English Version
English

آغازی نو در کنگره60

آغازی نو در کنگره60

در اردیبهشت سال 1391 پروژه درمان دی اس تی با داروی اوتی وبا همکاری دو کلینیک هدف و نوید در کنگره 60 نمایندگی سمنان آغاز شد. آقای میثم اسماعیل قصاب مسئول اوتی کنگره 60 و آقای محمد صداقت ایجنت وقت نمایندگی سمنان  مرا که مرزبان نمایندگی بودم بعنوان مسئول اوتی نمایندگی سمنان، به کلینیک‌ها و اعضای کنگره 60 معرفی کردند.

 من به همراه آقای امیر سالار ضمن آموزش و یادگیری قوانین اوتی، نوشتن نامه‌ها، رابطه و برخورد با کلینیک‌ها با همکاری کمک راهنماهای نمایندگی پروژه را شروع کردیم. ابتدا کار خیلی سخت بود و رعایت قوانین و منشور اوتی توسط کلینیک‌ها و مسافران سفر اول با افت‌وخیز و کجدار و مریض بود اما در مدت کوتاهی آقای سالار نامه‌نویسی را با همکاری کمک راهنماها سروسامان دادند و من نیز تمام تلاش خود را برای سروسامان دادن و رعایت قوانین در کلینیک‌ها توسط سفر اولی‌ها بکار گرفتم. ابتدا خیلی سخت می‌گرفتم چون می‌دانستم چه زحمت‌هایی کشیده شد تا شربت اوتی وارد چرخه درمان اعتیاد در کشور شود.

اعتقاد داشتم اگر سنگ بنای اول محکم و درست باشد ادامه کار هم درست خواهد بود. راه‌اندازی این پروژه در سمنان تقریباً همزمان با تمام نمایندگی‌های کنگره 60 در سراسر کشور بود بعد از حدود شش ماه از تهران برای کنترل و برسی دفاتر اوتی در شعبه و پرونده‌ها در کلینیک‌ها، مسئولین اوتی از نمایندگی آکادمی به سمنان آمدند بعد از یک هفته به ایجنت وقت نمایندگی اعلام شد که پروژه اوتی در سمنان بدون نقص انجام‌شده است.

جای بس خوشحالی و افتخار بود اما این امر میسر نبود مگر با همکاری تمامی دوستان سفر اولی، کمک راهنماهای نمایندگی و مسئولین کلینیک‌ها. وقتی در نمایندگی سمنان اولین درمان در روش دی اس تی با شربت اوتی بعد از هفت ماه که آقای مرتضی رحمانی بودند انجام گرفت. تمام کسانی که در نمایندگی سمنان برای این پروژه زحمت‌کشیده بودند به خود می‌بالیدند و من به یاد پیام آقای مهندس دژاکام که بعد از اولین رهایی با شربت اوتی که یک خانم مسافر بودند افتادم که فرمودند: مبدأ و آغازی جدید در جهان اعتیاد خواهد شد که از این آغاز، آغازهای بی‌شماری آغاز خواهد شد و دروازه جدیدی برای درمان اعتیاد خواهد گشود. اکنون حدود دو سال و نیم از شروع پروژه گذشته است  کار در پروژه اوتی بسیار گسترده‌تر از شروع آن شد، اول کار دونفره کار می‌کردیم ولی الآن شش‌نفره کارهای مربوطه را انجام می‌دهند مسئولین قسمت‌های مختلف اوتی بارها عوض‌شده‌اند اوایل برایم سؤال بود چرا مدام باید مبصرها، نامه‌نویس‌ها و مسئول پایلوت عوض شوند. 

الآن می‌بینیم افراد خدمتگزار در پروژه اوتی علاوه برای اینکه آموزش می‌گیرند و خدمت می‌کنند متوجه این موضوع می‌شوند که چه کسانی، چه خدمت‌هایی کشیده‌اند تا این پروژه در سراسر ایران راه‌اندازی شود.

آقای مهندس و دیگرانی که نامشان را نمی‌دانیم سال‌ها برای این امر زحمت‌کشیده، سختی‌کشیده و خون‌دل خورده‌اند. بیایید دست‌هایمان را به هم گره‌کرده و به‌سوی آسمان گرفته و بگوییم شکر، شکر، شکر. در پایان جا دارد از تمامی سفر اولی‌ها و کمک راهنماها که با رعایت درست قوانین و منشور اوتی باعث سرافرازی و افتخار کنگره 60 نمایندگی سمنان می‌شوند تشکر و قدردانی کرد؛ و همچنین از مسئول اوتی نمایندگی سمنان هم  باید تشکر و قدردانی کرد.                     

نویسنده: مسافر مهرداد پویندگان

 

 

                                                 منبع کنگره60:  وبلاگ نمایندگی سمنان 

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .