعضی از موارد ما سرانجام کار را نمی‌دانیم چیست. خوب یا بد نتیجه‌ی آن، برایمان مشخص نیست. از نظر آقای مهندس بهتر است این کار را انجام ندهیم. سوم قناعت کردن در زندگی بسیار اهمیت دارد. انسان قناعت را از طبیعت یاد می‌گیرد که از کودی بدبو و آب شور پسته‌ای خوش‌مزه ایجاد می‌شود. چهارم صبر است. از نظر من بزرگترین نعمتی که به انسان داده شده صبر می‌باشد. صبر انسان مانع از انجام بسیاری از کارهای دردسر ساز در هنگام بروز مشکلات، می‌گردد.
پنجم دوری از تجسس، قضاوت است. ما حق نداریم به هیچ وجه در مورد زندگی دیگران تجسس و قضاوت کنیم . چون قضاوت، جهالت را به دنبال دارد. ششم پس‌انداز است. یه قول معروف قطره‌قطره جمع گردد وانگهی دریا شود. پس‌انداز در زندگی اهمیت بسیاری دارد. زندگی پیچ و خم‌های زیادی دارد. انسان می‌تواند با پس‌انداز خود از موانع زندگی، به سلامت عبور‌کند.
مرحله‌ آخر توکل، رضا و تسلیم است. انسان هر کاری را با توکل به خدا شروع می‌کند و راضی و تسلیم امر او است. این مرحله بسیار سخت است. ان‌شاءالله بتوانیم به جایی برسیم که تسلیم محض خداوند شویم.

عکاس: همسفر محبوبه رهجوی کمک راهنما همسفر نسرین (لژیون دوم)
تایپ: همسفر ملیحه رهجوی کمک راهنما همسفر فاطمه (لژیون یکم)
ویراستاری و ارسال: همسفر عصمت رهجوی کمک راهنما همسفر فاطمه (لژیون یکم)
همسفران نمایندگی شیروان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .