English Version
English

حس و عقل

حس و عقل

شخصی دچار افسردگی است. این‌که چه رفتارهایی یا چه اتفاقاتی برای او رخ‌داده که او به این وضع دچار شده جزو صور پنهان رفتاری اوست؛ اما اصل، صور پنهان درونی اوست.

صور پنهان چند بخش است:

  • در جهان‌بینی و ذهنیت انسان‌ها خلاصه می‌شود
  • بستگی دارد به چیزی که درگذشته کسب کرده
  •  انسان در صور پنهان چه آموزش‌هایی برایش رقم خورده، برحسب انتخاب‌هایی که کرده در مسیر آموزش‌های مختلف قرار می‌گیرد.

که قسمت کاربردی آن این است که به حرف و رفتار و صور پنهان افراد توجه کنیم.

بدبین بودن با هوشیار بودن و خوش‌دل بودن با ساده‌لوح بودن فرق می‌کند.

در ادامه سی دی کوله‌پشتی، کسانی که به فکر لحظه خوش، مال یتیم، بدون فکر، یورتمه وار و ... هستند در جهان دیگر مریض هستند. در جهان خود ما نیز افراد زیادی هم مشکل روانی دارند و در تیمارستان هستند. در جهان دیگر هم همین‌طور است.

با تفکر ساختارها آغاز می‌گردد بدون تفکر آنچه هست روبه‌زوال می‌رود. در این بعد وقتی تفکرات را در دست بگیرید، حس و عقل در یک نقطه تلاقی به هم می‌رسند؛ و برای اینکه به‌فرمان عقل در کاری برسید باید ظرفیت و پتانسیل لازم را کسب کنید.

حرکت در بعد زمین خیلی آسان است چون از ذهن تا عمل خیلی فاصله دارد و زمان وجود دارد. ازاینجا ما آموزش می‌بینیم که به‌فرمان عقل برسیم. وقتی اینجا بتوانید به زندگی روزمره خود فائق شوید و بتوانید به‌اندازه‌ای انتخاب کنید که انتخاب را به عمل برسانید وقتی به بعد دیگر می‌روید مثل انسان‌های پاکروان نیستید.

ما مسافر هستیم و کوله‌پشتی ما باید برای سفر مرگ پر باشد.

برای هر مسئله کوچکی قرص مصرف نکنید. بسیاری از قرص‌های آرام‌بخش و مسکن دارای مواد مخدر هستند. مصرف بی‌رویه مواد مخدر و قرص‌ها به میزانی که جسم را از حالت طبیعی خارج کند هاله‌های انسان به هم می‌ریزد و راحت‌تر مورد القای منفی قرار می‌گیرد و زودتر خشمگین و حساس می‌شود.

 

منبع کنگره 60 : وبلاگ همسفر شانی دژاکام

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .