English Version
English

بزرگترین ضربه وارد شده به مصرف کننده

بزرگترین ضربه وارد شده به مصرف کننده

سالیان طولانی معضلی به نام اعتیاد دامن‌گیر جوامع بشری بوده است و دراین‌بین کسانی یا گروه‌هایی یا مؤسسات علمی آمده‌اند که با راهکارهای ابداعی یا خیالی خود این مشکل را حل کنند که ابتدا به نتیجه نرسیده‌اند و روزبه‌روز بر این مشکل افزوده‌شده و به‌قول‌معروف با این راهکارها افراد مصرف‌کننده از چاله به چاه افتادند و طبق به‌روزترین نظریه‌های جوامع علمی دنیا که در این رابطه فعالیت می‌کنند اعتیاد لاعلاج است و بزرگ‌ترین ضربه‌ای که به مصرف‌کنندگان واردشده به وجود آمدن ناباوری و ناامیدی به رهایی از این دام است. ما آموخته‌ایم که آبروی علم و عمل به نتیجه آن است و تمامی راهکارها و نظریه‌های ارائه‌شده توسط این گروه‌های خیالی واهی و نادرست بیش نیست و به‌غیراز روش کنگره۶۰ هیچ‌کدام نتیجه‌ای نداشته است.

علم پیچیده نیست بلکه هر چیزی کلیدی دارد. برای اینکه بتوانیم مسئله مهمی مثل مسئله اعتیاد را حل کنیم، ابتدا باید صورت‌مسئله را به‌خوبی بشناسیم و درک کاملی نسبت به آن داشته باشیم تا بتوانیم روش درمانی مناسبی طراحی کنیم برای اولین بار توسط جناب مهندس دژاکام بنیان‌گذار کنگره ۶۰ که خود از قربانیان و مبتلایان به اعتیاد بوده‌اند با تحقیقات فراوان در صورت‌مسئله اعتیاد به‌طور کامل شکافته شد و مشخص شد که مصرف مواد مخدر هم به جسم و هم فیزیولوژی و هم به جهان‌بینی و افکار و اندیشه شخص مصرف‌کننده آسیب وارد می‌کند؛ و در هر دو بخش باید اصلاح و درمان صورت بپذیرد تا به درمان برسیم. در این مقاله بررسی مختصری بر روی عکس‌العمل‌های آشکار جسم خواهیم داشت و تخریب و تأثیرات آن بر روی جسم و فیزیولوژی بدن به دو بخش عکس‌العمل‌ها و یا اختلالات آشکار یا پنهان در جسم و بدن تقسیم می‌شوند. هرگاه به هر دلیلی مواد به جسم مصرف‌کننده نرسد عکس‌العمل‌های شدیدی برای او به وجود می‌آید بعضی از این اختلالات آشکارا مشخص است، مثل عرق کردن، آبریزش و عطسه اسهال و...، ولی پس از دو یا سه هفته این اختلالات و مشکلات نسبتاً کم می‌شود ولی بازهم ادامه دارد برای کاهش عکس‌العمل‌های این دوره، روش‌هایی دراین‌بین رایج است که ازنظر کنگره همگی غلط یا ناقص است. چون‌که نتیجه مطلوبی نداشته است.
۱_ از طریق پزشک دارو تهیه شود، مثل قرص یا شربت متادون آمپول و غیره که باید به‌صورت تدریجی دارو را کاهش بدهند که به دلیل نداشتن برنامه و نقصان مصرف‌کننده به دارو یا مواد دیگر وابسته می‌شوند.
۲_کاهش مواد با روش‌های سنتی با خود مواد یا جایگزین دیگر که از مشتقات تریاک تهیه می‌شود که به دلیل نبود جهان‌بینی درست این روش هم فقط کشیدن و دودی مصرف کردن را برای مدتی جایگزین می‌کنند و دوباره شخص مصرف‌کننده به‌جای اول برمی‌گردد.
۳_از روش‌های حاشیه‌ای مثل طب سوزنی برای درمان جوابگوی اختلالات نبوده است.
۴_روش‌های خشن مثل شلاق درمانی، شلنگ آب سرد و زندانی کردن شخص مصرف‌کننده در خانه یا کمپ که این روش‌ها بسیار غلط و مردود هست و مجریان این روش‌ها فکر می‌کنند که جبر و زور آن‌ها باعث شده است که نتیجه‌ای گرفته‌اند بلکه بدن انسان در مکانیسم گذر زمان خودبه‌خود به تعادل نسبی می‌رسد.
۵_روش ترک سقوط آزاد یا ترک یابویی که مصرف‌کننده خود به اختیار و بدون دارو مصرف مواد را قطع می‌کند و باید ازنظر جسمی قوی باشد که بتواند اختلالات و بدن‌درد این دوره را سپری کند.

نتیجه: حال باید بدانیم که روش‌های فوق در حد برطرف کردن عکس‌العمل‌های آشکار آن‌هم نه به‌طور کامل تأثیرگذار است. چون در این مرحله فقط بایستی کمی زمان بگذرد و خود سیستم بدن این اختلالات را پشت سر می‌گذارد و به تعادلی نسبی می‌رسد و این تجربه سالیان سال بین مصرف‌کننده‌های خواهان درمان تکرار شده است و تا درمان کامل و رهایی از مصرف مواد مخدر به‌صورت پایدار خیلی فاصله دارد چراکه میزان پیشرفت درمان تا پایان این مرحله فقط ۵ درصد از درمان هست و بی‌توجهی و نداشتن علم و آگاهی کامل نسبت به بقیه جوانب مقوله درمان باعث می‌شود که درمانی صورت نگیرد و شخص مصرف‌کننده به مصرف مواد برگشت کند و به ناامیدی و تخریب بیشتر مبتلا بشود. خدا را شکر در کنگره با شناخت و آگاهی کامل از درمان به سهولت بیماران به درمان و رهایی کامل از بند اعتیاد می‌رسند که بررسی و توضیح مابقی جوانب و گره‌های کور درمان در مقالات بعدی ارائه خواهد شد.

عکس: مسافر مجید لژیون شانزده

تایپ مطلب: مسافر ایمان لژیون دوم

ارسال: مسافر مهدی

نمایندگی میرداماد اصفهان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .