English Version
English

صور پنهان انسان

 صور پنهان انسان

صور پنهان کلمه‌ای است که در کنگره 60 بارها و بارها به گوش می‌خورد. شاید مسافرین سفر اول درک درستی از این واژه نداشته باشند اما در ادامه مسیر درمی‌یابند که با چه منبع عظیمی از قدرت مواجه هستند. منبعی که به دلیل پنهان بودن می‌تواند بسیار محرک و شاید بسیار مخرب باشد. انسان ترکیبی غیرقابل تفکیک از یک صور آشکار و چندین نوع صور پنهان است و شاید بتوان گفت به تعداد انسان‌ها، صور پنهان وجود دارد.

کنگره 60 با توجه به نمونه‌های موجود، به درمان کامل و قطعی اعتیاد رسیده است که این موفقیت و تفاوت به دلیل متفاوت بودن نگاه کنگره 60 به بیمار و بیماری است که در این نگاه به‌گونه‌ای برنامه ریزی شده است که در طی فرایند زمان مناسب هر دو قسمت به موازات یکدیگر به درمان می‌رسد چون این دو قسمت قابل تفکیک و جداسازی نیست.

پس از درمان کامل اثری از بیماری چه در صور پنهان و چه در صور آشکار باقی نمی‌ماند که این مهم باید هم در قسمت جسم صورت گرفته باشد و هم در قسمت جهان‌بینی. در اکثر روش‌های غیراصولی و ناموفق دلیل اعتیاد را روان می‌دانند در صورتی که روان و رفتار نشانه‌ی درد است اما خود درد نیست مثل سردرد که نشانه و بیانگر درد است به عبارتی شاخه است ولی ریشه در جای دیگری است که از دید فیزیکی پنهان است.

سال‌ها اعتیاد یک بیماری روانی پنداشته می‌شد. حتی در مکان‌های مختلف صحبت از این به میان می‌آمد که ترک روانی اعتیاد کار دشواری است؛ اما اکنون کنگره 60 به نتایج جالبی دست یافته است. عمیق‌ترین جای مطلب اینجاست که روان آدمی به‌شدت با صور پنهان او گره خورده است. در صور پنهان آدمی مسائل پیچیده‌ای اتفاق می‌افتد. آن‌قدر پیچیده که در بسیاری از اوقات باور انجام بعضی از اعمال خودش برای او سخت می‌شود. اینکه چون درگیر یک ضد ارزش می‌گردد و شاید سال‌ها زمان می‌گذرد تا روزی به خود بگوید آیا این من بودم که همه این کارها را انجام دادم.

کنگره 60 مکرراً بر این نکته تأکید دارد که تغییر در نهان آدمی تغییر در صور پنهان اوست. آنجاست که ریشه‌های درگیری روان و جهان‌بینی انسان با مقوله‌ای بنام مواد مخدر مشخص می‌گردد آدمی همانند یک عقاب اوج می‌گیرد و جهان مسخر او می‌گردد.
 
با اقتباس از گفتار آقای علی اشکذری
مسافر شهاب

منبع: نمایندگی گیلان

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .