English Version
English

دستور جلسه این هفته: هفته همسفر

دستور جلسه این هفته: هفته همسفر

این دستور جلسه، جزء مهم‌ترین دستور جلسات در کنگره 60 می‌باشد؛ به این علت که نقش همسفر یا در واقع نقش خانواده را در درمان اعتیاد و همین‌طور وظایف یک همسفر را مشخص می‌نماید. یکی از جذابیت‌هایی که کنگره 60 در طی این سال‌ها داشته و یکی از عوامل موفقیت بوده، استفاده از واژه‌هایی مانند «همسفر، مسافر، رهجو و ...» می‌باشد که این واژه‌ها، خیال افراد را راحت می‌کند تا بتوانند خیلی راحت در کنگره حضور داشته باشند و دیگر القاب مطرح نیست. در کنگره 60، همسفر شخصی است که سابقه اعتیاد ندارد و برای تعالی اهداف کنگره 60 تلاش می‌نماید که یکی از اهداف کنگره 60، رشد خود همسفران است. یک همسفر در ابتدای ورود به کنگره، هدفش درمان مسافرش است که هدفی بسیار مهم است؛ همسفر دوست دارد به مسافرش کمک نماید تا به درمان برسد، اما باید بداند کمک کردن به مسافر شرایط خاص خودش را دارد. یکی از مهم‌ترین اقداماتی که یک همسفر باید در جهت درمان مسافرش انجام دهد، ایجاد بستر مناسب در خانه است یعنی شرایطی را در محیط زندگی فراهم نماید تا مسافر بتواند سفری را در آرامش انجام دهد و به همین منظور همسفر می‌بایست خود در کارگاه‌های آموزشی و لژیون‌ها شرکت داشته باشد تا آموزش لازم را ببیند.

همسفر اگر بخواهد به مسافرش آرامش دهد، باید آرامش را داشته باشد؛ اگر بخواهد محبت کند، باید محبت را داشته باشد؛ باید بداند با حس‌هایی نظیر خشم، نفرت، بدبینی و یا اعمالی نظیر تجسس، درگیری و ... نمی‌تواند به مسافرش کمک نماید و این حس‌ها و این اعمال باعث سقوط بیشتر خود شخص همسفر و مسافرش خواهد شد. یکی از نکاتی که یک همسفر باید به آن توجه داشته باشد این است که در پروسه درمان مسافرش، نیازی نیست که دخالتی داشته باشد؛ زیرا وقتی مسافرش به کنگره آمده، بار درمان به عهده همسفر نیست و این مسئله به خود مسافر و راهنمای او مرتبط است.

گاهی اوقات یک همسفر می‌تواند بال پروازی برای مسافرش باشد تا او بتواند سفر آرام و راحت‌تری داشته باشد و همین‌طور می‌تواند به جای بال، باری برای مسافرش باشد؛ به عنوان مثال مدام به او شک داشته باشد که آیا زیاد مصرف کرده؟ آیا گریز زده؟ آیا روی برنامه‌اش است؟ و از این قبیل پرسش‌ها. نکته جالب اینجاست که اگر همسفر به این موضوع حتی فکر هم بکند، در صور پنهان، یک بار سنگین و انرژی منفی را به صورت ناخودآگاه به مسافرش انتقال می‌دهد که این مسئله، سفر را بسیار دشوارتر می‌کند. جمله معروفی وجود دارد که می‌گوید: رها کن تا رها شوی! این جمله بار معنایی عظیمی دارد که کلید حل مشکلات همسفر است.

همسفر خوب، همسفری است که آموزش را برای خود فرا گیرد و با شرکت منظم در جلسات و خدمت در کنگره به یک حال خوش برسد و اولین هدفش آرامش و صلح برای خودش باشد تا بتواند آن را به اطرافیان هم انتقال بدهد. همسفر باید بیماری اعتیاد و مواد مخدر را بشناسد و با جهان‌بینی که فرا می‌گیرد، دید وسیع‌تری پیدا نماید تا مسافر را بهتر درک کند. مهم‌ترین وظیفه یک همسفر برقراری صلح و آرامش است که این مهم در گرو آموزش، تفکر و تجربه انجام می‌شود. همسفر می‌تواند الگویی از یک فرد سالم باشد، اما این الگو باید تمام‌عیار باشد تا بتواند تأثیر گزار باشد. برای اینکه الگوی مناسبی باشد، ابتدا خودش باید نظم را پیش گرفته و با رعایت اصول و قوانین و حرمت کنگره 60، در راه خدمت به انسان‌ها قدم بردارد و سعی نماید بدون نقص عمل نماید.

اعتیاد آتشی است که ترکش‌های آن به خانواده هم ممکن است سرایت کند و این ترکش‌ها چیزی جز حال خرابی، افسردگی، غم و اندوه، درگیری و ... نیست و به طور بارز مشاهده می‌شود که به دلیل افکار منفی، گاهی سیستم ایکس یک همسفر هم از تعادل خارج شده است. وقتی در نگرش و جهان‌بینی همسفر، به واسطه آموزش‌های غنی کنگره، تغییر ایجاد می‌شود، سیستم ایکس همسفر هم رو به تعادل می‌رود و این را به خوبی می‌دانیم که اگر سیستم ایکس درست کار کند، انسان در آرامش است و اگر درست کار نکند، حال خرابی و بیماری و مشکلات به بار می‌آورد.

صبر که یکی از پله‌هایی است که در وادی پنجم به آن اشاره شده است همواره باید سرلوحه کار یک همسفر باشد و در مورد سفر مسافرش نباید عجله‌ای داشته باشد. همان‌طور که در پیام سفر اول می‌گوید: «همسفر! تو بر مرکبی نشسته‌ای که گرچه دیر به مقصد می‌رسی اما سالم و کامیاب خواهی رسید؛ پس عجله نکن و در جای خود بنشین و تا مقصد به آنچه علاقه داری مشغول باشد تا با کمک خودت و یاری همسفران به پایان نقطه برسی؛ اما بیندیش که وقتی که این سفر تمام شد آنجا تو را پاداشی نیکو خواهد بود و آن پاداش بند عشقی است که بین تو و قدرت مطلق (الله) برقرار می‌گردد.»

در کنگره 60 مناسبت‌هایی وجود دارد که یکی از این مناسبت‌ها، هفته همسفر است که به پاس زحمات همسفران، مسافران از آن‌ها تقدیر و سپاسگزاری می‌نمایند که این عمل دقیقاً همان شکرگزاری است.

با احترام کمک راهنما همسفر الیاس

 

منبع کنگره60

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .