English Version
English

کتاب عبور از منطقه 60 درجه زیر صفر کتاب مرجع کنگره است

کتاب عبور از منطقه 60 درجه زیر صفر کتاب مرجع کنگره است

سیزدهمین جلسه از دوره‌ی پنجاه و ششم از کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ ویژه مسافران نمایندگی حکیم هیدجی؛ به استادی کمک راهنما مسافر ناصر، نگهبانی مسافر اصغر و دبیری مسافر سعید با دستور جلسه «کتاب عبور از منطقه 60 درجه زیر صفر و تاثیر آن بر روی من» روز سه‌شنبه 31خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۷ آغاز بکار کرد. در ادامه با حضور جانشین نگهبان کنگره 60  مسافر علی خدامی پیمان دوره 12 مرزبانی و ایجنت نمایندگی حکیم هیدجی اجرا شد.

سخنان استاد:
خداوند را شکر که توفیقی حاصل شد در کنگره ۶۰ به‌عنوان یک خدمتگزار کوچک هستیم، جلسه امروز یک تفاوتی با جلسات دیگر دارد که جانشین نگهبان کنگره ۶۰ و دیده بان تحقیقات آقای خدامی عزیز در جمع ما حضور دارند که به ایشان خوش‌آمد می‌گوییم که جهت اجرای پیمان مرزبانان دوره دوازدهم و ایجنت در اینجا شرف حضور دارند. ابتدای صحبت‌هایم تبریک می‌گویم به مرزبانان جدید و ایجنت محترم امیدوارم که در این مسیر موفق باشند و خدا قوت می‌گویم به مرزبانان دوره قبل و آقا محمود عزیز که یک دوره و جلسات فوق‌العاده و خیلی خوبی را داشتیم که یکی از بهترین دوره‌های مرزبانی بود.
دستور جلسه در مورد کتاب عبور از منطقه ۶۰ درجه زیر صفر و تأثیر آن بر روی من است، امروز وقتی سی دی درمان 4 را گوش می‌دادم و می‌نوشتم آقای مهندس می‌فرمودند که ما ۲۴ سال گذشته صورت‌مسئله اعتیاد را مشخص کردیم و بعدها در سال ۷۸ مقاله صورت‌مسئله اعتیاد را مطرح و کنفرانس دادیم که هم‌اکنون هم همان نقشه و راه و متد ادامه پیداکرده و به تکامل رسیده است، می‌خواهم این را بگویم که کتاب ۶۰ درجه کتاب مرجع و متد دی اس تی و کلیه جزوه‌ها و آموزش‌ها و کلیه مسائل سفر کردن در کتاب ۶۰ درجه زیر صفر وجود دارد و در این کتاب قوانینی وجود دارد که همین قوانین با یک خورده جابجایی و اصلاح تبدیل به 14 وادی شده که در کتاب رسیدن به خود یا وادی عشق مطرح‌شده است.

در اول کتاب ۶۰ درجه نوشته‌شده است ممکن است که این کتاب باعث سیراب شدن عده‌ای نشود ولی از غرق شدن عده کثیری جلوگیری خواهد کرد و من این را این‌گونه برای خود ترجمه کردم که از این‌که می‌گوید از غرق شدن عده کثیری جلوگیری می‌کند این است که من در این مسیر کنگره ۶۰ قرار بگیرم و به‌واسطه این مطالب و آموزش‌ها بتوانم در جهت درمان اعتیاد خود اقدام کنم و بتوانم به زندگی شخصی خود بپردازم و سیراب شدن به نظر بنده این هست که در کتاب اساتیدی با آقای مهندس سخن گفته‌اند که من باید آن‌ها را متوجه شوم و سیراب شوم و خود آقای مهندس هم می‌گویند که هنوز من هم کاملاً نتوانستم معنی و مفهوم برخی از پیام‌ها و نوشته‌ها را درک کنم.

تأثیری که این کتاب بر روی من داشته است، زمان‌هایی که حال خوبی ندارم و یا احوالاتم جابجا می‌شود وقتی‌که این کتاب را باز می‌کنم و مطالعه می‌کنم به‌خصوص صفحاتی که نوشته‌های اساتید و پیام‌های آن‌ها وجود دارد حال من را خوش می‌کند و احوالم خوب می‌شود.
اولین تصویری که در این کتاب وجود دارد تصویر یخبندان است که نماد یخ زدن حس‌های یک مصرف‌کننده را نشان می‌دهد که حس محبت و دوست داشتن و سایرِ حس هارانمی تواند کامل درک کند.
در این کتاب چهارفصل زمستان، بهار، تابستان و پاییز وجود دارد زمانی که یک شخص مثلاً در این ماه یعنی خردادماه شروع به سفر می‌کند در درون خودش در فصل زمستان قرار دارد و این فصل در کتاب نماد بارگیری در باراندازهای طبیعت است که به معنی این است که قدرتی که در سرما و برف و بوران وجود دارد یک درخت را می‌گیرد و آماده می‌کند برای بهار که جوانه دوباره بزند؛ یعنی شخصی که سفرش را شروع می‌کند باید انرژی‌های نهفته درون خودش را بگیرد و آماده باشد برای سفر و بعد از دو سه ماه در فصل بهار سفر خود قرار می‌گیرد و جوانه می‌زند و در فصل تابستان وجودی خود به زلزله در شهر وجودی خود در جهت مثبت می‌رسد که نشان‌دهنده این است که فرد به رهایی نزدیک می‌شود و بسیاری از مسائل ضد ارزشی از درون او دور شده است و سپس وارد فصل پاییز می‌شود که نماد آن نظم و انضباط است که شخص به هنگام رهایی و بعدازآن در زندگی خود نظم و انضباط خاصی دارد. امیدوارم جلسه پرشور و نشاطی داشته باشیم و از اینکه به صحبت‌های من گوش کردید از همه شما سپاسگزارم.

 

سخنان جانشین نگهبان کنگره 60 مسافر علی خدامی:
خیلی متشکرم از نگهبان و استاد که جلسه را به‌خوبی اداره کردند و به من اجازه دادند تا مراسم پیمان را اجرا کنیم، تبریک می‌گویم به همه عزیزان بابت مرزبانی دوره دوازدهم و این به این معنی است که بیشتر از ۱۲ سال است که ۷ نفر به‌عنوان مرزبان در هر دوره انتخاب می‌شوند و چیزی حدود ۱۰۰ نفر در این شعبه مرزبان شده‌اند. دوستان پیشکسوت مثل آقای احمدخانی و رجبی شاهد بوده‌اند که در چه شرایطی این شعبه کار خود را شروع کرده و الآن به چه مرحله‌ای رسیده است و من از این عزیزان تشکر می‌کنم و اگر کتاب ۶۰ درجه‌ای هست، مرزبانی هست، کنگره هست همه این‌ها به خاطر یک هدف است و آن‌هم رهایی و درمان اعتیاد است، نفس موجودی کنگره ۶۰ راهنمایی درمان اعتیاد است و لا غیر.

تمام راهنمایی‌هایی که در سطوح مختلف خدمتی در کنگره ۶۰ وجود دارد برای این نیست که من به رهایی برسم برای این است که راهنماهای خیلی زیادی در کنگره ۶۰ تربیت می‌شوند و به راهنمای درمان اعتیاد تبدیل می‌شوند. برای به وجود آمدن همین راهنماها و حرکت در مسیر درست ساختارهای دیگری مثل مرزبان و ایجنت درست شدند که همه کار خود را درست و در چهارچوب انجام بدهند. ساختار مرزبانی برای این به وجود آمد که کنگره به‌موقع باز می‌شود به‌موقع بسته شود لژیون‌ها به‌موقع آموزش را شروع کنند و به‌موقع تمام کنند و همه‌چیز در نظم و وقت خاص خود انجام بگیرد و برای اینکه مرزبان‌ها باهم هماهنگ باشند و در کار خود منظم عمل کنند ساختاری به اسم ایجنت به وجود آمد که مواظب است مرزبان‌ها کار خود را درست انجام بدهند. برای اینکه ایجنت کار خود را درست انجام بدهد ساختاری به وجود آمد به اسم دیده بان که مواظب هستند که ایجنت ها درست عمل کنند و حتی کنگره دیده بانان وجود دارد که کارکرد دیده بان ها را کنترل می‌کند.

تمام کسانی که و ساختارهایی که در اینجا خدمت می‌کنند برای این است که نظم و عملکرد درست باشد و نتیجه و خروجی که رهایی و درمان اعتیاد می‌باشد بالا برود، یعنی اگر همه کار خود را درست انجام بدهند آمار رهایی بیشتر می‌شود و بالا می‌رود و همچنین آمار قبولی در کمک راهنمایی بیشتر می‌شود و این پروسه ادامه‌دار خواهد شد.
انشالله خداوند توفیق بدهد که همه ما در کنگره ۶۰ خدمتگزار باشیم، بنده به‌نوبه خودم به مرزبانان دوره قبل خدا قوت می‌گویم به مرزبانان جدید تبریک می‌گویم و همچنین به ایجنت محترم آقا محمود خدا قوت می‌گویم و کار ایشان در سطحی بود که برای بار دوم در دوره ایجنتی پیمان می‌بندند و به ایشان تبریک می‌گویم. از اینکه به صحبت‌های من گوش کردید از همه شما سپاسگزارم.

تهیه و ثبت گزارش : مسافر امیر
 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .