English Version
English

حرمت همانند یک حفاظ محکم در مقابل مشکلات

حرمت همانند یک حفاظ محکم در مقابل مشکلات

کنگره مکان مقدس و امنی می‌باشد که هر شخصی با ورود در آن مکان باید حرمت آن را حفظ نماید. حرمت به معنی آبرو، احترام، اعتنا، اعزاز و.... می‌باشد. هر ساختار مثبتی برای رشد و توسعه و حفظ و بقای خویش نیازمند اصول، قوانین و حرمت‌های خاص خود می‌باشد که کنگره60 نیز از این قاعده مستثنی نیست.
نگه داشتن و پاسداشت از حرمت‌های کنگره ۶۰ از وظایف اعضا می‌باشد همان‌طور که همه ما می‌دانیم ضرورت و اهمیت حرمت به قدری بالاست که در جلسات و کارگاه‌های آموزشی دوبار خوانده می‌شود. قاعدتأ جناب مهندس با تفکر عمیق و ژرف خود نوشتار حرمت را به نگارش در آورده‌اند. اگر کمی با توجه بیشتری به این نوشتار بنگریم، در خواهیم یافت که تمامی مفاد درج شده در نوشتار حرمت به نفع من همسفر است و حرمت همانند یک حفاظ محکم در مقابل مشکلات و مسائلی که خوشایند نیست، عمل می‌کند.
در کنگره آموخته‌ایم که هر کاری را با تکرار و تمرین می‌توانیم به نحو احسن انجام دهیم ما با تکرار کردن و تمرین حرمت‌های کنگره می‌توانیم به عمق ارزش حرمت‌ها پی ببریم.
رابطه مالي، كاري، فاميلي موضوعاتي هستند كه عدم رعايت آن‌ها به صورت تجربي، از بدو تاسیس کنگره ۶۰ بيانگر رویداد‌های تلخ و ناكامي فرد بيمار در جهت درمان اعتياد او مي‌شود و عدم رعايت آنها، نه تنها براي او سازنده و مفيد نيست بلكه تخريب و از هم پاشيدگي بخشي از باورهای او را شامل می‌شود كه در نهايت امر، منجر به فاصله گرفتن و دور شدن او از کنگره می‌شود و در نهایت پروسه درمانی او را تحت شعاع قرار می‌دهد.
حال به این فکر کنیم که اگر این حرمت‌ها در کنگره توسط اعضا رعایت نمی‌شد، چه بلایی بر سر این ساختار عظیم می‌آمد؟ شکستن هرکدام از این حرمت‌ها باعث بی‌نظمی در کنگره و آسیب زدن به خودمان و دیگران می‌شد و کنگره را از مسیر اصلی خود که همان احیای نفس است منحرف می‌نمود.
با رعایت موازین و حرمت‌های کنگره ۶۰ می‌توانیم با خیالی آسوده و به دور از هر گونه آسیب و تنش سفر نماییم و در پایان مسیر این خود ما هستیم که پرچم موفقیت را در قله‌های رفیع انسانی به احتزاز در آوریم.
نویسنده: کمک راهنما همسفر مینا لژیون هفتم
ویراستار: راهنمای تازه‌واردین همسفر زهرا
تنظیم و ارسال: کمک راهنما همسفر یاسمن
همسفران نمایندگی زنجان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .