English Version
English

رنج بشر

رنج بشر

وجه تمایز انسان با سایر مخلوقات تفکر اوست. وادی اول می‌گوید "با تفکر ساختارها آغاز می‌گردد و بدون تفکر آنچه هست رو به زوال می‌رود". در این وادی مبحث زیاد است، با کدام تفکر؟ با تفکر درست ساختارهای درست آغاز می‌گردد. ما همیشه تفکر می‌کنیم حتی برای کارهای نادرست.

سر در کنگره نوشته "اول ندانی را بدان تا بدانی را بدانی" یعنی ما فکر می‌کنیم که همه چیز را می‌دانیم و این برای ما کاملا ندانی است، شاید خیلی کارهایمان با تفکر بوده. خلق خلقت شانسی نبوده چون خلقت سازمان یا تشکیلاتی است که با دقت برنامه‌ریزی‌شده و هر لحظه کنترل می شود، پس با توجه به تعریف خلقت متوجه می‌شویم شانسی نبوده و هر لحظه کنترل می شود.

برق چگونه خلق شد که ما الان از آن استفاده می‌کنیم، آیا بدون تفکر بوده!!! عمده درد و رنج بشر از علومی است که به دست نیاورده و چیزهایی که بدون تفکر به دست آید مخرب است. تریاک در علم پزشکی بسیار کاربرد دارد ولی اگر با بی‌تفکری استفاده شود اعتیاد را به همراه دارد. هر وقت می‌خواهی حماقتی بکنی به خودت بگو که چی؟! برای خودت بنویس که بزنم چه می‌شود و نزنم چه ؟ این یعنی تفکر.

القا، احیا و تحرک فقط مخصوص نیروهای الهی نیست و ممکن است منفی باشد که در اجسام هم صادق است. این نیروها فقط مخصوص مواد مخدر نیست و در کل زندگی کاربرد دارد. ما می‌توانیم نقش نیروهای الهی را بازی کنیم یا می‌توانیم القاء منفی داشته باشیم. در جایی خلق مختص خداوند است و ما هم ذره‌ای از وجود او هستیم، مثلا نقاشی یک تصویری را خلق می‌کند و هیچ‌گاه نمی‌گویند عکاس این عکس را خلق کرد.

همه می توانند خلق‌کننده باشند، می‌توانیم خالق یک زندگی خوب باشیم. وقتی وارد کنگره شدید یعنی وارد یک تفکر شده‌اید و باید از نیروهای موجود کمک بگیرید، دنیا بر پایه اضداد است یعنی باید مزه تلخی را بدانی تا مزه شیرینی را بفهمی. زندگی فرد مصرف‌کننده مانند صفحه خط خطی است و در ابتدا باید سیاهی ها را پاک کند. شما باید از اعتیاد رها شوید تا صفحه سفید شود، صفحه که تمیز شد بعد باید نقاشی بکشی.

کسانی که می‌خواهند خود از اعتیاد رها شوند و به دیگران کمک کنند باید مهر و تفکر رسول، شجاعت حسین، گذشت علی و صبر ایوب را داشته باشند و اگر غیر از این باشد این کاره نیستند و باید بروند دنبال کار دیگری. وقتی صفحه سفید شد ذره ذره یک نقاشی پدید می آید و باید نقاشی تمام شود تا تصویر پدیدار گردد، باید دید ابتدا باید به چه چیزی فکر کنیم و اصلا باید فکر کنیم یا نه؟؟

باید با دیگران مشورت کنیم ولی تصمیم آخر را خودمان باید بگیریم. از آنجایی که انسان دوست دارد همه چیز را زود به دست آورد طمع می‌کند. باید بخواهیم، بدانیم و به آن عمل کنیم این می شود مثلث درمان در کنگره با تفکر کامل. ما در زمان مصرف زندگی بدی داشتیم و این بیانگر این است که تفکر ما نادرست بوده است و حالا باید تفکر درست انجام دهیم تا به نتایج خوبی برسیم.

منبع: لژیون داود عرب

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .