English Version
English

گزارش لژیون ویلیام وایت (درمان اعتیاد به مصرف سیگار با متد DST)

گزارش لژیون ویلیام وایت (درمان اعتیاد به مصرف سیگار با متد DST)

دوازدهمین جلسه از دور ششم لژیون ویلیام ال وایت (درمان اعتیاد به مصرف سیگار با متد DST) با نگهبانی و استادی  آقای علی خدامی ،   و دبیری مسافر کامران رک در تاریخ 93/8/30 دستور جلسه چگونه شکر گزاری می کنم ؟ (OT) و تولد اولین سال رهایی از سیگار همسفر وحید راس ساعت 7:30 در محل پارک طالقانی مقر ورزشی کنگره 60 تشکیل گردید.

اعتیاد از ترکیب انسان و مواد مخدر تشکیل می‌شود و ما برای پیروزی در این مبارزه باید هم انسان را شناخت و هم مواد مخدر را ، ترکیب این دو یعنی اعتیاد.

کوه یخ به صورتی است که ما یک قسمت از ده قسمت آن را می‌بینیم و نه قسمت دیگر آن در زیرآب می‌باشد و ما آن را نمی‌بینیم ، اعتیاد هم به همین صورت است ، تخریبی که ما می‌بینیم در صور آشکار می‌باشد درصورتی‌که بیشتر تخریب اعتیاد در صور پنهان می‌باشد ، اعتیاد فقط مصرف کردن و یا خمار شدن نیست ، تخریب بیشتر در زیرآب و در صور پنهان می‌باشد.

چرا در دستور جلسات کنگره60 مقوله شکرگزاری مطرح‌شده است ، زمانی که نگاه  کنیم متوجه می‌شویم این مسئله مربوط به صور پنهان می‌باشد درواقع فرهنگ اعتیاد این مسائل را برای ما به ارمغان آورده است درواقع از جهان‌بینی ما با مشکل مواجه است . این نوع تفکرات که ما از دیگران توقع داشته باشیم ، پوچی ، ناامیدی و ... یکی از این‌ها هم بلد نبودن قدردانی و تشکر می‌باشد ، ندانستن اینکه چی داریم ؟ این‌ها بخشی از جهان‌بینی افیونی می‌باشد ! اعتیاد فقط مصرف نکردن مواد نیست.

کنگره به دنبال درست کردن مسائل از پایه می‌باشد ، انسان چیزهایی که دارد را قدردان نیست ، انسان نگاهش به دنبال آن چیزهایی است که ندارد ، اگر هم خودش هم داشته باشد ، بازهم داشته‌های دیگران را از خود بیشتر و پررنگ‌تر می‌بیند ، همان مثال معروف که مرغ همسایه غاز است !

این دستور جلسه به ما یاد می‌دهد که تشکر کنیم و شکرگزار خداوند و بنده‌های اوباشیم ، خداوند رب‌العالمین می‌باشد و مربی تمام عوالم ، در سطوح پایین‌تر هم مربی یا رب داریم ؛ مثل پدر مادر ، مربی ورزشی ، راهنما ، کنگره60 و .....

اگر بخواهیم از خداوند تشکر کنیم چه گونه است ؟ آیا نباید از انسان‌ها تشکر کنیم ؟ این دستور جلسه فرهنگ شکرگزاری را به ما یاد می‌دهد ، انسان‌ها هرچه قدر داناتر می‌شوند بیشتر شاکر و سپاس‌گزار می‌شوند ، برای اینکه متوجه می‌شوند که از خودشان هیچ‌ندارند.انسان هرچه قدردان‌تر به صلح و شکرگزاری می‌رسند و انسان جاهل‌تر برعکس ،  آیا بدون سفر اولی راهنما مفهومی دارد ؟ ما باید از همه تشکر کنیم.

برای داروی ot هم زحمات بسیاری کشیده شده است و به همین دلیل باید برای آن احترام قائل بود و از آن تشکر نمود ، درگذشته افراد با تریاک سفر می‌کردند که مشکلات بسیاری را در پی داشت ؛ از تهیه آن ، مصرف ، ناخالصی و ... اما شربت به این صورت نیست ، برای رسیدن به‌جایی که شربت وارد چرخه دارویی شود زحمات بسیار کشیده شده است ؛ همان تریاک که جرم بود ؛ اما با نتیجه خوبی که کنگره 60 گرفت و به گفته آقای طاهری مهر تائید ورود شربت تریاک به چرخه دارویی موفقیت دژاکام و شاگردانش است .

شربت داروی شفابخشی می‌باشد و ما باید برای آن احترام قائل بود ، ما باید به آن احترام بگذاریم و حرمت آن را نگه‌داریم . اگر درست و به‌اندازه مصرف نکنیم درواقع به آن بی‌احترامی کرده‌ایم.

حسن : شکر نعمت ، نعمت را زیاد می‌کند ، اگر من به موضوع مثبت فکر کنم به همان اندازه به موضوعات مثبت خواهم رسید ، اگر من قدردان نباشم درواقع به منفی بودن دامن می‌زنم . برای سفر کردن در قسمت سیگارم بسیاری از چیزها را به دست آورده‌ام . کسانی که سیگارمی کشند حس نکشیدن سیگار را نمی‌توانند را درک کنند ، وحید هم حس بسیار خوبی دارد و او اولین نفر از همسفران است که وارد پروسه درمان شد و به واسطه آن بسیاری از افراد دیگر هم وارد پروسه درمانی سیگار شدند ، به من او تبریک می‌گویم ، او از این لژیون بسیار استفاده کرد و نکات مهم را در سفر رعایت کرد ؛ در حال حاضر هم او می‌تواند الگویی باشد برای کسانی که فکر می‌کنند سیگار درمان ندارد.از جناب مهندس هم بابت این پروسه درمانی بسیار سپاس گذارم.

وحید : من به‌عنوان همسفر وارد پروسه شدم و روزی فکر نمی‌کردم که بخواهم سفر کنم ، اما بعد از مدتی ، حتی دوست داشتم من را مسافر صدا کنند . من متوجه شدم که خیلی تخریبات دارم ، تخریب فقط برای مصرف مواد نیست ، من با حضور در کنگره به دنبال راهی باشم که به‌جایی برسم تا درست زندگی باشم .

من برای شروع سفر از مهندس پرسیدم که چه کاری کنم  که ترسم از این کار بریزد و بتوانم سیگار را کنار بگذارم ، مهندس گفت که سه جلسه بنشین اگر نخواستی برو سیگارت رو بکش ، روش دی اس تی مثل سوارشدن در یک جمبوجت می‌باشد که من از آن می توانم استفاده کنم .

من باید بتوانم تخریبات صور پنهان را درست کنم و بهترین استفاده را از این راه بکنم.از آقای مهندس و راهنمای خوبم آقای فراهانی بسیار تشکر می کنم.

با احترام : کامران رک

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .