English Version
English

دید و بازدید نوروزی در آکادمی

دید و بازدید نوروزی در آکادمی

یکی از چیزهایی که  در کودکی قبل از عیدها، فکر آدم را مشغول می‌کرد، رفتن به خانه پدربزرگ در روز اول عید بود. انگار هر موقع در طول سال یاد این می‌افتادی که روز اول عید، خانه پدربزرگ‌ها چه حس و حالی دارد، از همان موقع در خیال خود منتظر رسیدن روز اول عید می‌شدی، حال لحظه شماری و ذوق  این دیدار در روزهای آخر اسفند که جای خود داشته و دارد. خانه پدربزرگ گویی که محل تلاقی محبت خویشان بوده و هست.

برای فرزندان کنگره،نمایندگی مرکزی(آکادمی) در روز اول عید، یک چنین حسی را با خود دارد. از روزها قبل همه منتظر رسیدن نوروز و دیدار با بنیان کنگره و استادان و دوستان خویش در آکادمی هستند. خیلی از افراد تا روز قبل از عید هم یکدیگر را می‌بینند و با هم مشغول کار و خدمت در کنگره هستند، اما دیدار روز اول عید در آکادمی کنگره 60، حال و هوای خاص خودش را داردکه این انتظار را شیرین می‌کند.  در یک روز شاید نزدیک به چند هزار نفر برای تبریک و دیدار نوروزی با مهندس به آکادمی می‌آیند، عیدی می‌دهند و عیدی می‌گیرند. افرادی که در نمایندگی‌های شهرستان هستند یا به هر دلیل روز اول عید نمی‌توانند به کنگره بیایند، در اولین چهارشنبه سال نو برای این دیدار برنامه‌ریزی می‌کنند. خیلی ها حتی قبل از اینکه به دید و بازدید پدر و مادر یا خانواده خود بروند، ابتدا صبح اول وقت به آکادمی می‎آیند، خیلی‌ها با پدر و مادر و خانواده می‌آیند.
 

 

 

  • اما همه این ذوق و شوق برای چیست؟
  • مگر بنیان کنگره و این بنای آکادمی در سهروردی جنوبی چه خاصیتی دارند که این همه آدم را عاشق خود کرده است؟

اعضای کنگره اینجا خودشان را یافته اند، خانوادشان را و دوستانی که با آنان پیوند محبت دارند، مانند دوستان و خویشانی که یکدیگر را پس از سالها پیدا کرده‎‌اند."چون گم گشتگانی که هرگز فکر نمی کردند که کوره راهی بیابند و این لطف پرورگاراست که باران رحمت خود را بام اینان می بارد و دیگران با داشتن بامهای وسیع از این رحمت بی بهره مانده اند."، افراد گویی اینجا دوباره متولد شده اند، زندگی دوباره و آزادی خود را از دست‌های بنیان این بنا گرفته اند، حال برای دیدار ریشه و جان جانشان است که روز اول عید فوج فوج به آکادمی کنگره 60 می‌آیند. این بنا گویی خانه پدریشان است و همین است که به ایشان فرزندان کنگره لقب داده‌اند.

آکادمی در روز اول عید مانند دشتی سرسبز از گلهای سفید و رنگارنگ است، انسان‌هایی با چهره هایی آرام و خندان که یکدیگر را در آغوش می‌گیرند و حسابی جز سلام و دوستی و محبت با یکدیگر ندارند، گویی به مشتی از خروار آنچه وعده داده شده رسیده ‌اند.

 

 

امسال هم روز اول دید و بازدید عید، با شنبه مصادف شده است و آقای مهندس علاوه بر روز چهارشنبه متعلق به مسافرین شهرستان، روز دوشنبه را نیز به دید و بازدید عید اضافه کرده اند، آخر جمعیت خانواده کنگره 60 حالا دیگر حسابی رشد کرده است و ارمغان آن لبخند بنیان کنگره است، این رشد جمعیت قطعا برای او حس و معنایی فرای ظرف ذهن من به همراه دارد، خدا قوت و سلامتی به ایشان بدهد، که می‌دهد؛ انشاأالله.

 

هفته آینده سال جدیدی آغاز می‌شود، به امید که این فرصت بهاری برای هر کدام از انسانهای خواستار رهایی و ریزش مغتنم باشد، و به امید دیدار یکدیگر در آکادمی کنگره 60.

 

وب سایت کنگره 60

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .